Vývojáři ze studia Playground Games věnovali včerejší večer další epizodě svého rozsáhlého vývojářského deníčku o hře Forza Horizon 5. Na ploše 30 minut představili další záběry z hraní a mluvili zejména o zpracování Mexika, kam se připravovaná hra přesouvá z Velké Británie. Už když jsme novou Forzu Horizon sledovali poprvé, žasli jsme nad úrovní detailů a uvěřitelností světa hry, s každými dalšími záběry a fotkami je ale tento pocit ještě silnější a podobně jako v případě Flight Simulatoru se zjevně staneme svědky malé grafické revoluce. Forza Horizon 5 bude zahrnovat 11 rozdílných biomů, které budou ovlivněny systémem ročních období, známým z předchozího dílu.
„Od začátku jsme věděli, že chceme vytvořit tu největší Forzu Horizon. Pokud jsme toho ale měli dosáhnout, museli jsme zajistit i co nejvyšší míru rozmanitosti,“ říká creative director Mike Brown. „Mexiko je téměř jako celý svět v jedné zemi: zasněžené vrcholky, tropická džungle, impozantní kaňony, nádherné pláže, starobylá architektura i moderní města,“ vyjmenovává Brown. Když k tomu všemu přidali odkazy na mexickou kulturu, údajně neexistuje více vzrušující místo, ve kterém by se mohl festival Horizon odehrávat. A i když hádáme, že to bude platit jen do dalšího dílu, aktuální Mexiko skutečně vypadá jako destinace přímo určená všem milovníkům závodění a nespoutané přírody. „Náš tým shromažďuje referenční fotografie z daných lokalit, vytváří artworky, které vyzdvihují krásu a jedinečné detaily každého biomu. K preciznímu ztvárnění jednotlivých lokací pak používáme techniky, jako je fotogrametrie. Cílem celého uměleckého procesu je, abyste měli pocit, že jste přímo v Mexiku,“ dodává art director Don Arceta.
Kde všude se tedy bude ve Forze Horizon 5 závodit? První z představených biomů je kaňon – jde o místo, kde se natáčely záběry pro první trailer uvedený v červnu. Je zde spoustu skalních útvarů, mnohé z nich erodují a jsou pro tuto lokaci zcela unikátní. Pro každý z biomů také platí, že má vlastní sadu jedinečných zvuků a v případě kaňonu si hráči užijí také velkou míru ozvěn. Druhým biomem je tropické pobřeží, kterému vévodí palmy, rackové a bílé písčité pláže, které snad ani nepřipomínají místo, kde by se měla prohánět vozidla. Vývojáři nicméně slibují, že tenhle zhmotněný ráj se může kompletně změnit ve chvíli, kdy přijde bouřková sezóna – nejen, že začne pršet a budou větší vlny, ale vzduchem mohou létat i kusy zmiňovaných palem, přímo ovlivňující průběh závodů.
Chybět nebudou ani úrodné pláně, suchou trávou pokryté kopečky, výše zmiňovaná tropická džungle, poušť, bažina nebo detailně zpracovaná města. Každá z 11 lokací má svá specifika, jako jsou například staré svatyně a chrámy v džungli, jezero, které bude v zimním období vysychat nebo golfové hřiště, po kterém se můžete navzdory nářkům místních golfistů projet. Zajímavá je také informace o mangrovech v bažině, jejichž kořeny můžete během jízdy rozbít a upravit tak trasu celého závodu pro příští kolo. Ostatně, o zničitelnosti prostředí mluvili vývojáři už dříve a je jisté, že bude mít dopad na celkový zážitek.
Forza Horizon 5 vychází 9. listopadu na PC, Xboxu Series i Xboxu One a bude od prvního dne dostupná v Game Passu, společně s možností hru streamovat přes xCloud.