branding
Final Fantasy VII obohatí mobilní battle royale

Final Fantasy VII obohatí mobilní battle royale

Druhý z mobilních spin-offů je příběhový. Plný potenciál PS5 odemkne až druhá část remaku

Zdroj: Square Enix
1. 3. 2021

Během poslední prezentace State of Play, kterou jsme minulý čtvrtek přenášeli živě s českým komentářem, odtajnili zástupci Sony vylepšenou verzi remaku Final Fantasy VII pro PlayStation 5. Hráči se už 10. června mohou těšit na hraní ve 4K či 60 snímcích za vteřinu, čeká je rovněž fotomód, nová obtížnost, rychlejší načítací časy a také využití prémiových funkcí ovladače DualSense. Ani zdaleka se ale nejedná o jediné oznámení stran Final Fantasy VII, pro které toho vývojáři ze Square Enix chystají víc. Jmenovitě jde o dva představené mobilní spin-offy pro iOS a Android, které postupně vyjdou letos a v příštím roce.

Jako první dorazí Final Fantasy VII: The First Soldier, který má příběhově předcházet hlavní hře a nabídnout úplně nový pohled na známá místa. Jedná se totiž o battle royale akci, v níž se hráči ujmou role Soldiera, který v souladu se známými pravidly žánru bojuje s ostatními. Ačkoliv jde o prequel, a tím pádem bychom se mohli dozvědět něco víc o hlavní zápletce, creative director Final Fantasy VII Tecuja Nomura v rozhovoru pro Famitsu uvedl, že děje ve hře příliš nebude. I z traileru se ostatně zdá, že je v popředí jen samotná akce, kterou však doplňují prvky typické pro ságu Final Fantasy. Ať už se bavíme o nejrůznějších efektech, kouzlech či nepřátelích, estetika série do hry značně promlouvá a v kombinaci s celkovou popularitou Final Fantasy by nemusel The First Soldier dopadnout špatně. Bližší informace nicméně slibují vývojáři odhalit až později s tím, že hra vyjde později v letošním roce.

Druhou mobilní hrou je Final Fantasy VII: Ever Crisis, kterou tisková zpráva popisuje jako část oficiální Kompilace Final Fantasy VII z roku 1997. Zahrnuje v sobě obsah hlavní hry a titulů jako Before Crisis, Crisis Core či Dirge of Cerberus spolu s filmem Advent Children. Hra bude rozdělena na jednotlivé kapitoly, které mají fanouškům připomenout ikonické momenty sedmého dílu Final Fantasy a nabídnout dostatečnou pestrost při plnění jednotlivých misí a úkolů. I v tomto případě je důraz kladený na souboj, který však na rozdíl od battle royale není nikterak experimentální. Ever Crisis vychází ze systému Active Time Battle a původní FF VII připomíná i vizuálním zpracováním. Hra je naplánována na rok 2022, a ani v tomto případě zatím vývojáři nebyli příliš sdílní.

Pokud bychom se ještě měli vrátit zpět na PlayStation 5, vedle next-gen verze první části remaku promluvili vývojáři také o pokračování. Že je druhá část ve vývoji, víme od loňského roku, stejně jako přání Tecuji Nomury, vydat hru co nejdříve. Až nyní se ale oficiálně dozvídáme, že se zmiňovaný designér vzdaluje vlastním pracem a ze své pozice už bude pouze dohlížet na to, kam se jednotlivé zmiňované hry budou v průběhu svých příprav posouvat. Jeho místo u druhé části remaku proto převezme Nomurův nejbližší kolega Naoki Hamaguči, který už v případě prvního dílu remaku sloužil coby druhý creative director. Zajímavé nicméně je, že Hamaguči otevřeně promluvil o inspiraci, kterou v posledních letech načerpal od vývojářů z Guerrilla Games, konkrétně pak ze hry Horizon: Zero Dawn a naznačil, že pokračování remaku může dobrodružství Aloy v mnohém připomínat. Vyšlo rovněž najevo, že teprve až druhá část remaku naplno odemkne potenciál konzole PlayStation 5 a nabídne maximální využití haptické odezvy či adaptivních triggerů DualSensu a podmaní hráče plně trojrozměrným audiem.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru