Vývojáři z Alkimia Interactive pokračují ve své sérii making of věnované vývoji Gothic 1 Remake a zatímco v prvním videu se soustředili na esenci Gothicu, v tom druhém se rozhodli zaměřit na rozdíly mezi starým a novým. Díky tomu máme možnost ve 14 minutách nahlédnout španělským vývojářům pod ruce, vyslechnout si jejich myšlenky a postřehy a podívat se na útržky nových záběrů ze hry. Opět pak nechybí ani opakování a ujištění, že vývojáři k vývoji remaku přistupují s úctou, jelikož respektují originál, ale zároveň hledí do budoucnosti. Co se však budoucnosti týče, stále postrádáme datum vydání.
Cílem remaku není jen přenést původní hru do lepšího grafického kabátku, ale přepracovat jej plně, a to i pro moderní hráčské publikum, aniž by se originálu zpronevěřili. V některých aspektech chtějí vývojáři zůstat co nejvěrnější původnímu materiálu, ale v jiných si Gothic žádal vylepšení a změny. „Naším úkolem bylo zjistit, které prvky by měly zůstat přesně tak, jak jsou, a které by měly být rozšířeny. V průběhu výroby se vývojáři neustále nacházeli mezi tím, jak ctít originál a zároveň jej promyšleně obohatit o nové nápady, aby byl zážitek ještě podmanivější,“ vysvětlil ředitel studia Reinhard Pollice s tím, že v remaku řeší některé problémy, které provázely originál a nebylo žádoucí je zachovat. To se týká trhlin ve scénáři a ději, rozporů a logických nesrovnalostí, na které se zaměřili a po přezkoumání je přepsali.
Další vylepšení se týkají prostředí a jeho prezentace a fungování. Celý svět má působit uvěřitelným, živějším a otevřeným dojmem, na čemž si vývojáři měli dát obzvlášť záležet. Některé oblasti byly navíc rozšířeny a prázdná místa zaplněna, přičemž se inspirace hledala i ve vystřiženém materiálu z originálu. Díky tomu má nyní remake nabídnout i rozsáhlejší lore, například co se týče kultury orků. Ve světě rovněž funguje propracovaná simulace, v rámci níž postavy dodržují a vykonávají různé rutiny, dynamicky reagují na okolností události bez ohledu na to, zda je hráč přítomen, a samozřejmě i na akce konané samotným hráčem. „Nejde jen o konfigurování domovů nebo rozvrhů NPC. Vytváříme živý svět s velkým charakterem,“ doplnil vedoucí game designér Javier Untoria.
Gothic 1 Remake má namířeno na PC, PlayStation 5 a Xbox Series, k vydání má dojít letos. V tuto chvíli si můžete stále alespoň vyzkoušet demoverzi v podobě prologu na Steamu.
Jsem dlouholetý fanoušek Gothica. A ať si říká kdo chce, co chce, mně se líbí, co s tou hrou dělají. Demo jsem hrál, technické mouchy to mělo hlavně v animacích a optimalizaci, ale jinak si myslím, že jsou na dobré cestě.
Ano, taky se mi to jako fanouška převážně prvních 2 dílů líbí. Ale já to jako náhradu tmza originál neberu. Gothic 1 je produktem své doby, tehdy to byla naprosto neskutečná interaktivní hra, kde jsem spoustu věcí zažil „poprvé“. Rád si na ni jednou za čas zavzpomínám, ale nové pojetí mi vůbec nevadí, spíše naopak.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.