Z herního hlediska je nejdůležitější zprávou týkající se hry Fortnite začátek nové kapitoly. Třetí skončila, aby uvolnila místo čtvrté, která přichází s čerstvým battle passem, inovovanou podobou herní mapy, novými zbraněmi, skiny hrdinů a dalšími střípky příběhu, ve kterém se už patrně vyznají jen zanícení fanoušci. Pokud ale Fortnite pravidelně nehrajete a vracíte se ke hře jen nárazově, kromě výše zmíněného předkládají lidé z Epic Games poměrně silné důvody, proč hru znovu nainstalovat. Tedy za předpokladu, že máte výkonný počítač a budete moci všechny technické novinky a finesy využít naplno.
Jak už prozradil titulek, Fortnite vstupuje do čtvrté kapitoly s podporou nejnovější verze Unreal Enginu, která se posouvá na úroveň 5.1. Tisková zpráva, která provází zahájení další sezóny potvrzuje, že do oblíbené battle royale hry dorazily technologie Lumen i Nanite, dále má hra vylepšený systém stínů, které nyní správně vrhají všechny předměty a inovovaný systém TSR pro upscale obrazu. Pokud bychom měli být konkrétní, nejviditelnější je práce Lumenu, který se stará o realistické odlesky a všeobecné chování světla, což není vidět pouze u vodních ploch, v nichž se zrcadlí objekty v dálce, ale také v interiérech, kde je odraz světla přesnější a může vrhat svůj barevný nádech třeba i na postavy právě hledající lepší vybavení.
Co se týče Nanite, už dřív jsme mohli sledovat scény, které představovaly realisticky ztvárněná místa s velmi detailními objekty. Fortnite, ač velmi stylizovaná záležitost, tak nyní může být na detaily ještě bohatší a přesnější. Jinak řečeno, poslední cihlička nebo stéblo trávy již plně podporuje Nanite, a jak Epic uvádí, například stromy jsou nyní tvořeny z přibližně 300 000 Nanite polygonů, což dříve bylo v zájmu optimalizace nemyslitelné. Zvlášť, když nyní mohou objekty vrhat adekvátní stíny, a to včetně prvků výstroje, tedy například klobouků a jejich kremp stínících obličej svých nositelů.
Pokud vás zajímá, jak vypadá nový Fortnite v chodu a nechcete si jej instalovat nebo nemáte výkonný hardware, doporučujeme například video od youtubera s přezdívkou Daniel Owen, který v noci z neděle na pondělí věnoval přibližně 30 minut jednotlivým grafickým módům a komentáři, jak na tom hra je. Zejména nasvícení v kombinaci s vizuálním stylem působí opravdu impozantně a mnoho diskutujících se shoduje, že vylepšení vidí v podstatě na první pohled. A to samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že velkou část detailů spolyká komprese na YouTube, i když si video pustíte ve 4K.
Abychom vám ale nezůstali dlužní alespoň základní informace o nové kapitole jako takové, sluší se dodat, že vás v první řadě čeká nový battle pass s náloží odměn, zejména v podobě skinů. Pomineme-li ty na zbraně, v rámci skinů hratelných hrdinů se objevuje například Doom Slayer nebo Geralt ze třetího Zaklínače, čímž Epic znovu připomíná, jak silný je ve snaze přiblížit se k jinak velmi abstraktnímu pojmu metaverzu. Co se týče mapy, změn provedli vývojáři poměrně mnoho, včetně zahrnutí Citadely, kde se budou odehrávat souboje s bossy. Čtvrtá kapitola hry Fortnite přináší také motocykly nebo systém perků nazvaných Augments, což je ale ve výsledku stále jen špička ledovce celého zážitku.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.