Vývojáři ze studia Codemasters už za měsíc oslaví vydání další závodní hry. Svého uvedení se dočká GRID Legends – další pokračování několikadílné série, které se od prvních okamžiků snaží hráčům prodat příběhový režim a hrané cutscény. Bez ohledu na jízdní model, třídy závodů nebo vozový park tak vývojáři z Codies už několikrát zopakovali, že se natáčení zúčastnili profesionální herci, kteří navíc nemuseli hrát proti zelenému pozadí, což by jim mělo pomoci naplno rozvinout svůj herecký potenciál. Vývojáři použili stejnou techniku, pomocí které byl natáčen například seriál Mandalorian, čili pozadí sestavili z velkých obrazovek, které v reálném čase vykresluje výslednou scénu. Jestli je to pro závodní hru určující, nebo ne, nemůžeme v tuto chvíli adekvátně ohodnotit, přesto se v prvních preview zmiňuje především příběh, a ne vždy jen v optimistickém duchu.
Pokud jste prošli příběhovou částí posledního dílu série F1, na které rovněž pracují vývojáři z Codemasters, pak byste měli mít poměrně dobrou představu, co vás čeká v GRID Legends. Dáme-li na chvíli stranou ony zmiňované cutscény, příběh se tradičně zaměřuje na outsidera – Řidiče 22 – který musí nejprve získat důvěru svého stájového kolegy, přesněji řečeno kolegyně Jume Tanaky. Až se mu to vaším přičiněním na trati podaří, přichází ke slovu spolupráce uvnitř týmu a snaha porazit ve zbytku sezóny rivala. Do všeho samozřejmě vstoupí i okolnosti spojené s vedením vašeho týmu Seneca Racing a patrně i další, spíše nezávodní vlivy, aby byl celkový obraz komplexní a hráč pochopil, že ani závodník neřeší pouze svůj výkon na trati.
Bohužel, právě s výkonem je spojen problém, na který poukazuje magazín Video Games Chronicle, a který se výrazně propsal i do zážitku v F1 2021. Protože je příběh velmi lineární a neposkytuje téměř žádný prostor jakýmkoliv volbám či změnám, nastanou i v GRID Legends bizarní situace spojené s plněním stanovených cílů. Pokud si opravdu přesně nepohrajete s nastavením obtížnosti a sáhnete po normálním nastavení, pravděpodobně skončíte první, i když se po vás chtělo umístění do desátého místa. Podle VGC na to ale příběh nijak nemyslí, nikdo se ani nepozastaví nad tím, že outsider a nováček dokázal zvítězit v poli plném veteránů a hra pokračuje, jako kdybyste těsně splnili původní zadání. Dochází prý i k situacím, kdy do posledního kola vjíždíte na prvním místě a inženýr vás burcuje k tomu, abyste ustáli tlak od rivala, kterého jste předjeli v prvním kole a momentálně vás od něj dělí několik míst a spoustu sekund náskoku.
Co se týče délky příběhu, VGC, ale třeba i redaktoři Gamereactoru, jej odhadují na přibližně 5-6 hodin, po kterých vám přirozeně zůstane k dispozici hra jako taková s více než 250 možnými závody, 130 tratěmi a více než stovkou vozidel. V tomto ohledu by tedy GRID Legends mohlo splnit, co hráči očekávají, a už z dřívějších náznaků se zdálo, že se Codies vrací zpracováním závodů na úplný začátek série. Chybět nebudou závody ve městech – konkrétně třeba v Londýně, Moskvě či Paříži, stejně jako na okruzích nebo na off-road tratích. Bohužel, jen málokteré preview podrobněji rozebírá jízdní model a vycházet tak můžeme převážně z oficiálních videí, jako je dlouhá ukázka o několik odstavců výš. Z ní je poměrně dobře patrné, že ani GRID Legends nebudou příliš experimentovat a dají hráčům do rukou zábavnou arkádu, která by mohla s patřičným nastavením obtížnosti představovat příjemnou, ale nikoliv frustrující výzvu. Ostatně, právě první díl Race Driver: Grid z roku 2008 dokázal přístup k závodům vyvážit takřka dokonale a v kombinaci s už v té době velmi propracovanými haváriemi by se tenhle návrat ke kořenům mohl podařit.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.