branding
Gran Turismo 7, Sony Interactive Entertainment, Gran Turismo 7 využije ray tracing jen v opakovaných záběrech

GT 7 využije ray tracing jen v opakovaných záběrech

Vývojáři se přitom k technologii upínali a označili ji za důvod dlouhého čekání na pokračování

Zdroj: Sony
20. 9. 2021
Název: Gran Turismo 7 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 4. 3. 2022

Série Gran Turismo zažije v příštím roce velký návrat. Poté, co hlavní číslovaná linie přeskočila celou jednu generaci, lze už v poslední zatáčce před pomyslnou cílovou rovinkou zahlédnout Gran Turismo 7, o kterém vývojáři z Polyphony Digital v čele s designérem Kazunorim Jamaučim v uplynulých měsících nejednou mluvili. Jedním z častých témat byla technická stránka a příslib skvělé grafiky, vysokého frameratu a nakonec i rozlišení. Jamauči nicméně původní odhady několikrát korigoval a ubíral například z očekávání stran rozlišení. Revizí ale nakonec musí projít také výroky o ray tracingu, který bude – podobně jako v případě F1 2021 od Codemasters – dostupný pouze v opakovaných záběrech a také fotomódu.

Informace zazněla v rozhovoru pro japonský magazín Game Watch a jde o mírné zklamání s přihlédnutím k tomu, jak o technologii mluvila společnost Sony i zástupci vývojářů v předchozích interview. Například v říjnu 2020 se na oficiální produktové stránce Gran Turisma 7 objevilo zvolání – Žasněte nad kvalitou vykreslení pomocí ray tracingu s podporou 4K, HDR a cílovou frekvencí 60 snímků za vteřinu. O několik měsíců později pak sám Jamauči uvedl, že jedním z důvodů, proč museli hráči čekat na sedmý díl tak dlouho, bylo právě čekání na path tracing, tedy pokročilou simulaci paprsků, kterou hardware předchozí generace PlayStationu nezvládl. Výsledkem tedy je, že technologie bude dostupná jen na místech, kde se nezávodí, tedy vedle opakovaných záběrů a fotomódu také v garáži, otázkou však zůstává, jestli to hráčům po předchozích výrocích stačí.

Dalším z okruhů, který se v uplynulých dnech probíral, byla fyzika, na které má Polyphony Digital úzce spolupracovat s těmi nejlepšími hráči série. Jamauči o chování vozů mluvil s redaktory GT Planet a potvrdil, že dojde k ještě dramatičtějšímu posunu směrem k realitě. „Fyziku v naší hře setrvale vylepšujeme už 25 let. Při hraní GT 7 zjistíte, že se zvýšila přesnost [řízení] a vše působí přirozeněji,“ řekl designér a doplnil, že zmiňovanými poradci jsou například závodníci spojení s programem GT Academy Igor Fraga nebo Mikail Hizal. Jízdní vlastnosti by pak měl ovlivnit i systém počasí, který se bude dynamicky měnit v průběhu závodů. Jamauči pro Eurogamer vysvětlil, že ačkoliv GT 7 nenabídne simulaci množství gumových žmolků zůstávajících ležet na závodní trati, může nabídnout například mechanismus pro výpočet vody, která zůstane po dešti či během něj na trati stát.

Protože bude vše napojeno na fyzikální systém, každé projetí vozu nahromaděnou vodou má za následek její rozstříknutí dál, čímž například dojde k realistickému rychlejšímu osychání ideální závodní stopy v porovnání se zbytkem šíře trati. To se pak bude samozřejmě promítat do celkové přilnavosti vozu a ovlivňovat další veličiny, jako je teplota závodního povrchu či pneumatik. Jde o drobnosti, které navíc bude možné používáním nejrůznějších asistentů potlačit, pro milovníky série a ty, kdo se rádi přiklání k simulátorům, nežli arkádám, jde o dobrou zprávu a potenciálně i lákadlo, proč se na Gran Turismo 7 těšit.

Posledním střípkem nových informací je krátké 30sekundové video, které demonstruje kvalitu provedení modelů závodních speciálů automobilky Porsche. Záběry, hraničící s automobilovým pornem, vypadají skvěle a přímo lákají na legendární závodní vůz 917 i řadu dalších. Gran Turismo 7 dorazí 4. března 2022 na PS5 i PS4 a bude vyžadovat stálé připojení k internetu, a to i v případě hraní singleplayerové kampaně.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Další články
Nahoru