branding
Google se snaží nalákat vývojáře na Stadii

Google se snaží nalákat vývojáře na Stadii

Slibuje peníze z předplatného podle spuštění i větší podíl z prodejů jednotlivých her

Zdroj: Google
15. 7. 2021

Cloudová streamovací služba Stadia od Googlu poslední dobou nepůsobí jako ta slibovaná revoluce, kterou měla tahle nová ambiciózní herní platforma být. Hráči si stěžují kromě jiného na nedostatek podporovaných her a právě další vývojáře by chtěl Google aktuálně představenou strategií nalákat. Nový systém má například povzbudit autory, aby své hry zakomponovali do předplatného Stadia Pro. To nabízí výběr her, které jsou uživatelům k dispozici bez další investice, ale také slevy na ostatní tituly a rovněž vyšší kvalitu obrazu.

Novinkou z pohledu vývojářů je, že nové tituly zařazené do Stadia Pro budou autorům vydělávat každý měsíc peníze podle toho, kolikrát je hráči spustí, respektive za každý den, kdy hru zapnou. V principu tak budou mít z novinky větší prospěch delší hry a on-line tituly, které fanoušci zapínají pravidelně nebo po mnoho dní. Zatímco u kratších může stačit na dokončení jen pár spuštění.

85 procent pro vývojáře, ale má to podmínky

Stadia navíc bude vyplácet jednorázový bonus vývojářům i za to, když se připojí k předplatnému Stadia Pro přes affiliate odkaz třeba přímo na oficiálním webu hry či týmu. Google chce samozřejmě takovým krokem přilákat další studia, což je teď nejspíš jeho největší potíž.

Ani tady ale jeho snaha oslovit nové vývojáře nekončí. Z jednotlivě prodaných her teď půjde nově autorům 85 procent z prodejní ceny namísto obvyklých 70 procent. A to až do výše 3 milionů utržených dolarů. Poté se zase ovšem poměr vrátí na klasických 70/30.

Google tvrdí, že Stadia rozhodně bude pokračovat

Má to ale ještě ještě další háčky nad rámec zmíněné stropní částky. Z poměru 85/15 se v první řadě mohou těšit jen nově podepsané hry, nikoli tituly, které už v nabídce jsou. A především, jedná se o o časově omezenou akci, která odstartuje koncem letošního roku a skončí v roce 2023. Otázkou je, zda pak na ni naváže nějaká jiná výhodná nabídka.

Google se v poslední době opakovaně bránil podezřením, že si služba nevede dobře ani z pohledu provozovatele a hrozí jí konec, jak má internetový gigant u méně úspěšných projektů ve zvyku. Odrazovým můstek k těmto spekulacím bylo mimo jiné rozpuštění a uzavření celého vlastního vývojového týmu, jenž měl pro Stadii produkovat exkluzivní tituly, které naplno využijí její potenciál na rozdíl od multiplatformních her. Google ale po třech letech divizi Stadia Games and Entertainment zrušil bez jediného výsledku. Měla přitom pobočky v kanadském Montréalu i kalifornském Los Angeles a celou skupinu vedla Jade Raymond.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru