Vydání nového Flight Simulatoru provází pochvalná hodnocení kritiků i kladné reakce samotných hráčů. Jde o významnou herní událost, jež poutá díky zpracovávanému tématu pozornost široké veřejnosti a není divu, že se krátce po vydání rozběhla debata různými směry. Někoho zajímá nedostupnost na čínském trhu, další poukazuje na problematiku spouštění, resp. stahování hry a všichni se kolektivně ptají, kdy vývojáři z Asobo odstraní první várku nahlášených chyb a nedostatků.
Začněme tím, že ne všichni hráči si mohou v tuto chvíli hru vyzkoušet. Určitě vás nepřekvapí, že se problémy týkají specifického čínského trhu, kde hra oficiálně není dostupná, a tím pádem ani nenabízí čínský překlad. Microsoft ohledně situace mlčí, čímž vzniká prostor pro spekulace a neoficiální závěry, co se regulačním orgánům nelíbí. South China Morning Post uvádí, že problém může být s nedostatečnou kapacitou cloudových služeb Microsoftu, které sice nejsou nezbytné pro chod hry, ale využívá je jeden z nejdůležitějších prvků hry – výpočet terénu. Jiný pohled nabízí Daniel Camilo ze společnosti Apptutti, která pomáhá západním vývojářům pronikat na čínský trh. „Myslím, že jde o mix problémů s vydavatelskou licencí a s obsahem ve hře. Jelikož hra umožňuje cestovat po celém světě a prozkoumávat různorodé a detailně zpracované lokace, může to z pohledu čínských cenzorů přinášet řadu problémů,“ říká Camilo. Například přelet nad Tchaj-wanem a s tím spojená problematika identifikace takových oblastí je v přímém konfliktu s postojem jednotné Číny. Zásah cenzury a regulačních orgánů, kterým potenciálně mohou vadit mapové podklady, se tak zcela bez pochyb nabízí.
Dalším možným problémem je zdlouhavý proces schvalování, který musí absolvovat domácí i zahraniční tituly. V souvislosti s tím není jasné, zda se Microsoft vůbec začal ucházet o možnost vstoupit na tamní trh, nicméně proces schválení může dle informací South China Morning Post trvat klidně i celý rok. A to je zrovna z pohledu herního průmyslu velmi dlouhá doba. Hráči v Číně se s tím ale smířit nechtějí a sdílejí mezi sebou návody, jak daná omezení obcházet. Steam sice nově přísněji reguluje přecházení mezi regiony, nicméně v Microsoft Storu lze oblasti měnit jednoduše a touto cestou se lze ke hře dostat.
Další zajímavá zpráva souvisí s nákupem a hraním skrze Steam, odkud si stáhnete pouze jádro hry, které má velikost pouze pár stovek MB, a teprve až v něm se začíná stahovat hra samotná, jejíž základní instalace přesahuje 100 GB (Steam v požadavcích na hru uvádí dokonce 150 GB). Hráčům se ovšem nelíbí, že už samotné stahování desítek gigabajtů v defacto „spuštěné hře“ ovlivňuje počítadlo herního času na Steamu, a to by mohlo vadit v případě žádosti o vrácení peněz. Limitem jsou totiž vedle dvou týdnů od nákupu dané hry pouhé dvě odehrané hodiny, během kterých ale téměř nikdo 100 GB nestáhne odehraného času. Magazín PC Gamer proto vznesl dotaz směrem k Valve a odpověď přišla od viceprezidenta marketingu Douga Lombardiho. „Čas potřebný ke stažení dodatečného obsahu hry nebude započítáván v rámci pravidel pro vracení peněz,“ odvětil a rozehnal tím množící se obavy hráčů, kteří chtěli vyzkoušet, zda jim hra vzhledem k vysokým hardwarovým požadavkům vůbec poběží. Dále dodal, že s Microsoftem pracují na vylepšení týkajících se stahování dat, ale nezachází do žádných detailů a hráči tak musí čekat, než potíže s pomalým downloadem a zamrzáváním stahováním zmizí.
V nedávném prohlášení pro média vývojáři připomněli, že hra míří i na současnou generaci konzolí Xbox. Martial Bossard z vývojářského týmu Asobo Studio k tomu dodal, že klíčová je v této chvíli optimalizace. A v tomto případě údajně Xbox výrazně přispěl k celkovému zlepšení běhu hry i na PC. Konzolová verze nicméně stále v přípravě je a dle Bossarda nemá ztratit nic z obsahu PC verze, vývojáři jen potřebují čas navíc. A bohužel nadále platí, že verze hry pro Xbox One nemá stanovené datum vydání a začíná se spekulovat až o příštím roce.
Tím se dostáváme k poslednímu bodu, který se týká zaznamenávání chyb, aby ne ně dokázali lidé z Asobo rychle reagovat. Za tímto účelem vyčlenili speciální sekci na oficiálním webu hry, která má sloužit ke sledování těch nejpalčivějších problémů hry a informování, kdy budou odstraněny. V seznamu jsou už některé potíže vyřešeny (například chybná detekce konkrétních edic hry na Steamu), převládají ale takové, které ještě opravy potřebují. Spadá sem právě problém se stahováním a celkovou rychlostí přístupu k datům, ovlivňujícím i finální podobu hry.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.