Podle listu Wall Street Journal (přes VGC) se Google patrně chystá na návrat do vod streamovaného hraní. Naznačovat to má uniklý interní e-mail, prostřednictvím kterého se měli zaměstnanci společnosti dozvědět o nové službě pojmenované Playables. Podle dostupného popisu se díky ní mají uživatelé YouTube dostat k malým casual hrám a instantně si je zahrát bez nutnosti cokoliv stahovat. Ať už přes aplikaci v mobilním zařízení nebo prohlížeči, jen není v tuto chvíli patrné, jaké další plány Google má a nakolik chce funkci, patrně odvozenou od technologií připravených pro provoz zrušené služby Stadia, rozvíjet do budoucna.
Google is reportedly testing a product to play games via YouTube. https://t.co/xappXn85QE pic.twitter.com/Fm74QmrUa8
— VGC (@VGC_News) June 25, 2023
„Ačkoliv zpráva naznačuje, že by mělo být k dispozici hned několik her určených pro interní testování, zmíněna byla jen jedna – Stack Bounce,“ přidává komentář magazín Engadget. Jen pro kontext, Stack Bounce je nekonečná hra, v níž se snažíte rozbít rotující věž složenou z nejrůznějších tvarů, je dostupná v nativní verzi na iOS i Androidu a těší se mezi podobnými tituly popularitě. Jde nicméně o velmi jednoduchou, a jak uvádíme výše, casual záležitost, kterou lze v podstatě bez načítání spustit přímo v prohlížeči, takže ani nároky na streamování nebo dokonce instantní stažení by neměly být bůhvíjak vysoké. V případě jiných titulů, ovšem stále spadajících do podobného ranku, by však konektivita mohla hrát významnější roli, čímž se opět vracíme k otázce, co přesně Google zamýšlí.
Jak ovšem dále naznačuje Engadget, je samozřejmě na místě očekávat, že se Google chce tímto způsobem dostat k dalším tržbám skrze reklamu, kterou do her může nasadit. A mohl by uspět, i s přihlédnutím k tomu, jak populární a hlavně navštěvovaný je YouTube na rozdíl od toho, jak si stála zcela nová a mnoha lidmi spíše neobjevená Stadia. Důležitým faktorem pak může být i nabídnutí hraní těm, kdo si již předplácí službu YouTube Premium a zachovat se tudíž podobně, jako například Netflix vůči svým zákazníkům stran herního obsahu. Může jít o něco, co navýší hodnotu předplatného, a to nejen na mobilech a počítačích, ale výhledově třeba i v aplikacích na chytrých televizích. Možností je mnoho, a i kdyby to nevyšlo, na hřbitově služeb a aplikací od Googlu se nepochybně vždycky najde další místečko.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.