Ačkoliv se o pátém díle série Forza Horizon mluvilo ve velkém už minulý týden, kdy vyšly první recenze a hráči s prémiovou edicí mohli využít předběžného přístupu, oficiální uvedení připadlo až na včerejšek. Forza Horizon 5 je dostupná za plnou cenu, ale hráči se k ní na Xboxu i počítačích dostanou skrze Game Pass, což významně pomáhá rychlému nárůstu první vlny hráčů, kteří nad rámec možnosti zahrát si v rámci předplatného pochopitelně jdou i za očekávanou kvalitou. Vyjádřeno čísly, hru si podle Phila Spencera zahrálo 4,5 milionů hráčů a Forza Horizon 5 se v tomto ohledu stala nejúspěšnější hrou od Xbox Game Studios.
We’ve invested for years in Xbox so more people can play. With 4.5+ million players so far across PC, cloud & console, Forza Horizon 5 shows that promise coming to life. Largest launch day for XGS game, peak concurrent 3x FH4 high. Thank you players & congrats to @WeArePlayground
— Phil Spencer (@XboxP3) November 10, 2021
„Několik let jsme investovali do Xboxu, aby si mohlo zahrát co nejvíce lidí. S více než 4,5 miliony hráčů na PC, cloudu a konzolích je Forza Horizon 5 důkazem, že se tento slib naplňuje,“ napsal Spencer na Twitter. K informaci o tom, že si žádná hra nevedla v době svého uvedení lépe než novinka od Playground Games, pak ještě doplnil poznámkou, že počet souběžně hrajících hráčů trojnásobně překračuje hodnoty naměřené u předchozího dílu a je vidět, že hráči jednoznačně lační nejen po dalším závodním dobrodružství, ale také hře, která má zejména z nové konzole dostat maximum. Na druhou stranu je nutné připomenout, že i s ohledem na mnoho detailů krajiny a jednotlivých vozidel nenabízí FH5 ray tracing jinde, než ve fotomódu či autosalonu, ani tak si ale nelze na grafické podání stěžovat.
Hráči jsou naladěni velmi pozitivně, děkují Microsoftu, Spencerovi i lidem z Playground Games, jen někteří z pochopitelných důvodů připomínají, že ne všichni už mají novou konzoli, i když ji mají dlouhé měsíce předobjednanou. Právě široká paleta možností, kde si novinku zahrát, je ale právě oním výsledkem setrvalé snahy Microsoftu zpřístupnit first party tituly kdekoliv, což Forza Horizon 5 naplňuje. Jak navíc uvádí magazín VGC, předchozí údaj o přibližně 1,2 milionech hráčů v době předběžného přístupu – odvozený od síně slávy se statistiky drtivé většiny z nich – znamená pro Microsoft příjem v rozpětí od 54-118 milionů dolarů. Je do něj započítána jak cena prémiové edice, tak případný upgrade, který si za zvýhodněnou cenu mohli aktivovat předplatitelé Game Passu.
A to Microsoft ještě čeká Halo Infinite…