Engine Frostbite od studia DICE si spojujeme s řadou opravu pohledných her, ale také se zprávami o údajném vnucování technologie dalším vývojářům EA. Velmi stručně řečeno. Engine, který rozeběhnul sérii Battlefield a později jen namátkou také hry jako Dead Space, Anthem, Mass Effect: Andromeda nebo Dragon Age: Inquisition, ale také sportovní hry nebo tituly ze série Need for Speed, vstoupí do nové kapitoly.
Týmy si prý mohou svobodně vybrat a vyvíjet své hry na jakémkoli enginu.
Společnost Electronic Arts představila nové logo a novou vizi pro Frostbite. Podle EA se nejedná jen o vizuální změnu, ale hlavně změnu filosofie s důrazem na spolupráci a partnerství mezi týmy. Cílem zjevně je, aby engine vyhovoval co nejvíce vývojářům napříč EA a usnadnil jim práci. Vzniká specificky pro potřeby EA a má poskytnout ty nejlepší nástroje a technologie pro jejich hry. Díky tomu má v budoucnu ještě lépe pokrýt různorodé potřeby studií, která Frostbite využívají na tituly různých žánrů.
Na druhé straně ale EA v oznámení píšou něco, co má zřejmě zabránit spekulacím fanoušků o povinném vnucování technologie. Týmy si prý mohou svobodně vybrat a vyvíjet své hry na jakémkoli enginu. Firma se ale pokusí učinit vše pro to, aby byl Frostbite tou nejlepší možnou volbou.
Pokud jde o novou identitu a nové logo, nechtěli autoři začít úplně od nuly. Nechali si tak dosavadní otisk ruky. Má reprezentovat lidský dotyk a kreativitu každého jednotlivce, který pomáhá přivést hry k životu. Ruka prý také symbolizuje spojení, a to i s každým, kdo v minulosti k Frostbitu přispěl od Bad Company z roku 2008.
Předchozí dvě verze loga dlaň ukazovaly jako roztříštěnou nebo rozbitou, což mělo odkazovat k důrazu na zničitelné prostředí. Teď ale chtějí vývojáři vyprávět jiný příběh. Má být o spolupráci měnící Frostbite zevnitř. Nový otisk tak sází na vrstvy a větší soudržnost odkazující k tomu, že jednotlivé týmy na sobě staví a přispívají vyššímu celku. Ostré hrany zmizely, protože prý chtějí vývojáři vytvářet hladší zážitek pro hráče. A takových příměrů text obsahuje ještě několik.
Jen za poslední rok Frostbite poháněl šest nově vydaných her od EA.
Protože hry jsou středobodem veškerého snažení v EA, bude také možné otisknout je přímo do loga s dlaní, jak ukazuje příklad s Dead Space. EA připomínají, že jen za poslední rok Frostbite poháněl šest nově vydaných her – Dead Space, PGA Tour, Madden NFL 24, EA SPORTS FC 24, NHL 24 a UFC 5. Autorům má technologie pomáhat realizovat jejich vize.
Uvidíme, jaká bude budoucnost. V minulosti si někteří zaměstnanci nebo bývalí zaměstnanci stěžovali, že EA engine tlačila navzdory jejich výhradám a pro jejich projekty se v některých případech nehodil. Doplatit prý na to měly zejména hry od BioWare.
Takhle to všechno začalo