Magazín GameSpot přišel s vlastním rozsáhlým materiálem, ve kterém se jeho autor Mark Delaney pokusil rozkrýt pozadí vývoje hry Abandoned. A nutno hned zkraje poznamenat, že z toho nevznikl nijak lichotivý obraz týmu Blue Box Game Studios a jeho šéfa Hasana Kahramana. Základní fakta nemá smysl znovu opakovat, podívejme se tedy raději rovnou na to, s čím GameSpot přichází. Jeho autor na základě vlastních zdrojů a pátrání říká, že titul není ve skutečnosti aktivně ve vývoji a žádná hra v pravém slova smyslu vlastně neexistuje.
Informace mají pocházet převážně od lidí zapojených do soukromé skupiny na Discordu, kde Hasan Kahraman komunikuje s malou družinou fanoušků. Dotyční samozřejmě museli výměnou za exkluzivní materiály z vývoje podepsat dohodu o mlčenlivosti. Hned několik různých lidí z tohoto okruhu mělo však GameSpotu naznačit, že autoři Abandoned leccos slibují, ale realita zůstává daleko za ambiciózními prohlášeními.
Ačkoli hra měla původně vyjít už loni na podzim, z výpovědí anonymních členů skupiny to působí, jako by ve skutečnosti odklad nebyl výsledek zpoždění, ale s tímto termínem vlastně studio nikdy doopravdy nepočítalo.
Kahraman měl soukromě připustit, že projekt jako takový momentálně stojí a jeho vývoj je třeba nejprve financovat s pomocí placeného hratelného prologu. Změnit se dokonce měl opakovaně koncept celé hry a její náplň. A to opravdu radikálně. Ačkoli hra měla původně vyjít už loni na podzim, z výpovědí anonymních členů skupiny to působí, jako by ve skutečnosti odklad nebyl výsledek zpoždění, ale s tímto termínem vlastně studio nikdy doopravdy nepočítalo a nemělo co vydávat.
Výměnou za podepsané NDA lidé ve zvláštní skupině na Discordu měli vidět nějaké obrázky, animace a dokonce i některé stránky scénáře. Smlouvu o mlčenlivosti má dokonce GameSpot k dispozici. Složení skupiny se ale v průběhu času neustále měnilo, protože Kahraman se měl zbavit každého, kdo mu oponoval, zpochybnil jeho slova nebo zapochyboval o samotném projektu.
Z pátrání GameSpotu vyplývá, že tým měl slibovat nové materiály nejen hráčům, ale také pořadatelům nejrůznějších akcí, jimž rovněž nebyl schopen opakovaně nic dodat.
Čím dál patrnější také je, že bez ohledu na rádoby “zoufalé” tweety Kahramana on sám zcela záměrně fanoušky opakovaně přiváděl na falešné stopy a indicie, které vedli hráče k tomu, že Abandoned spojovali se sérií Silent Hill od Konami. Pokaždé, když se něco takového stalo, Kahraman prohlašoval, že jde o nedorozumění a lidé se mýlí, aby jen krátce poté přišel s dalším podobným náznakem nebo vykonstruovaným únikem. Z článku GameSpotu se dá, že všemožné leaky k Abandoned jsou jen dílem promyšleného (?) marketingu.
Nejasnosti panují i okolo samotného týmu s velice neprůhlednou minulostí plnou nerealizovaných projektů a nenaplněných ambicí. Na Abandoned mělo podle různých vyjádření pracovat přibližně 50 lidí včetně externích vývojářů. Tým Blue Box vznikl podle GameSpotu v roce 2015 a měl by mít deset zaměstnanců. Kolik lidí ale na hře skutečně dělá, je také záhada. Z pátrání GameSpotu vyplývá, že tým měl slibovat nové materiály nejen hráčům, ale také pořadatelům nejrůznějších akcí, jimž rovněž nebyl schopen opakovaně nic dodat.
Zástupce PlayStationu, který je do celé věci tak trochu proti své vůli zatažen, odmítl věc pro GameSpot jakkoli komentovat. Vyjádření se ale zdržel také Hasan Kahraman. Když nicméně o investigativním článku později informoval magazín PC Gamer, Blue Box přeci jen s reakcí přispěchal. Všechna obvinění odmítl s tím, že Abandoned je ve vývoji a jde prý o pomstu nespokojených fanoušků. Nizozemský tým říká, že se původní článek opírá výhradně o spekulace lidí, kteří ve skutečnosti hru neviděli a nemají s ní nic společného.
Prolog vydají autoři podle svých slov, až bude hotový. Spekulacemi se prý nechtějí nechat dotlačit k tomu, aby dokazovali, že hra skutečně existuje. Původní článek GameSpotu je mnohem delší a klidně se do jeho originálu ponořte. Nás už ale upřímně řečeno začala celá tahle kauza skutečně otravovat, takže se spokojíme jen se stručným výtahem a konstatováním, že Abandoned nemá smysl řešit, dokud se nestane něco opravdu důležitého. Nemůžeme zcela vyloučit, že se vývojáři nestali jen obětí škodolibých hráčů, jak říkají, ale vše bohužel zatím ukazuje na to, že si minimálně zčásti studio může za vzniklou situaci samo.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ještě bych to rok sledoval a pak už jen vale