Magazín GamePressure přišel s vlastním velice zajímavým odhalením. Polský Bloober Team (Layers of Fear, Observer, Blair Witch, The Medium) prý pracoval na hře z vesmíru slavného Vetřelce, která byla zasazená do středověku. I když se teď o tomto studiu spekuluje zejména v souvislosti s možným pokračováním Silent Hillu, měl ještě nedávno chystat něco docela jiného – Aliena ve zcela neobvyklém prostředí, říká GamePressure. Kristian Smoszna píše, že o Vetřelci od Bloober Teamu se v zákulisí polské vývojářské scény mluví už minimálně tři roky, možná dokonce déle. Dnes je prý těžké zjistit, kdy to vše vlastně začalo.
Jeden ze zvědavých hráčů loni v červenci pátral v dokumentech, které Bloober Team připojil ke své žádosti o evropské dotace, které studio čerpalo na různé své projekty už v minulosti. Kromě jiných titulů se autoři zmiňují o jednom s kódovým označením Black, což měla být first person akční hra zaměřená na průzkum, přežívání a boj zblízka. Šlo prý o příběhovou hru, jejíž hlavní hrdina by musel činit těžká morální rozhodnutí. A to celé mělo být zasazeno do středověku a protivníci měli být nějaké záhadné cizí rasy. Psali jsme o ní shodou okolností i my.
Skupina kultistů by prý začala xenomorfa uctívat jako boha, ale ten by se nakonec buď nějak probudil, nebo osvobodil, a dál už si to dokážete asi představit.
Bloober lákal na minimálně dva různé konce a protagonista titulu měl neustále čelit převaze silnějších nepřátel. Kdyby byla přesila příliš velká, přišel by na řadu stealth, plížení a snaha vyhnout se nebezpečí. Pozornost nepřátel šlo také rozptýlit, nebo je odlákat jiným směrem. Popisek sliboval survival horor s neobvyklým mixem středověku a mimozemského druhu. Hra by podle autorů nabídla dospělý příběh o temných aspektech víry a lidskosti. Podle GamePressure ale tomuto odhalení hráči ani novináři svého času nevěnovali příliš velkou pozornost, protože řešili něco úplně jiného – všichni se na tým ptali v souvislosti se Silent Hillem. Jinými slovy, fanoušci v popisech hledali další díl japonské hororové ságy a nenapadlo je, že by mohli přemýšlet o jiné slavné hororové sérii.
Tomasz Gawlikowski z vedení studia pak loni v červenci magazínu IGN řekl, že jeden projekt z prezentace s kódovým označením Dum Spiro byl po několika pokusech zrušen a vize druhého, což je právě Black, se změnila a nakonec jde o úplně něco jiného, než dokumenty říkaly. I o tom jsme později na Vortexu psali. GamePressure k tomu dodává, že Gawlikowski nelhal, protože Bloober Team byl v té době skutečně donucen výrazně upravit svůj původní projekt. Magazín tvrdí, že nezávisle na sobě získal a z několika zdrojů potvrdil informaci, že realizaci zabránil moment, když v roce 2019 gigant Walt Disney Studios koupil společnost 20th Century Fox, dnes známkou jako 20th Century Studios, která vlastní práva na Aliena.
Popis tajuplného projektu se podle magazínu GamePressure shoduje se zákulisními spekulacemi o Vetřelci od Blooberu. Autoři se domnívali, že středověk by byl pro Aliena dokonalé zasazení. Skupina kultistů by prý začala xenomorfa uctívat jako boha, ale ten by se nakonec buď nějak probudil, nebo osvobodil, a dál už si to dokážete asi představit. Hráč měl být jakousi středověkou verzí Amandy Ripley a musel by monstru čelit. Kristian Smoszna píše, že by šlo o jakousi variaci na populární Alien: Isolation, ale hlavní rozdíl by byl v prostředí, kde bychom museli k přežití využívat úplně jiné nástroje, abychom obstáli v konfrontaci. Upozorňuje současně, že by tu zjevně bylo víc souboje, který byl v titulu od britského studia Creative Assembly hodně upozaděn. Sice prý neznáme jeho rozsah, ale popisek naznačuje, že by v nějaké formě byl přítomen.
A ani tady GamePressure nekončí. Bloober Team měl údajně skvělý nápad na představení hry. Podle informací, které získal před několika lety, studio chtělo oznámit nový projekt pod pracovním názvem, pravděpodobně jako Black Plague. Ale autoři by neodhalili skutečnost, že by šlo o Aliena. Záměrem údajně bylo podat informace o středověkém prostředí a tajuplném kultu, který uctívá nějaké záhadné božstvo. Studio mělo chtít nejprve naznačit jen obecné rysy hry. Až později, možná u druhého traileru, by se ukázalo, že tím božstvem je ve skutečnosti obávaný xenomorf. Mělo to být obrovské překvapení a Kristian Smoszna píše, že by to byla pecka, a šlo podle něj o geniální nápad.
Podle GamePressure se snad dokonce na premisu podíval i režisér prvního filmu z roku 1979 Ridley Scott a údajně se mu vize velmi líbila. I Kristian Smoszna ale dodává, že si není jistý, kolik je na tom pravdy.
Jenže, jak už bylo řečeno, do hry vstoupil popsaný obchod. Když před několika lety Bloober Team nápad představil studiu 20th Century Fox, bylo prý nadšené. Podle GamePressure se snad dokonce na premisu podíval i režisér prvního filmu z roku 1979 Ridley Scott a údajně se mu vize velmi líbila. I Kristian Smoszna ale dodává, že si není jistý, kolik je na tom pravdy. Jenže pak do hry vstoupil Disney a z plánu nakonec sešlo. Projekt se zastavil, protože novým lidem zodpovědným za značku nápad nepřišel zase tak úžasný. GamePressure prý nezná podrobné okolnosti, ale shoduje se to podle něj s tím, co prohlásil Tomasz Gawlikowski magazínu IGN. Ten řekl, že projekt s kódovým označením Black sice nebyl pohřben úplně, ale že se nevrátí v podobě, jak byl původně koncipován. Smoszna dodává, že je to obrovská škoda, protože to podle něj mohla být jedna z nejšílenějších a nejpřekvapivějších adaptací Vetřelce.
GamePressure oslovil polský Bloober Team, aby se k plánovanému článku vyjádřil, ale dostal poměrně strohou odpověď: „Bloober Team se zabývá tvorbou hororových her, ne komentováním fám.” Kristian Smoszna si je ale zjevně velmi jistý tím, co píše. Závěrem ještě magazín připomíná, že nápad zasadit Vetřelce do naší historie – jakkoli zajímavý a na první pohled originální – není zase tak úplně jedinečný. V roce 1998 vydalo nakladatelství Dark Horse Comics komiks Aliens: Stalker, který napsal a ilustroval David Wenzel. Vetřelce tu postavil proti vikingům. Dalším příkladem je komiks Aliens: Earth Angel, kde se xenomorf objeví na Zemi v padesátých letech 20. století.