branding
Game Pass stojí Microsoft každý rok miliardu dolarů

Game Pass stojí Microsoft každý rok miliardu dolarů

Phil Spencer promluvil otevřeně o oblíbené službě. Na Switch ani PlayStation se nechystá

Zdroj: Microsoft
4. 12. 2023

V průběhu minulého týdne prohlásil finanční ředitel herní divize Microsoftu Tim Stuart, že dlouhodobou vizí Xboxu i nadále zůstává snaha o dostupnost celého ekosystému na co největším množství zařízení. Podobná prohlášení, například i z úst Phila Spencera, přicházela v minulosti opakovaně, Stuart ale zopakoval i dřívější, trochu divočejší představy, že by byl Xbox nějakým způsobem dostupný také na konkurenčních platformách od společností Nintendo a Sony. To opět podle očekávání vzbudilo značnou pozornost, ani v minulosti ale tyto úvahy nikam nevedly a je nepravděpodobné, že by PlayStation či Switch a jeho nástupce k takovému kroku svolil. I z toho důvodu se novinář Jez Corden z magazínu Windows Central ptal přímo u Phila Spencera, žádal ho o komentář Stuartových slov a dostalo se mu dlouhých odpovědí na celou řadu témat včetně Game Passu, nákladů na jeho provoz, tipů na možné remaky či remastery a další detaily o aktuálním zacílení strategie Xboxu po akvizici Activisionu Blizzard.

V první řadě, Spencer slova svého kolegy popřel. Bez upřesnění či vyjasnění, proč Stuart řekl výše uvedené, jen potvrdil, že žádný plán na zpřístupnění Game Passu na PlayStationu či Switchi neexistuje. Doplňující otázka se pak týkala možného konce Xboxu coby konzole, když by se podařilo herní služby Microsoftu skutečně dostat na další systémy a hardware, v tomhle ohledu je ale Spencer stále dosti konzervativní. Podle vcelku neurčité odpovědi se zdá, že vedle investic do služeb chce Microsoft i nadále ubezpečovat své zákazníky z řad majitelů konzolí, že jsou pro společnost relevantní a novinky či vylepšení se jich týkají stejně tak. Ostatně, odpovídat tomu mají i nedávné personální změny a přesun Sarah Bond na pozici prezidentky Xboxu. Má podle Spencera pod dohledem i hardwarové oddělení a s vývojem dalších konzolí se určitě počítá. Vše ale ovlivňují třeba i zvyky hráčů, jako je podle Spencera využívání hraní přes cloud v USA zejména z konzolí a za účelem rychlého vyzkoušení hry, o kterou by pak hráči měli potenciálně zájem. Podobné záležitosti v Microsoftu neustále vyhodnocují a na základě nich budou postupovat s dalšími plány v budoucnu.

Spencer rovněž zopakoval to, co tvrdí roky – pro něj osobně, ale současně i pro Xbox coby divizi, je důležitá přenositelnost zážitku z různých zařízení. Za tímto účelem posiluje Microsoft funkcionality pro hraní napříč platformami, univerzální uložené pozice dostupné z cloudu i nativních verzí jednotlivých her, tím zachovaný postup jednotlivými tituly a další servis pro hráče. Spencer do něj zahrnuje i program Play Anywhere, pro automatickou dostupnost PC i Xboxové verze hry od studií Microsoftu – pokud takové verze existují – jen mírně kritizuje celkový přístup a uvádí, že by na tomto poli šlo udělat víc. Nejsilnějším pilířem ve smyslu dostupnosti her ale stále zůstává Game Pass, který se pod rukama Microsoftu vyvinul ve vedoucí službu, nabízející tituly za předplatné, a je přirozené, že v jeho vývoji bude Microsoft aktivně pokračovat. Jak potvrdil Spencer, roční náklady spojené zejména s podporou vývojářů třetích stran – což lze přeložit jako platby za uvedení jejich her do nabídky Game Passu – platí společnost přes miliardu dolarů, služba je ale zisková. Spencer sice nehýřil detaily, ale jasně uvedl, že Game Pass je finančně životaschopný vydělává peníze, což je pro něj stejně důležité jako fakt, že hráči nachází cestu k titulům, které by podle jeho slov třeba nikdy neobjevili.

Posledním větším okruhem byl přístup ke starším značkám, které se třeba už delší dobu nedočkaly žádných nových pokračování. V tomto ohledu Microsoft tu a tam nějakou sérii oživí – jak Spencer zmiňuje, například Age of Empires nebo Killer Instinct – věří ale, že takových značek je víc a nemusí nutně pocházet jen z portfolia Microsoftu jako takového. Jednak explicitně zmínil, že vnímá zájem fanoušků série Banjo-Kazooie, byť nic konkrétního neslíbil, ale promluvil také o Activisonu a Blizzardu. Opět, držel se zpátky a podle svých slov nechce vystupovat jako někdo, kdo všechno odkývá a vzbudí v hráčích falešné naděje, ale podle schůzek, které například v Blizzardu absolovoval, potvrzuje záměr tamějších vývojářů vracet se ke starším sériím. Těsná spolupráce s Microsoftem by mohla pomoci některé z těchto plánů realizovat, konkrétní ale Spencer ani na tomto místě nebyl.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru