Start nové Forzy Motorsport na Steamu nebyl zrovna ideální. Jen 41 procent hráčů v tuto chvíli hru hodnotí kladně. Zajímavý je také pohled do statistik, ačkoli samozřejmě nejsou kompletní, protože hra je doma rovněž na Xboxu, v Game Passu a Microsoft Storu. Nejvíc souběžně hrající hráčů Forza Motorsport podle SteamDB zaznamenala na Steamu před 10 dny. Bylo to 4703 lidí. Maximum za posledních 24 hodin už bylo jen 2692 hráčů.
Nabízí se srovnání s jinými hrami z této série. Předchozí Motorsport tu nenajdeme, takže si musíme pomoci Forzou Horizon, i by někdo mohl namítnout, že je to trochu míchání jablek s hruškami. Ale blíž se nedostaneme. Forzu Horizon 4 chválí na Steamu skoro 90 procent hráčů. Maximum souběžně hrajících hráčů zaznamenala před třemi lety. To bylo současně ve hře přes 40 tisíc lidí. Maximum za posledních 24 hodin bylo 7687 lidí.
Forza Horizon 5 je na tom také velmi dobře. Kladně hru hodnotí 88 procent zákazníků. Nejvyšší počet souběžně hrajících hráčů měla před dvěma lety – přes 81 tisíc lidí. Maximum za posledních 24 hodin pak bylo přes 15 tisíc hráčů.
Horizon jako arkádovější větev může oslovovat širší skupinu potenciálních zájemců, ale i tak jde o větší nepoměr, než by si možná člověk myslel. Horší čísla nepochybně také reflektuje kritičtější přijetí u hráčů.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Stačí se podívat s jakým nadšením a (ne-)kritikou mluví autor článku (no offence, každý má rád nějakou hru tudíž mám proto pochopení) o Need For Speed Hot Pursuit/Remastered. Vavříny sbírá hra (rozuměj: NFS: HP z roku 2010/Remaster) kde nejen že není pohled z kabiny na palubní desku s budíky a volantem ale podle mého názoru do závodních her open-world nepatří.
Občas by mě vážně zajímalo zdali všichni Ti fanoušci NFS Most Wanted (2012) a Need For Speed Hot Pursuit/Remastered (2010/2020) znají a hráli vůbec originální sérii Need For Speed I – VI (Hot Pursuit II). Původní NFS III, IV a Porsche byly jednoznačně vrcholem série, Hot Pursuit II (2002) měl na svou dobu fantastickou grafiku ale bohužel již chyběl ikonický pohled z kabiny na budíky a volant, přesto všechno stále nesl ducha původní NFS série.
Od dob Underground I/II (2003/2004) to šlo s NFS z kopce, jediné slušné díly byly NFS Shift 1/2 (2009/2011). Rozumím, že fanoušci série Burnout od Criterion Games, tedy těch co makali na Need For Speed Hot Pursuit (2010) a Most Wanted (2012) jsou na vrcholu blaha ale hru nezachrání ani ikonické honičky s policí, tedy to co jsme na NFS původních dílech milovali. K čemu je otevřený svět, když tratě jsou fakticky uzavřeny virtuálními omezeními, a bohužel ruku na srdce: podobnost těchto dílů s mobil sérii Asphalt je více než očividná. Tyto hry by si mohly podat ruce!
Asi stárnu, nejspíš jsem typický boomer ale prostě Forza Horizon 1-5 mě nikdy nebrala tak jako série Gran Turismo, respektive Forza Motorsport. Forza Horizon je svým způsobem splněný sen fanoušků původních NFS série I-VI akorát bohužel trpí jednou velkou vadou v mých očích, a to otevřeným světem a absencí honiček s policií.
Přál bych si závodní arkádovou hru kde by byla grafika Forza Horizon, jízdní model Forza Horizon kde při nastavení simulace/realismu a vypnutí všech asistentů cítíte, že řídíte reálné auto, tedy nikoliv auto v NFS (což je signifikantní rozdíl!), s pohledem z kabiny na volant a budíky (FH + díly NFS I-V) ale s tratěmi z původních Need for Speed III: Hot Pursuit (1998) + Need for Speed IV: Road Challenge/High Stakes (1999) a finálně Need for Speed: Porsche 2000 (2000), tedy vesnické okruhy, s příjemným zpestřením v podobě městských, případně závodních okruhů a pochopitelně i tratí z bodu A do bodu B, viz Porsche 2000, v neposlední řade nesmí chybět honičky s policií.
Vývojáři z Ubisoftu nepokrytě kopírují úspěch Forza Horizon a máme tu další openworld hru namísto pokusu o konkurenci Forza Motorsport a Gran Turismo, což jsou stále rozumně hratelné semi-simulátory, a to i při nastavení na max. realismus a vypnutí všech asistentů s výjimkou brzdné dráhy.