Pokaždé, když jsem hodnotil nový díl ze ságy Assassin’s Creed, kladl jsem si otázku, zda by vůbec někdo dovedl podobně monstrózní hru vytvořit hned napoprvé. Dokázal by to i gigant jako Ubisoft, aniž by dlouhé roky nabaloval v průběhu celé série na sebe jednotlivé prvky? Coby fanouška a recenzenta mě tahle myšlenka nesmírně zajímala a znepokojovala současně při pomyšlení, že bych musel podobně rozsáhlý opus nejen zhodnotit, ale také popsat a musel bych se obejít bez berličky v podobě vědomí, že drtivá většina hráčů základní koncepci důvěrně zná. A pak mi skoro tři roky po svém oznámení konzoli PlayStation 4 dobyl historický titul Ghost of Tsushima. Možná ne tak děsivě rozsáhlý jako poslední Assassini, přesto stejně ohromující. V tom nejlepším slova smyslu je mi však nakonec oporou skutečnost, že novinka od studia Sucker Punch Productions je tím nejzdařilejším Assassinem zasazeným do feudálního Japonska, o němž jsme dlouhá léta snili. Možná dokonce Assassinem, který je původní podobě a vizi této ságy věrnější než nejnovější pokračování od samotného Ubisoftu.
Země vycházejícího slunce je tak prosycena hratelností, že by možná s tolika zajímavými novinkami nepřišel ani spekulovaný Assassin z Japonska, o němž fanoušci dlouhá léta snili.
Mongolové roku 1274 vtrhnou na japonský ostrov Cušima a rychle jej ovládnou. Hlavní hrdina Džin Sakai je jedním z poslední přeživších samurajů. Pokud má nepřátele porazit, musí sjednotit zbývající bojovníky, navázat nepravděpodobná spojenectví a především si osvojit úplně nový způsob boje. Tradiční samurajský přístup je neefektivní a autoři nám servírují emotivní a osobní příběh pádu samuraje, který se musí vzdát svých zásad a kodexu, pokud chce přežít a uspět. Nebude to vůbec jednoduché a pravidelně mu na této cestě budou někteří jeho spojenci i flashbacky připomínat, že se zpronevěřil tradicím a zradil principy, v nichž byl vychován, aby zachránil svůj domov. Protagonista ale musí riskovat vše. Bylo mu totiž současně vštípeno, že se má starat o své lidi, to je jeho povinnost a poslání. Cušima leží přibližně v polovině cesty mezi Koreou a Japonskem, a rozhoduje se tu proto v přeneseném slova smyslu i o dalším vývoji celé invaze. Na samém počátku autoři naznačovali, že půjde o jakýsi symbolický příběh o zrození prvního nindži. Pak od tohoto příměru tým upustil a akcentoval polaritu mezi samurajem a titulním duchem. Ve své podstatě hra ale skutečně vypráví příběh o přerodu samuraje, který se musí stát nindžou. Nebo alespoň trochu, aby dokázal obstát v boji s protivníkem, který je v početní, strategické i technologické výhodě.
Jedno je třeba si ujasnit hned na začátku. Na rozdíl od posledních dílů série Assassin’s Creed není Ghost of Tsushima akční RPG a ani se jím nesnaží být. Je to open world akční adventura s prvky stealthu podobně jako byli dlouho Assassini od Ubisoftu. To neznamená, že neobsahuje RPG prvky, různou zbroj, vylepšování výbavy a zbraní nebo strom schopností, ale hloubkou připomíná spíš Unity a Syndicate než Odyssey. I když to může znít zvláštně, ještě blíž má možná k The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ghost of Tsushima má nicméně svůj vlastní nezaměnitelný styl i kouzlo. Klade velký důraz na japonské reálie, snaží se z nich vytěžit maximum nejen po stránce estetické, ale také co do obsahu. Země vycházejícího slunce je tak prosycena hratelností, že by možná s tolika zajímavými novinkami nepřišel ani spekulovaný Assassin z Japonska, o němž fanoušci dlouhá léta snili. A i když si mnohé prvky autoři od Ubisoftu vypůjčili, novinka od Sucker Punch stojí sebejistě na vlastních nohou a dokáže obstát i v přímém srovnání. Navíc je třeba ocenit, že otevřený svět takového rozsahu a v tomto pojetí dělali vývojáři vůbec poprvé. Přesto v něm můžete smysluplně strávit desítky hodin, aniž by vás začal nudit stereotypem.
Základní principy znáte, aniž byste hru zapnuli. K dispozici máte poměrně rozsáhlý ostrov rozdělený do trojice regionů, který se vám postupně otevírá. Jeho plocha možná není tak ohromující jako šílenosti, které předvádí v posledních letech vývojáři Assassina, ale je vysoce nadstandardní. V Ghost of Tsushima se nevypravíte na moře, ani neopustíte titulní ostrov. Vadit by vám to ale vůbec nemělo. Brzy se tu totiž budete cítit jako doma podobně jako hrdina. Svět je navíc neobyčejně pestrý, od jihu na sever se neustále proměňuje jeho příroda i klima. Je plný pozoruhodných míst, která je radost objevovat přesně, jak autoři slibovali, a na celé kulise je dobře patrné, že vznikala s pomocí pečlivé lidské ruky. Kromě hlavních misí máte k dispozici řadu vedlejších úkolů, které se dále dělí podle rozsahu a důležitosti na několik kategorií. Část úkolů plníte ve prospěch svých spojenců a trochu připomínají malé osobní příběhy jako z Mass Effectu 2. Na nich mě skutečně potěšilo, že na sebe navazují a tvoří vlastní zajímavé a propracované příběhové oblouky. Není to jen slepenec nahodilých questů. Další část úkolů se dotýká místních mýtů a legend. A pak jsou tu samozřejmě k dispozici všemožné službičky pro “sousedy“, události, k nimž dochází dynamicky, a nespočet míst, která volají po tom, abyste je dobyli anebo osvobodili. Za všechny přitom obdržíte body, které můžete investovat do nových schopností, ale často také speciální výbavu nebo dokonce nějakou unikátní dovednost.
Titul mě příjemně překvapil tím, že vás i po několika dlouhých hodinách zaskočí nějakou úplnou novinkou. Autoři si chytře šetří některé dovednosti a prvky do druhé poloviny příběhu, a tak nemáte už ve třetině pocit, že umíte vše podstatné a hra vás nemůže ničím překvapit. I když tak třeba od počátku hrdina docela obstojně šplhá po skalách, římsách, provazech i budovách, nedosahuje zručnosti assassinů. Časem ale začne používat také kotvičku na laně a rázem je z něj mnohem schopnější lezec. Od Ubisoftu Džin odkoukal i používání otrávených šipek, kouřové granáty nebo odlákání pozornosti. To je trochu nezáviděníhodný úděl každé podobné hry, která bude kráčet ve šlépějích Assassina. Některými fintami vás už prostě nepřekvapí. Pokud třeba namísto smrtící šipky zasáhnete nepřítele takovou, která jej poštve proti jeho spolubojovníkům, odehraje se vám před očima scéna, kterou jste viděli už bezpočtukrát. Přesto stealth představuje zásadní součást hratelnosti a je v něm možná přesvědčivější a klade na něj větší důraz než Origins a Odyssey. Sucker Punch vás nenutí stát se duchem napořád, nemusíte se spoléhat na plížení, kradmý postup, léčky a pasti. Ghost of Tsushima vám ale neustále připomíná, že si tak leccos usnadníte. Otevřené konfrontace budou časem čím dál náročnější. Mezi cestou samuraje a ducha ale můžete plynule kdykoli přecházet, klidně i v rámci jedné akce, která začne potichu a když se něco zvrtne, změní se v krvavou lázeň. Musíte na to ale myslet i při rozdělování zkušenostních bodů a odemykání nových schopností, abyste se nevyhranili jen jedním směrem.
Ať už bojujete proti jednotlivci, anebo početné skupince, boj je nesmírně napínavý, ale nepostrádá ani eleganci klasických samurajských filmů. Za zdejší choreografii by se nemusel stydět žádný režisér.
Byla by ostatně obrovská škoda zdejší soubojový systém opomíjet, protože patří k tomu nejlepšímu na celé hře. Vývojáři dokázali vytěžit maximum z relativně jednoduchých principů, které ale aplikují neokoukaným způsobem. K dispozici časem máte čtveřici základních postojů, z nichž každý platí na jiného soupeře. I mezi nimi v boji plynule přepínáte. Každý postoj pak tvoří dvojice různě silných útoků a nechybí samozřejmě ani komba, možnost vyskočit, uskočit nebo vykrýt atak soupeře. V souboji navíc uplatníte i další dovednosti, jako je lukostřelba, schopnost vrhnout ostrou čepel, kterou vyvedete protivníka z rovnováhy, hodit mu pod nohy můžete i výbušninu a tak podobně. Ať už bojujete proti jednotlivci, anebo početné skupince, boj je nesmírně napínavý, ale nepostrádá ani eleganci klasických samurajských filmů. Za zdejší choreografii by se nemusel stydět žádný režisér. Ty nejobávanější bojovníky pak můžete vyzvat ve zvlášť působivém a dramatickém podání a souboje s nimi patří k nejnáročnějším částem hry. Takové duely pak připomínají mnohdy spíš bojovku než akční adventuru. Dočasně se dokonce pohybujete v prostorově omezené aréně.
Když vás čeká větší akce, hrdina svůj vpád plánuje spolu s vámi, a elegantně vás tak upozorní na možné cesty, způsoby, jak někam vniknout, nebo interaktivní prvky, které můžete využít ve svůj prospěch. Klasikou jsou už v tomto oboru zápalné sudy a další hořlaviny nebo divoká zvířata, která lze poštvat na nepřátele. Nechybí ostatně ani pověstné dobývání pevností a táborů známé z jiných podobných her. Určitě jste v nich ale nenarazili na možnost vyzvat soupeře čestně na souboj a zlikvidovat pár prvních protivníků v elegantní, ale náročné výzvě, kde jediný zásah znamená smrt. Ghost of Tsushima také ještě častěji než Assassin zkouší do akce zapojit vaše spojence a zúčastníte se i několika poměrně velkých bitev, jejichž zpracování je věrohodnější, než dosud bylo v podání Ubisoftu. Pokud jde o další prvky hratelnosti, asi vás nepřekvapí zpracování vyšetřování, ale relativně časté stopování nepřítele mi přišlo zábavnější než v jiných hrách. Jednu z nejpůsobivějších novinek představuje systém navigace. V Ghost of Tsushima vás totiž k cíli navádí vítr. Obvykle vane jen slabě, ale kdykoli jej můžete nechat zesílit, abyste viděli jeho směr jasněji. Časem se ale dokážete přirozeně orientovat jen podle lehkého vánku. Stylové i praktické, protože se obejdete bez zbytečných informací v rozhraní.
Autoři od počátku mluvili o tom, že chtějí napodobit styl slavného Akiry Kurosawy a po japonském režisérovi pojmenovali i speciální audiovizuální mód, který černobílým obrazem i upraveným zvukem odkazuje k jeho legendárním filmům. I když to vývojáři chvílemi možná se stylizací přehánějí, faktem je, že se jim střihem, způsobem vyprávění, hudbou, dialogy i kamerou zručně povedlo samurajské snímky napodobit. Nejspíš poznáte, že nejde ve skutečnosti o japonskou hru, protože občas je výsledkem malý kýč, ale mnohem častěji jsem se obdivoval jejich podání. K výsledku samozřejmě hodně přispívá autentický japonský dabing, který je k dispozici vedle anglického. Atmosféru mnohdy prohlubují maličkosti. Jako třeba možnost změnit počasí s pomocí hry na flétnu. Quick-time minihra, která vám umožní zlepšit vaše statistiky, má podobu sekání bambusů. Když dorazíte na nějaké zvláštní místo, můžete složit haiku. Zdraví zase obnovíte a posílíte během koupelí v přírodním pramenu.
Ghost of Tsushima se pyšní výborným technickým zpracováním. Tak obrovská hra se nikdy nemůže vyhnout drobným chybám. Občas narazíte na glitch v animaci nebo prolínající se modely či objekty jako třeba v případě zbraně, která koliduje s oblečením hrdiny. Obvykle ale sledujete grafiku se zatajeným dechem. Stylizace podtrhuje krásné přírodní scenérie, které jsou záměrně teatrální, ale i bez ní není těžké uvědomit si, že jde o jednu z nejkrásnějších her zasazenou do otevřeného světa. Pro PS4 exkluzivní titul je samozřejmě snazší vytěžit maximum z jediné platformy než třeba pro multiplatformního Assassina, ale je radost sledovat hru, která nabízí takovou obrazovou kvalitu na konci generačního cyklu. Patrné je to především na husté vegetaci, postavách, detailech jejich obličejů a animacích. Mimika a herecké výkony sice nedosahují hvězdných kvalit The Last of Us Part II, ale převyšují běžný standard open world her. Naneštěstí ne všem filmečkům věnovali autoři takovou péči, čímž se plynule přesouváme k nedostatkům, které nelze zatajovat. Kvalita cut scén velmi kolísá, některé mají až filmovou výpravnost, jiné se omezují na banální scénky, v nichž postavy prostě stojí proti sobě, konverzují, někam jdou a občas se změní úhel kamery. V tu chvíli se i postavy pohybují velmi jednoduše a hra kopíruje obvyklé chování NPC. Mnoho akcí odděluje střih a nesledujete, jak hrdina vykoná daný úkon. Například když má něco sabotovat. Prostě se tak instantně stane. Podivně působí i chvíle, kdy se plížíte nepřátelům jen těsně nad jejich hlavou a oni o vás prostě netuší, protože nad nimi jste podle pravidel hry v bezpečí.
Ať už jde o vyobrazené japonské meče nebo další části vybavení, nechci autory omlouvat, ale domnívám se, že se snažili naplnit jakýsi stereotyp samurajského dobrodružství a trefit se do očekávání zákazníků.
Problém podle mě představují zbytečně malé titulky a nemožnost jejich velikost změnit. Odtud už je jen krůček k českému překladu. Lokalizace je nejen vítaná, ale po dramatické stránce bych řekl i velmi zdařilá. Nenarazil jsem na žádné šokující chyby ani anomálie s jedinou výjimkou. Výhrady mám k transkripci japonských jmen do češtiny, která je zvláštní. V některých případech se drží anglického systému, jindy najíždí na český způsob. V některých jménech a názvech dokonce oba přístupy kombinuje. Samotné jméno hlavního hrdiny Džin Sakai se správně nepřepisuje s J a působí to, jako by vývojáři či vydavatel chtěli, aby bylo jméno všude napsané stejně. V jiných případech přitom ale hra operuje s českými znaky a opouští anglickou transkripci. Podobně vás mohou trknout některé historické nepřesnosti, na něž jsem se snažil poukázat už ve svém nedávném tématu. Ať už jde o vyobrazené japonské meče nebo další části vybavení, nechci autory omlouvat, ale domnívám se, že se snažili naplnit jakýsi stereotyp samurajského dobrodružství a trefit se do očekávání zákazníků. Jinými slovy, nemyslím si, že by se po letech intenzivního výzkumu a konzultací dopustili tak laciných chyb z nevědomosti. Podle mě se na několika místech zjevně odchýlili od historie zcela záměrně, jak předesílali, aby výsledek odpovídal tomu, co si běžný hráč v takovém příběhu představuje. Podobně jako to zcela běžně dělají filmaři, ačkoli mají k ruce týmy historiků.
Bez ohledu na uvedené výtky jsem se u hry skvěle bavil. Musím přiznat, že se mi hodně trefila do vkusu a cítil jsem se být její jasnou cílovkou. Nic jsem jí ale nedal zadarmo, vlastně jsem čekal trochu méně a byl jsem výsledkem příjemně překvapen. Souboje jsou mnohem zajímavější, než jsem doufal. Svět mnohem přitažlivější, než jsem si ho představoval. A příběh, který hra vypráví, podle mě patří k tomu nejlepšímu na poli open world her. I když mě překvapilo, že se autoři nakonec rozhodli upustit od morálního či karmického systému i voleb a jedno z mála rozhodnutí, které učiníte, se týká barvy a jména vašeho koně a to druhé se objeví až v samém závěru, nakonec s vývojáři v tomto smyslu sympatizuji. Ne vždy sice vypráví příběh, který bych napsal hrdinovi sám, pokud bych měl na vybranou, ale rozhodně díky jeho linearitě dokázali vyprávět nesmírně silný a poutavý epos plný zajímavých postav, který má poselství a slouží nějakému cíli a smyslu. Závěr hry je sice trochu nenadálý, ale velmi emotivní. A co je nejdůležitější, jen tak na něj určitě nezapomenete. Já sám budu na finále ještě dlouho vzpomínat.
Obrovský a krásný svět, který přímo volá po prozkoumávání
Dramatický příběh plný charismatických postav
Propracovaný a odměňující soubojový systém
Spousta japonských reálií a odkazů na zemi vycházejícího slunce
Autoři přesvědčivě napodobili estetiku samurajských filmů
Hlavní i vedlejší mise nabízí smysluplný obsah na desítky hodin
Stále odemykáte nové věci a osvojujete si nové schopnosti
Zábavný stealth a možnost střídat roli samuraje a ducha
Minimalistická navigace za pomoci větru
Výborné technické zpracování a výtvarná stránka
Některé prvky z Assassinů vás už v opakovaném podání nenadchnou
Titulky jsou malé a není možné změnit jejich velikost
Některé filmečky a animace by zasloužily více péče
Nezvyklá transkripce japonských jmen a historické nepřesnosti
Ghost of Tsushima představuje znamenitý konec životního cyklu konzole PlayStation 4. Je důkazem, že podobně obrovskou hru lze vytvořit hned napoprvé, aniž byste se opírali o předchozí díly. Jestliže se o něm v poslední době říkalo, že je to vlastně takový Assassin z Japonska, dlužno dodat, že dnes bych to chápal spíš jako poklonu Ubisoftu, protože Sucker Punch dokázali, jak obrovskou chybu francouzský gigant udělal, když se zemi vycházejícího slunce až dosud tvrdohlavě vyhýbal. Teď už do feudálního Japonska hráče brát nemusí.
Vím že je o tom zmínka i ve článku a rozhodně se nechci přít o správnosti podle pravidel. Ale u historických, případně fantasy děl je strašně důležitá atmosféra. Pro tu je daleko, ale daleko lepší jména pokud možno nepřechylovat. Případně ponechat anglický přepis (i tady by bylo lepší nechat tak všechny jména a ne jen Jina) Jsou výjimky, kde to atmosféru nenaruší. Ruská jména například, nebo obecně slovanská. Ale číst někde o japonském samuraji Džinovi je vážně brekeš.
Každopádně bez ohledu na to, je to Jin v oficiálním překladu. Předpokládám, že ten překlad podléhá kontrole a prochází schvalovacím procesem. Takže autor díla si přeje aby to byl i v CZ verzi Jin, tak je to Jin. Podle mě je mimo ho pro účel recenze přejmenovávat.
Mám z toho rozporuplné pocity, vypadá to nádherně, nedostatky tam jsou také. Ale co obtížnost? Ve všech videiích padají nepřátelé jak hrušky, ještě jsem neviděl že by tam byla nějaká výzva, přečíslení protivníků a útoky připomínají klasickou sekanou, tím nechci říct ani náhodou že by mělo jít o nějakou simulaci, ale přecejen bych čekal větší reálnost v soubojích. AI se chová v některých videích opravdu divně a nelogicky.
Jirko skvělá recenze, díky moc!
Jsem rád, že předobjednávka nebyla chyba, Japonsko miluju a na tohle se opravdu dost těším a v pátek hned vyzvedávám! 🙂
Je to vlastně asi dobře, že AC z Japonska není a je tahle hra. Ubisoft by z toho asi udělal další rubačku, co by tak skvěle nedopadla …
Hru mám předobjednanou, tak poslední hra od Sony a pak vzhůru na PS5. Doufám, že to bude pecka, ale ve světě padají velké známky tak asi bude. Ten Assassin mě trochu vylekal, protože naprosto odmítám cokoliv hrát od Ubi, ale asi chápu co tím autor myslel. Jinak díky za recenzi, je fakt skvělá. Jirka si s ní vyhrál, na druhou stranu jak tak sleduju vortex je tohle vzhledem k zasazení přesně hra pro něho 😀
Jirka Bigas je dle mého ten nejlepší recenzent ve Vortex týmu .Nahlaží na hru že všech stran ,velmi inteligentně vše zhodnotí,Jirko všimni si jak třeba u hrej.cz to prakticky hodili do průměru svou recenzi .Někde padají nejvyšší hodnocení .Já si myslím že tady je hodně důvodu si myslet že jde o skvělou hru a že taky jde ale ne každý má rád takové hry a hodnotí hru neobjektivně na základě osobního hodnocení
Před pár měsíci byl ve vortexu japanolog Jan Sýkora a bavili jste se o nějakém dalším možném pohledu na hru GoT. Uskuteční se nějaký stream s tímto pánem ? Jinak super recenze a díky za ní 🙂
Tiež ma zaujima názor toho pána. A vďaka za recenziu, čakal som s predobjednávkou na váš názor. Som fanúšik histórie a aj assasina a myslím že podobné hry je to čo herný svet potrebuje (teda aspoň môj herný svet)
Snad můžu už teď říct, že pan Sýkora byl potěšený velmi kladným ohlasem na náš nedávný rozhovor ve vidcastu a psal mi, že se na ukázku hry těší a zajímá ho. Věřím, že to klapne brzy.
Recenze celkem pěkná, těším se, až si hru zahraji. Dost mi ale vadilo, že recenze byla postavena na opakovaném srovnávání s Assasinem. Chápu snahu autora o připodobnění k dané hře, zmínit ji ale více než patnáctkrát bylo už moc a při čtení recenze to dost ruší. Tím nechci říct, že bych s narážkami nesouhlasil či Ubisoft obhajoval, pouze mi vadí přemíra odkazů.
Beru zpětnou vazbu, vážím si toho postřehu. Možná na tom něco bude, přesto bych se asi nerozhodl jinak. Já jsem tu recenzi na tom srovnání záměrně postavil, není to „nedopatření“. Je to leitmotiv toho textu. Chtěl jsem akcentovat, že po nedávném představení gameplay ukázky všichni hru začali s Assassinem srovnávat. Ty hry k sobě mají blíž než jakékoli dvě jiné v tomto žánru. Oba jsou to historické akční tituly s prvky stealthu v otevřeném světě s řadou podobných nebo dokonce shodných mechanismů, z nichž jedna je zjevně inspirovaná druhou, ať už to autoři přiznají, nebo ne. Přišlo mi to proto velmi na místě. Pokud na trhu existují dvě tak podobné hry a minimum další relevantní konkurence, porovnání se nevyhneme. Ze stejného důvodu si myslím, že jsou texty o Mortal Shell a podobných „fromovkách“ plné srovnání s Dark Souls apod. Nešlo mi ani tak o to ukázat vždy, co kdo dělá lépe, ale dát hráči možnost udělat si lepší představu na základě něčeho, co dobře zná. Nechci to pojetí textu nějak zuřivě obhajovat, spíš na vysvětlenou, proč má takovou formu.
Upřímně, nevím, zda je to víc stářím, nebo prachem, ale moje PS4 Pro už hučí u většiny podobně náročných her. Asi se všichni shodneme, že právě hlučnost, respektive odvod tepla je jeden z největších problémů aktuální generace, který má ta budoucí v případě obou firem řešit.
Ghost of Tsushima plně podporuje technologii HDR. Na PS4 Pro i PS4 běží standardně ve 30 fps, respektive má běžet. Na Pro pak nabízí možnost vybrat si mezi kvalitnější grafikou a vyšším frameratem. Mělo by to být tedy 30 fps při 1440p a odemčený framerate při rozlišení 1080p. I při zamčeném frameratu je ale na Pro vše stabilní a dal jsem přednost hezčímu obrazu. Základní PS4 se tady může potýkat s nějakým kolísáním. Na standardní verzi PS4 se můžeme ještě blíže podívat ve čtvrtek ve streamu, abyste si sami udělali přesnější obrázek.
Moc super recenze. Přesvědčilo mě to ke koupi. Byl jsem fanoušek assasinů do té doby než se z toho stalo RPG. A jestli říkáte že se to starým ac podobá plus dobrý příběh,vizuál , gameplay navrch lokalizaci. Take my money.
Pokud se nemýlím, tohle je jedna z mála videorecenzí, která vznikla na základní PS4, takže to můžeš posoudit sám. Obávám se ale, že obraz degraduje víc komprese při zpracování videa a následný upload na YT. Ostatně ani naše video nezachycuje přesně původní čistý obraz.
Fajnová recenze. Jsem mnohem víc natěšenej na hru. Vsadim se že až hra vyjde a u hráčů bude kladně přijata, tak příští Assassin od Ubisoftu bude zasazen do Číny nebo Japonska.
Řekl bych, že průměrného hráče, který nebude ignorovat vedlejší úkoly a aktivity, ale současně nesplní zdaleka všechny, hra zaměstná přibližně na 30 hodin. Potenciál je tam určitě na 10 dalších, možná i 20, pokud budeš chtít zkompletovat vše.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Každopádně bez ohledu na to, je to Jin v oficiálním překladu. Předpokládám, že ten překlad podléhá kontrole a prochází schvalovacím procesem. Takže autor díla si přeje aby to byl i v CZ verzi Jin, tak je to Jin. Podle mě je mimo ho pro účel recenze přejmenovávat.
Jsem rád, že předobjednávka nebyla chyba, Japonsko miluju a na tohle se opravdu dost těším a v pátek hned vyzvedávám! 🙂
Je to vlastně asi dobře, že AC z Japonska není a je tahle hra. Ubisoft by z toho asi udělal další rubačku, co by tak skvěle nedopadla …
https://www.youtube.com/watch?v=FTPNtdloOVc
https://www.youtube.com/watch?v=q6_0kmt9R-4
https://www.youtube.com/watch?v=q6_0kmt9R-4