Kolem Stadie se před rokem událo hned několik věcí, které mohly nasvědčovat, že má Google se svou službou problémy. Tehdy Stadia skončila s vývojem vlastních her, zavřela svá studia a společnost opustilo více než 150 lidí včetně producentky Jade Raymond. Následně se objevil další problém, kdy v den rozpouštění studií vyšla hra Journey to the Savage Planet, ale tu pak již neměl kdo spravovat. Objevily se také žaloby kvůli absenci 4K rozlišení, které bylo přislíbeno, ale Stadia si s ním stále neuměla poradit, a tento problém se dotkl i studií id Software a Bungie kvůli Doom Eternal, resp. Destiny 2. Zdá se však, že tímto trápení Stadie nekončí. V květnu loňského roku se vedoucí marketingu Nate Ahearn vyjadřoval o Stadii velice optimisticky, ujišťoval, že krize byly zažehnány a že Stadii čekají velké věci, například více než 100 nových her. Ovšem i když jde v tuto chvíli jen o nepotvrzené informace, objevují se náznaky, že by Google měl pro Stadii chystat novou strategii a řadu změn ve snaze ji zachránit, nikoliv však nutně při zachování jejího primárního účelu…
EXCLUSIVE: Google is trying to salvage its failing Stadia game service with a new focus on striking deals with Peloton, Bungie, and others under the brand ‚Google Stream‘ https://t.co/oi2Gn2QPw9
— Business Insider Tech (@BITech) February 4, 2022
Podle webu Business Insider se má Google více než na herní část a dostatek obsahu soustředit na samotnou technologii, tedy streamování ve vysokém rozlišení a při nízké latenci přes cloud. Současně ji má prodávat svým partnerům už nikoliv jako Stadii, ale coby Google Stream, což může odkazovat i na původní pracovní název Project Stream. Důvodem upozadění názvu Stadie pak měla být snaha o zažehnutí nových obchodních snah, kterým se mají zaměstnanci příslušného oddělení věnovat z více než 80 procent. Pouze zbylých 20 % práce je vkládáno do Stadie samotné a plnění jejího profilu služby, která má sloužit především hráčům. Férově je ale nutné dodat, že mnozí z lidí, kteří se o Stadii starají, dělají podle Business Insideru maximum pro to, aby ji udrželi při životě.
Google dle všeho i nadále vidí v cloudu velké ambice, jen už patrně ne tolik v jeho poskytování spotřebitelům z řad hráčů, ale spíše dalším společnostem v jiných oborech. Web Andorid Authority upozorňuje na možnou podobnost se samotným Androidem – poskytování technologie dalším produktům výměnou za přístup k získaným datům a pochopitelně i licenční poplatky. Nutno však říct, že na samotném „white-labelu“, tedy rebrandování produktu, služby či technologie, nemusí být vůbec nic špatného.
Obchodní jednání a nabídky se týkají například Capcomu, který by chtěl na svých webových stránkách prezentovat ukázky her. Týkat se ale mají i Bungie, v jehož případě může ale být po akvizici Sony osud těchto společných plánů dosti nejasný. Vše se ovšem netočí jen kolem herních studií – už v loňském roce byla navázána spolupráce s americkou telekomunikační společností AT&T, která svým zákazníkům umožnila díky totožné technologii, již využívá Stadia, zdarma streamovat Batman: Arkham Knight, a to v prohlížečích Google Chrome a Microsoft Edge.
Partnerství se týká i společnosti Peloton Interactive, která se zabývá cvičebními stroji, především rotopedy a běžeckými pásy. Ty jsou připojeny k internetu a předplatitelé jejich služby se mohou streamovaně účastnit nejrůznějších kurzů, případně se zapojovat do soutěží a umisťovat se v žebříčcích. Kromě toho už má ale i výraznější přesah do herní sféry s fitness rytmickou hrou Lanebreak, jež ještě více propojuje cvičení se hraním. Projekt je zatím ve fázi bety, takže postrádá kvalitnější ukázky, i v tomto případě se ale má jednat o využití technologie, na které běží Stadia.
Co se týče budoucího vývoje herní části, mluvčí Googlu Patrick Seybold začátkem roku prohlásil, že se i nadále soustředí na její vylepšování a rozšiřování. Proti tomu ale stojí dvě vyjádření, která Business Insider získal od zdrojů z řad zaměstnanců – tvrdí, že Stadia jednoduše nesplňovala očekávání Googlu a většina financí byla vynaložena jen na samotné získání her do nabídky. Šéf Stadie Phil Harrison má navíc podléhat viceprezidentovi Googlu v oblasti předplatného Jasonu Rosenthalovi namísto viceprezidentovi hardwarové divize Ricku Osterlohovi. Ačkoli tedy lze věřit tomu, že se letos Stadia dočká dalších zajímavých přírůstků, není od věci pochybovat o záměrech, které Google se svou službou má, neboť se může ukázat, že už nebude nadále zasvěcena původním účelům.