V polovině června uspořádala společnost Square Enix speciální výroční vysílání vztahující se k sérii Final Fantasy, aby v rámci něj došlo na odhalení prvních detailů o pokračování remaku legendárního sedmého dílu. Druhá část ponese podtitul Rebirth, dorazí až na konci roku 2023, a jak uvedl creative director Tecuja Nomura, později na ní naváže ještě finální třetí díl. O necelý měsíc později pak Nomura s producentem Jošinorim Kitasem mluvili s redaktory japonských magazínů Game a Famitsu a rozebrali několik dalších zajímavých aspektů, týkajících se nejen rozdělení na tři části, ale také vyškrtnutí PS4 z nabídky cílových platforem.
Začněme tím, že remake Final Fantasy VII bude trilogie, což je stav, který nebyl na stole od začátku. Jak potvrdil Nomura, nad trilogií sice uvažoval, ale z producentského pohledu to Kitase viděl jinak. „Je to jedna z myšlenek, která se na začátku vývoje objevila. Bylo těžké odhadnout, kolik Final Fantasy VII Remake spolyká člověkohodin a jaký vývojový cyklus bude zapotřebí využít […] na konci vývoje jsem si ale popravdě myslel, že to v příští části dotáhneme do konce,“ komentuje Kitase. Tecuja Nomura pak dodal, že i to byl důvod, proč na začátku bylo rozdělení remaku tak nejasné, když se vše začalo rýsovat až před vydáním první části. Zástupci Square Enix také vysvětlili, že nesáhli k přímému označení „část 1, 2 a 3“, aby bylo zřejmé, že lze ke všem hrám přistupovat jako k samostatným titulům, přirozeně vám ale nemusí docházet všechny nuance příběhu a některé linky mohou začít odnikud.
Co se týče dostupnosti Final Fantasy VII Rebirth pouze na PlayStationu 5, vývojáři to vysvětlili poměrně jednoduše. Důvodem je absence SSD na konzoli PlayStation 4, kvůli které by prý nebylo možné zpracovat herní svět v takovém rozsahu. „Cítili jsme, že potřebujeme výkon PS5 k tomu, abychom předešli problémům a umožnili pohodlné cestování světem,“ řekl Tecuja Nomura. Hráči ale v komentářích nebyli úplně spokojení a poukazovali na to, že i na PS4 vyšly moderní hry s velkými světy, které fungují obstojně i v porovnání s verzemi pro PS5 a ne všichni vnímají vyjádření jako upřímné. Na rozhodnutí se už ale patrně nic nezmění, protože i další okolnosti vývoje naznačují, že vývoj jen pro jednu generaci PlayStationu je důvodem, proč může hra vyjít relativně brzy. Už dříve Nomura naznačil, že došlo ke změnám struktury vývojářského týmu, skutečnost ale má být taková, že všichni, kdo pracovali na první části, namísto přechodu k jinému projektu zkrátka jen pokračovali ve vývoji.
Cítili jsme, že potřebujeme výkon PS5 k tomu, abychom předešli problémům a umožnili pohodlné cestování světem, říká Tecuja Nomura.
„Obvykle se v týmu udrží jen vedoucí pracovníci, zatímco většina ostatních zaměstnanců odchází k jiným projektům. Protože však bylo od počátku rozhodnuto, že remake Final Fantasy VII bude mít více částí, mohl si tým zachovat své know-how a dynamiku, takže vývoj probíhal extrémně rychle,“ vysvětluje creative director. Vyjádřeno kalendářně, vývoj Rebirth zabere týmu ze Square Enix tři a půl roku, pokud ještě nedojde k odkladu, což by nebylo v souvislosti s touto sérií nic neobvyklého. Zdá se však, že práce na remaku svírá Nomura a Kitase pevně ve svých rukou a odhadem kolem roku 2026 (uf!) se patrně dočkáme završení příběhu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Kdo si pamatuje tunu japonských her u kterých PC port stál opravdu za ho*no?
Já se spálil už tolikrát u PC verze, začalo to u Dark souls 1, Dragons dogmy, Monster huntera, Nier: automata, FF 7 remake, Babylons fall a mnoho dalšího, nízké FPS, blikající textury, ovladaní na klavesnici a myši navrhoval braindead.
Zatímco Red dead redemption 2 nám ukázal, jak může multiplatformní hra vypadat a šlapat krásně, oni PC berou jen jako rychlovku za kterou si naučtují plnou cenu.
Nejvíc mě děsí, že Japonci v tomhle směru a ke vztahu k PC neudělali téměř žádné pokroky, neustále se opakují stejné chyby dokola.