Pokud se těšíte na vydání pátého dílu série Forza Horizon, nemůžete si stěžovat na nedostatek nových informací. Vývojáři velmi pilně plní svůj závazek vůči komunitě a zveřejňují jednu epizodu pořadu Forza Horizon 5: Let’s Go za druhou. V té aktuální, která si svou premiéru odbyla včera v podvečer, mluví o jednotlivých biomech, závodí a v závěru (kolem 27. minuty) se velmi podrobně věnují samotné mapě. Tu jsme totiž v celé své velikosti zatím vidět nemohli, i když vývojáři v uplynulých videích dali hráčům pravidelně možnost do výseků mapy nahlédnout skrze menu či výběr závodů. Je ale rozhodně příjemné dostat průlet nad mapou i se zaníceným komentářem lidí, kteří jsou za její vývoj zodpovědní, a dozvědět se například, že nás co do velikosti čeká přibližně 1,5násobek mapy z předchozího čtvrtého dílu.
Odhalení mapy nebylo součástí oficiálního programu včerejšího streamu a vývojáři k němu dospěli až v závěrečné sekci otázek a odpovědí, prezentace ale byla nepochybně připravena, protože se nešetřilo detaily. Mexiko, jak ho zpracovali lidé z Playground Games, působí jako to nejuniverzálnější místo na světě ve smyslu zastoupených podnebných pásem a prostředí k závodění. Na západní straně se rozprostírají duny a kousek pouště, kde se jezdí například Baja závody. Směrem na východ, do vnitrozemí, pak nad celou oblastí dlí obrovská sopka, jejíž velikost je dobře znázorněná i na dostupné 2D mapě. Samozřejmě k ní vede spoustu cest – ať už vyznačených, nebo zcela mimo jakoukoliv komunikaci – a podle vývojářů existuje asi sto možností, jak ze sopky skočit dolů. Sopka by pak měla být oblíbenou zejména pro hráče, kteří si chtějí užít závody do vrchu – na západní straně je totiž klikatící se asfaltka, která k těmto typům závodů přímo vybízí a na východní je její prašný protějšek.
I když tropické pobřeží vypadá jako ráj na zemi, systém dynamického počasí v něm umí ztvárnit hotovou apokalypsu.
Na mapě jsou samozřejmě i města a vesničky, které jsme mohli vidět v řadě gameplay videí. Jedno z nich nese název Guanajuato, které kromě závodění v ulicích nabízí také možnost sjet do podzemních tunelů, pravděpodobně kanalizace, a závodit pod ním. Severně od zmíněného města se rozprostírá dlouhý kaňon, podle vývojářů zabírá na šířku asi dvě třetiny celé mapy a projíždí jím vlak, se kterým lze – jak určitě očekáváte – závodit. Na východní straně mapy se nachází biom odpovídající tropickému pobřeží, o kterém mluvili vývojáři dříve. I když vypadá jako ráj na zemi, systém dynamického počasí v něm umí ztvárnit hotovou apokalypsu, při které vzduchem létá všechno, co není pevně připoutáno k zemi a mnohdy ani to není pro vichřici žádná velká překážka. Kromě pláže ale můžete pochopitelně jezdit na pobřeží i ve městě, které zastupuju Playa Azul, dokonale připomínající mořská letoviska, ovšem v tomto případě s nezaměnitelným mexickým rázem.
Z dalších zajímavostí pak vývojáři vypíchli stadion uprostřed mapy a také dálnici, která se táhne od jihozápadního rohu diagonálně skoro přes celou mapu. Jde údajně o nejdelší dálnici, kterou lze v sérii Forza Horizon najít, podtrhující rozmanité možnosti závodění bez přílišného omezení. Má hned několik sjezdů a je zakončena poměrně nebezpečně ze široké, několikaproudé dálnice do standardní okresky. Poslední, ale možná i první místo, o které by se podle zástupců Playground Games měli hráči zajímat, je potom centrum celého festivalu, které rozbilo svůj tábor na opuštěné závodní trati. Ta mimochodem poslouží jako přirozené místo pro testování vašich vylepšení jednotlivých vozidel a dává festivalu punc autenticity.