branding
Elden Ring, Bandai Namco Entertainment, Grafici Elden Ringu jsou pod tlakem kvůli Demon’s Souls

Grafici Elden Ringu jsou pod tlakem kvůli Demon’s Souls

Přiznal to designér Hidetaka Mijazaki. Remake své hry od Bluepoint Games ale vůbec nehrál

Zdroj: Bandai Namco
1. 1. 2022
Název: Elden Ring Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 25. 2. 2022

O Elden Ringu od vývojářů z FromSoftware už toho víme spoustu. Kvůli únikům od dataminerů vlastně víc, než bychom si zřejmě přáli. Bez ohledu na to ale mezi fanoušky žánru soulslike narůstá očekávání, zvlášť když do vydání zbývají necelé dva měsíce a nikdo zřejmě nepochybuje o tom, že tým z FromSoftware chystá další velkou věc. Ve zkušeném týmu ale bez ohledu na to zavládla nervozita, zejména co se grafického zpracování týče, přičemž hlavním důvodem má být povedený remake Demon’s Souls, na kterém pracovali vývojáři z Bluepoint Games. O obou hrách promluvil producent a designér Hidetaka Mijazaki v rozhovoru pro magazín Edge, ve kterém přiznal, že grafické oddělení cítí v této souvislosti poměrně značný tlak.

„Ano, jsem si jistý, že naši grafici jsou pod větším tlakem nežli kdokoliv jiný,“ řekl Mijazaki na dotaz, jak se FromSoftware staví k vizuálnímu zpracování Elden Ringu. I když není třeba obsáhle vysvětlovat, že hry od zmiňovaného studia zdobí hratelnost a její specifické rysy, grafika se remaku Demon’s Souls alespoň z videí a dojmů z nedávno dostupné hratelné verze zatím rovnat nemůže. Vše ale do značné míry vynahrazuje celkový styl, díky kterému je i vizuální zážitek na uspokojivé úrovni a hra pomocí něj překonává některé objektivní nedostatky. Mijazakiho to ale podle dalších vyjádření příliš netrápí a sám přiznává to, co je příznivcům FromSoftware jasné. „Netýká se to jen Elden Ringu, ale všech her, na kterých pracujeme. Bohatost grafiky není naší hlavní prioritou. To, co si můžeme dovolit ve smyslu grafiky, přímo závisí na systémech a dalších požadavcích samotné hry,“ vysvětlil designér.

Přímo jsem se na tom nepodílel a remake Demon’s Souls jsem nehrál. Ale je to proto, že mě prostě nebaví hrát hry, které jsem sám v minulosti vytvořil.

Určitou zastaralost vizuálního zpracování Elden Ringu tak nakonec bere na sebe. „Našemu grafickému oddělení se vždycky trochu omlouvám, protože vím, že pracuje nesmírně tvrdě,“ chválí zaměstnance studia na dálku a tvrdí, že nejen grafici, ale také všichni ostatní členové týmu pracovali oddaně tak, aby se z Elden Ringu stala nejlépe vypadající hra, kterou kdy dali dohromady. Na konto Demon’s Souls a dalšího přímého porovnávání pak Mijazaki dodal, že remake ve skutečnosti vůbec nehrál, protože se nerad vrací ke svým vlastním výtvorům. „Přímo jsem se na tom nepodílel a remake Demon’s Souls jsem nehrál. Ale je to proto, že mě prostě nebaví hrát hry, které jsem sám v minulosti vytvořil,“ prozradil designér. Dodal také, že kromě toho v něm opětovné hraní svých předchozích titulů vyvolává spoustu starých emocí a vzpomínek, kterými se jen nerad nechává zahlcovat. „Jsem ale velmi rád, že hra dostala svěží vzhled, tedy zbrusu novou grafiku současné generace,“ dodal Mijazaki.

Líbilo se mu také, že lidé z Bluepoint Games dokázali přijít s prvky, na které před více než deseti lety lidé kolem Mijazakiho nepomysleli, nebyl ale v této souvislosti příliš konkrétní. Jen obecně zmínil nové herní mechanismy, myšlenkové postupy a techniky, které před lety nebyly brány v potaz, nebo je vývojáři přímo zařadit nechtěli. Je proto složité vyčíst, zda by se jimi nechal pro své vlastní hry inspirovat, či nikoliv, takže podrobněji budeme moci tuto úvahu prověřit až na konci února, kdy Elden Ring dorazí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru