Novinář a moderátor Geoff Keighley odtajnil své plány na letošní Summer Game Fest, a po několika letech testování nového konceptu přichází s jednou novinkou. Původně online prezentace her od spolupracujících vývojářů a vydavatelů se totiž v letošním roce již zcela otevřeně a přiznaně rozrůstá také o fyzickou část pojmenovanou Play Days. Ta měla v uplynulých letech podobu spíše komorní akce pro zvané, na které bylo možné vyzpovídat hrstku vývojářů a vyzkoušet několik jejich titulů. Tentokrát se ale Pay Days uskuteční v centru Los Angeles – zatím bez bližší specifikace – a tým Geoffa Keighleyho láká na více než 40 vystavovatelů, které budou moci navštívit novináři a tvůrci obsahu. Souběžně s tím se pak uskuteční také nová „vedoucí akce“, koncipovaná jako B2B konference, která však zatím nad rámec příslibu oslav „nejsilnějšího odvětví zábavy“ nemá bližší upřesnění.
On Friday, June 6, @SummerGameFest returns to show you what’s next in video games from more than 40 leading game publishers.
Live from YouTube Theater in LA.
Followed by SGF: Play Days from @iam8bit and a new thought-leader event in Los Angeles.
All happening June 6-9. pic.twitter.com/mUWeCxz09c
— Summer Game Fest (@summergamefest) January 30, 2025
Začněme ale nejprve základními informacemi – Summer Game Fest se uskuteční od 6. do 9. června letošního roku v tradičním termínu dříve vyhrazeném veletrhu E3. Jako první proběhne očekávaná prezentace titulů v původní podobě Summer Game Festu tak, jak ji Geoff Keighley po prvním testovacím ročníku uvedl v roce 2021. Dvouhodinový přenos proběhne na více než 20 streamovacích platformách už 6. června a stejně jako v uplynulých letech jej bude možné navštívit osobně přímo v YouTube Theater. Vstupenky by se měly začít prodávat v průběhu jara, i v tomto případě ale zatím neznáme konkrétní termín. Na přenos Summer Game Festu pak bude navazovat další stream – Day of the Devs – čímž se zopakuje schéma z předešlých let.
Co se týče Play Days, rozroste se na zmiňovaný počet 40 vystavovatelů z řad největších vydavatelů, jak uvádí organizátoři v tiskové zprávě. Stále také platí, že ačkoliv budou na místě hry k vyzkoušení a zástupci společností připravení k rozhovorům, Play Days zůstává akcí pro zvané. Mluví se opět o novinářích z největších médií a nejvlivnějších influencerech, dá se však očekávat, že po letech zákulisního fungování by už mohla akce přivítat větší množství návštěvníků a skutečně začít připomínat zrušený veletrh E3. Geoff Keighley nicméně v minulosti nikdy přímo nenaznačil, že by měl ambice tak velkou akci uspořádat ve vlastní režii, takže Play Days přímo za E3 raději nezaměňujme.
Zajímavá je ale také slíbená konference pro zaměstnance v oboru, kterou bude spolu s Keighleym pořádat šéfredaktor magazínu Games Industry Chris Drink. Smyslem je postupně přivést na jedno pódium zástupce herních společností a probírat témata, která momentálně hýbou celým odvětvím. Tisková zpráva mluví o změnách, výzvách nebo příležitostech, stejně jako o oslavě a kulturním dopadu videoher. Uvidíme tedy, jakým směrem se bude celý Summer Game Fest ubírat, pozitivní ale je, že nepřešlapuje na místě a tým organizátorů se jej snaží posouvat. Třeba se tentokrát podaří najít koncept, který bude vyhovovat dnešním podmínkám a přesto nabídne novinářům možnost potkat se s vývojáři přímo na jednom místě, jako tomu bylo před zrušením E3.