Polští vývojáři z 11 Bit Studios mají důvod k oslavám. Pouhé tři dny po uvedení druhého dílu mrazivé strategie Frostpunk oznámili, že příjmy z prodejů už dokázaly pokrýt náklady na marketing i samotný vývoj a titul začíná být ziskový. To je důležitá zpráva i z toho důvodu, protože studio ve snaze nepřinést podruhé tu stejnou hru, učinilo řadu změn v hratelnosti, což nakonec nemusí být podle představ fanoušků. Zároveň se titul potýká s nedostatečnou optimalizací a rozhodně se nedá říct, že by byl přijat bez kritiky. Přesto si ale vývojáři mohou oddychnout, a za to vše vděčí 350 tisícům hráčů, kteří si už jejich titul zakoupili.
We are super happy to announce that we’ve already exceeded 350 000 copies of #Frostpunk 2 sold!
What’s more, the total estimated sales revenue has already covered the costs we spent on producing and marketing the game.
Big, big thank you to you all for your support! It (almost)… pic.twitter.com/7sa9qVe4fv
— Frostpunk 2 (@frostpunkgame) September 23, 2024
„Velké, opravdu velké díky vám všem za podporu. Naše zmrzlá srdce (téměř) roztála. Práce tady ale nekončí,“ napsali vývojáři na sociálních sítích k výše popsanému oznámení. Potvrdili, že se hráči dočkají menších i větších oprav, které budou reagovat na zpětnou vazbu a kritiku, otázkou samozřejmě je, jak se postaví k vybalancování některých aspektů spojených zejména s chováním či nároky jednotlivých frakcí. Také optimalizace je něco, co musí vývojáři pro podporu dosavadního prodejního úspěchu udělat, z druhé strany ale za 11 Bit Studios stojí solidní historie a průkazná péče o většinu svých her, takže není rozhodně nic ztraceno.
Za připomínku pak samozřejmě stojí i fakt, že vývojáři už před vydáním slíbili trojici DLC, patrně v duchu rozšíření prvního dílu. Ta přinesla nové scénáře a další prvky hratelnosti, takže očekáváme, že to v případě druhého dílu bude podobné. Frostpunk 2 je dostupný na Steamu, Epic Games Storu i GOGu za cenu 45 eur, resp. 1000 korun. Na naší recenzi pracujeme.