Když na konci loňského roku vyšla Forza Horizon 5, znamenalo to celou řadu věcí. Odhlédneme-li od toho, že se hráči mohli podívat do Mexika nebo si užít výrazný posun v grafice, zejména co se prostředí týče, došlo také k narušení dříve neměnného cyklu. Po Forze Horizon totiž vždy v minulosti přišel další díl hlavní série Forza Motorsport, což dávalo hráčům šanci užívat si od roku 2011 pravidelného osmiletého přísunu závodní zábavy. Pak ale nastalo období ticha, na Forzu Horizon 5 jsme čekali tři roky s tím, že Forza Motorsport v tuto chvíli absentuje ještě déle. Snad i proto dali vývojáři před časem slib, že nový díl dorazí do jara příštího roku, aby ti stejní lidé pro změnu naznačili, že to možná nestihnou.
Ačkoliv o žádném odkladu vývojáři z Turn 10 zatím konkrétně nemluví, fanoušky muselo mírně znervóznit prohlášení designéra Dana Greenawalta během posledního vysílání pořadu Forza Monthly. Snažil se vysvětlit, jakým způsobem rozdělují vývoj své hry a potvrdil, že momentálně se nachází ve druhé fázi – samotné produkci. „Během tohoto období prostě sklopíte hlavu a vyvíjíte. Máme skvělý tým, který na tom pracuje společně […] a cílem je strefit se do vybraného termínu a nepřijít o energii,“ řekl Greenawalt. Jenže fázi vývoje následuje fáze „ladění“, jak sám designér uvádí, a ta prý nezačne dřív než s koncem letošního roku, resp. začátkem následujícího. A to je poměrně ošemetné, pokud přijmeme fakt, že by hra měla vyjít na jaře. Ostatně, sám Greenawalt označuje tuto fázi za nejkritičtější a u titulu tak rozsáhlého, jak Forza Motorsport nepochybně bude, se může opravdu protáhnout.
„Když máte tak masivní hru jako je Forza Motorsport s novými systémy, které jsme celé přepracovali, máte toho opravdu hodně k odladění a zabere to spoustu času,“ přiznává nakonec Greenawalt. A těžko říct, jak přesně myslí další slova o tom, že vrcholem vývojářského umění je dělat na projektu, který následně dokáže tým dotáhnout do konce a vychytat na něm všechny chybky. Nechceme zbytečně vkládat designérovi do úst něco, co neřekl – možná to myslel tak, že proces v Turn 10 je naopak nastavený správně – jeho slova ale skutečně vnímáme jako velký vykřičník a nedivili bychom se, kdyby se vývoj, resp. dokončení hry ještě protáhlo. Z optimistické strany samozřejmě doplňujeme, že jaro ve skutečnosti končí až v polovině června, což dává lidem z Turn 10 nějakých devět měsíců práce, obecně jsme si ale pod jarním příslibem představovali březen duben, zřejmě podobně jako vy.