Prostřednictvím Vortexu bychom vás rádi upozorňovali nejen na notoricky známé hity, ale také tituly, které by vám mohly uniknout, a přitom rozhodně stojí za pozornost. Jedním z takových je i first person psychologický survival thriller od bývalých autorů her Dying Light, Dead Island nebo Call of Juarez. Green Hell nás zavede do amazonského deštného pralesa, kde budeme čelit nebezpečné přírodě, ale i vlastnímu nitru.
Creepy Jar je nové nezávislé polské studio, které sídlí ve Varšavě. Jeho jádro ale tvoří zkušení veteráni, kteří dříve pracovali v Techlandu. Naším úkolem bude v jejich novince přežít tváří v tvář smrtící fauně i floře v nezmapované části amazonského pralesa. Neprostupná smaragdově zelená džungle má skutečně hráčům připomínat zelené peklo, jak napovídá název hry. Postiženi tradiční amnézií budeme bojovat o holý život v prostředí, které bude stejně krásné jako smrtící.
Nehostinnou nemilosrdnou přírodou se budeme prodírat úplně sami, zatímco nám bude přes vysílačku radit neznámý, avšak povědomý hlas. Kousek po kousku pak máme nakonec odhalit i to, jak jsme se v tomto nepřátelském světě vlastně ocitli. Vývojáři ovšem varují, že to, co odhalíme, může být ještě horší než náš tvrdý boj o přežití.
Green Hell se má pyšnit realistickým prostředím, ale i hratelností. Jde údajně o skutečný survival simulátor, jehož povahu autoři konzultovali i s odborníky na danou problematiku. Upozorňují navíc, že tohle nebude procházka typickým lesem, ale skutečně nebezpečnou džunglí, kde na vás číhá nebezpečí na každém kroku.
Virtuální Amazonie údajně překypuje bujnou digitální vegetací a mnoha detaily. Exotické a nebezpečné místo půjde hráči po krku a zdaleka se nemáme obávat jen obvyklých predátorů. Stejně nebezpečné budou i jedovaté rostliny, zranění, infekce a z nich plynoucí nemoci, které nás rovněž snadno srazí na kolena. Jedno z méně obvyklých a skoro neviditelných nebezpečí, ale o to záludnějších, budou představovat parazité, kteří se vám doslova a do písmene dostanou pod kůži.
Ve snaze přežít si budeme muset osvojit nejrůznější techniky, ale i správně hospodařit s dostupnými zdroji. Titul podle autorů velice věrně napodobuje nebezpečné podmínky panující v deštném pralese a samozřejmostí také je, že nás bude jako obvykle pronásledovat hlad, žízeň i únava.
V otevřeném světě se proto musíme naučit alespoň základním technikám přežití. Chcete přečkat noc v suchu a teple? Musíte si postavit přístřeší. Chcete se ubránit zvířatům a najíst se? Musíte si sestrojit zbraně a pasti. Chcete se zahřát? Musíte se naučit rozdělat oheň. Pokud se vám nebude dařit nic ulovit, budete si muset najít jiný zdroj potravy, jako jsou nejrůznější plodiny, aniž byste však přitom sami sebe otrávili.
Bojovat ale nemáme jen s vnějším prostředím, ale i vnitřními démony. S pocuchanou pamětí údajně svedou hráči ty nejhorší bitvy sami proti sobě. Hlavní hrdina bude totiž s naší pomocí čelit vlastním obavám i slabostem.
Samota i strádání a jejich následky dolehnou nejen na vaše tělo, nýbrž i mysl. Psychologický rozměr má být mimořádně důležitý. Extrémní podmínky, neustálé ohrožení a pocit izolace dopadají tvrdě na hlavního hrdinu. Jestliže si máte zachovat jasnou mysl a soudnost, nesmíte se okolním světem nechat zlomit a musíte projevit silnou vůli. Tělesné a duševní zdraví spolu ve hře těsně souvisí a šílenství tu bude jen dalším ekvivalentem smrti.
Džungle je podle týmu živá a plná zvuků. Narazíte tu nejen na savce a ptáky, ale také plazy i hmyz. Zvířata se přitom mají chovat jako ve skutečnosti a také se pohybovat v reálných teritoriích. Na základě počasí se také bude prales proměňovat přímo před vašimi zraky.
Navzdory tomu, že se může jevit Green Hell jako typický zástupce žánru survival, na rozdíl od mnoha jiných má nabídnout i důležitou příběhovou linku, a nepůjde tak jen o nekonečný sandbox. Další výjimečný prvek pak údajně představuje právě vliv psychické kondice na celkové zdraví.
Na vydání Green Hell nebudeme muset čekat dlouho. Do programu předběžného přístupu bude hra zařazena už letos v létě. Přinejmenším na PC, konzolové verze mají následovat později. Pokud jde o to, proč autoři zvolili cestu early accessu, chtějí podle svých slov jednoduše co nejdříve získat zpětnou vazbu od hráčů. Samozřejmostí je, že v průběhu času se bude nedokončená hra rozšiřovat, a tak se rozroste mapa světa a přibudou i další nebezpečí a výzvy.
Vývojáři slibují, že chtějí první nedočkavé hráče zapojit do ladění hry a budou prý naslouchat jejich připomínkám. Snad se jim tento záměr nevymstí. Nebyli by zdaleka první, kteří ve snaze vyhovět všem ztratili nad svým projektem jasné vedení. V programu předběžného přístupu má být hra přibližně čtvrt roku. Během této doby do hry postupně přibude také příběhový režim, nová bezpečí, nástroje i zbraně. Po vydání plné verze se pak jako obvykle zvýší i její cenovka. Studio však slibuje, že už v tuto chvíli jen Green Hell hratelný a obsahuje všechny potřebné základní mechanismy.
Pokud máte rádi robinsonské příběhy, pokud se vám líbí reality show jako Survivor nebo Nazí a vystrašení, velmi pravděpodobně si přijdete v Green Hell na své. Nicméně v tomto případě nepůjde o žádnou odlehčenou zábavu, ale skutečný boj o život.
Zní všechno opravdu moc pěkně, ale i hráči se mají na pozoru, když jde o debut od neznámého týmu. Naštěstí ho tvoří skutečně zkušení autoři, kteří se kromě už zmíněných her od Techlandu podíleli také na dalších známých titulech původem z Polska. Namátkou jmenuje třeba nového Shadow Warriora, Hard Reset, Zaklínače, Bulletstorm nebo akci Sniper Ghost Warrior. Creepy Jar přitom na Green Hell pracují už od roku 2015.
Tak co, máte chuť udělat si výlet do přírody? Green Hell možná nepatří mezi nejočekávanější chystané hry a navíc se musí vypořádat se stigmatem survival žánru, v němž začíná být pořádně těsno. Nicméně se zdá, že se autorům může podařit přeci jen objevit nějakou zajímavou cestičku, která není tak důkladně vyšlapaná tvrdou konkurencí. Jak se vám ambiciózní novinka líbí? Dejte nám vědět v komentářích a klidně přidejte tip, co by podle vás měl člověk ztracený v deštném pralese řešit prioritně. Znáte to, kdybychom to náááhodou někdy potřebovali…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.