Podrobné představení nové řady grafických karet od Nvidie není ani zdaleka to jediné, co zástupci společnosti v předvečer veletrhu CES na tiskové konferenci prezentovali. Novinky dorazily také na konto streamovací platformy GeForce Now, která se v průběhu letošního roku oficiálně a plnohodnotně rozšíří na další platformy. Nativní aplikaci obdrží Apple Vision Pro, Meta Quest 3 a 3S, stejně jako VR headset Pico, ten největší ohlas ale sklidilo potvrzení, že po vydání bety klienta GeForce Now bude služba skrze ostrou verzi aplikace konečně plnohodnotně dostupná také na Steam Decku.
Tisková zpráva, která shrnuje všechny podstatné informuje, slibuje hraní her přes GeForce Now i na Steam Decku v rozlišení 4K a 60 fps. To ale samozřejmě za předpokladu, že přenosný počítač od Valve připojíte k monitoru či televizi, to ale z druhé strany není žádný velký problém. Stejně jako při hraní například přes PC pak bude samozřejmě možné – ve spojitosti s vaším předplatným – využít nejen zmíněné rozlišení a frekvenci snímků, ale také funkce ray tracingu. „Hráči na Steam Decku dostanou přístup ke všem benfitům, jaké mají majitelé GeForce RTX 4080 a předplatného GeForce Now v úrovni Ultimate,“ uvádí Nvidia a samozřejmě doplňuje, že je do toho zahrnutá možnost využívat technologii DLSS 3 nebo Nvidia Reflex. Bonusem pak pro uživatele Steam Decku – ale v podstatě jakéhokoliv z dalších přenosných zařízení – bude nižší spotřeba energie, protože z logiky věci nebude docházet k žádné zátěži způsobené výpočtem hry, ale jen zpracováním obrazu.
Co se týče hraní na Apple Vision Pro nebo na Meta Questu, hráči budou moci hry sledovat s nasazeným headsetem na velké virtuální obrazovce a nerušeně se tak v kombinaci s rychlým připojením k internetu dostat k obří knihovně her. Stejně jako u hraní přes Steam Deck, také hraní s VR headsetem a při kombinaci s vhodným předplatným budou moci hráči využít efekty ray tracingu nebo DLSS v jednotlivých podporovaných titulech. A ačkoliv to není lokálně příliš důležitá zpráva, informace o GeForce Now Nvidia doplnila také zmínkou, že v průběhu letošního roku dojde k otevření nových datacenter v Indii a Latinské Americe. I tamější hráči tak dostanou přístup ke všem podporovaným hrám a budou se moci těšit na další, mezi nimiž Nvidia potvrdila například Doom: The Dark Ages od id Software nebo Avowed od Obsidianu.
Na tomto místě se pak můžeme ještě vrátit k informaci, které jsme se dotknuli v našem článku o grafických kartách GeForce RTX 50. Jde o kompatibilitu jednotlivých her s funkcemi DLSS 4, zejména pak novou funkcí Multi Frame Generation, která by měla skokově zvýšit frekvenci snímků. Nvidia během tiskové konference uvedla, že takových her od uvedení prvního modelu grafické karty řady RTX 50 bude více než 75 a posléze zveřejnila jejich kompletní seznam. Možná vás potěší, že mezi hrami najdete i domácího zástupce – Gray Zone Warfare – další hry by ale měly postupně podporu DLSS 4 nabídnout také. Už nyní Nvidia mluví o hrách Black State, Doom: The Dark Ages – který se, mimochodem, mihne v několika sekundách nových záběrů ve videu níže, nebo Dune: Awakening. Nvidia rovněž počítá s tím, že Zaklínač 4 využije nejnovější funkce RTX a už nyní ví, že vývojáři her Alan Wake 2 a Indiana Jones and the Great Circle chystají příslušné updaty, které funkce DLSS 4 rovněž zpřístupní. Pro všechny ostatní hry, které nativní podporu nejnovějšího DLSS nemají, však platí výhody v podobě vylepšení vlastního fungování Frame Generation i Super Resolution, jak jsme uváděli v odkazovaném dřívějším článku.