Final Fantasy XIV, Square Enix, Final Fantasy XIV poběží na konzolích ve 120 fps

Final Fantasy XIV poběží na konzolích ve 120 fps

Chystaný patch přinese celou řadu grafických vylepšení. Na PC dorazí podpora DLSS

Zdroj: Square Enix
26. 6. 2024
Název: Final Fantasy XIV Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 27. 8. 2013

Na začátku července se hráči MMORPG Final Fantasy XIV dočkají velkého patche, který do hry přinese obrovské množství obsahu, ale také všeobecných vylepšení hry, její podoby a výkonu. Patch 7 dorazí 2. července, ale už od včerejšího večera má na oficiálních stránkách hry dostupný předběžný seznam změn a vylepšení, k jehož pročtení si raději připravte kávu. Nebo možná dvě. Jde o vyčerpávající soupis novinek, jehož pročítání je ještě ztíženo nutností pamatovat na to, že ne všechno bude dostupné každému, a to na základě toho, jaké expanze si v minulosti koupili, případně zda si hodlají zakoupit očekávaný Dawntrail. Technická vylepšení nicméně budou dostupná všem a nutno uznat, že příslib 120 fps na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series zní jako zajímavý posun.

Přeskočíte-li v dlouhém seznamu změn až do sekce System, hned z prvních řádků se dozvíte, že hra projde vylepšením stran animace a pohybu některých zbraní nebo částí vybavení. Současně vývojáři ze Square Enix přidali postavám schopnost naklánět se, když budou zatáčet s konkrétními mounty. A zapracovalo se také na systému světla, který jinak dopadá například na vodní cákance nebo chuchvalce dýmu, pokud se objeví ve stínu jiných objektů. Co víc, po aplikaci patche by si měli hráči rovněž všimnout drobného pohybu očí u svých postav či NPC, což je sice malý detail, ale mohl by hru trochu oživit.

Pak se nicméně lidé ze Square Enix věnují obecnějším vylepšením a slibují tak například vylepšení textur vlasů i obličejů všech postav, lepší vyjádření některých materiálů, včetně mokré látky, pokud se postava namočí a chybět by nemělo ani vylepšení mlhy či efektů počasí. Co se týče výkonu, hra by skutečně měla na PS5 a Xbox Series běžet ve 120 fps, potřebujete ale samozřejmě 120Hz displej a vývojáři rovněž upozorňují, že tato hodnota není zaručena. Jde jen o zvýšení maximálního možného počtu snímků za sekundu na tuto úroveň, ovšem bez záruky, že tyto hodnoty budou vždy dosaženy. Na PC pak budou moci hráči využít upscalery od AMD i Nvidie – tedy FSR a DLSS, a přibude i možnost v nastavení přímo zvolit, v kolika fps má hra běžet. Celkově ale bude možné na PC nově nastavit kvalitu stínů textur nebo efektů, což by mohlo ve finále hru nejen vylepšit, ale také pomoci lépe rozběhnout třeba i na slabších počítačích.

Jak už ale bylo uvedeno, ani se neodvažujeme zabrousit do části nového obsahu, kterého je opravdu požehnané množství od nových lokací, přes questy, až po předměty. Vše si můžete podrobně přejít na výše odkazovaných stránkách a těšit se na začátek července.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru