branding
FIFA 21, EA Sports, FIFA 21 nabídne flashbacky jako ze závodních her

FIFA 21 nabídne flashbacky jako ze závodních her

Nepovedenou akci můžete přetočit a zopakovat. Přijde i lepší AI a kolizní systém

Zdroj: Electronic Arts
5. 8. 2020
Název: FIFA 21 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 9. 10. 2020

Vývojáři z Electronic Arts si na včerejší odpoledne přichystali zveřejnění první ukázky z letošního ročníku série FIFA. Gameplay trailer nicméně funguje spíše jako předehra k velmi obsáhlému článku na oficiálních stránkách, který vyčerpávajícím způsobem informuje o změnách v porovnání s loňským dílem. Nelze sice zakrýt trochu smutný fakt, že FIFA 21 nebude výrazně inovovaným „next-gen“ pokračováním, ale na druhou stranu musíme uznat, že dílčí vylepšení kolizního systému a umělé inteligence působí velmi dobře a pravidelní hráči by jej mohli ocenit. Nejzajímavějším, byť velmi odlehčeným prvkem, za nás ale zůstává nově představený systém flashbacků, který vám dovolí v singleplayerovém režimu Výkop přetočit nepovedenou akci o několik vteřin zpět a pokusit se ji napodruhé zvládnout lépe.

Zmínka o této funkci padne v závěru videa, a jak je patrné, bude doprovázena i patřičným vizuálním efektem. Na první pohled se 30sekundové přetočení může jevit jako vtip, určitě si ale pamatujete spoustu zápasů v módech pro jednoho hráče, které jste jednoduše nechtěli prohrát a kvůli hloupé chybě v závěru jste restartovali celé utkání nebo se vraceli k předchozí uložené pozici. Že ano?! Vývojáři z EA to patrně vědí, a i když v tuto chvíli neznáme detaily, například kolikrát bude možné flashback v zápase využít, nejde patrně o vyslovenou hloupost, kterou by vývojáři přidali do hry z rozmaru. Přesto je pochopitelné, že další popisovaná vylepšení, ruku v ruce s dřívějšími informacemi o kariéře a režimu Volta, jsou mnohem důležitější a zdá se, že FIFA 21 nakonec nějaký progres přeci jen zaznamená.

Pokud vás už unavují roky staré animace při střetu dvou a více hráčů, teatrální padání přes hráče či brankáře ve skluzu a podobné cirkusové chvíle, lidé z EA Vancouver se je snaží řešit. Ve videu je krátce vidět technický záběr na fungování loňského ročníku, v němž hráči padali k zemi jako pytle brambor a následně ukázka z FIFY 21, v níž se fotbalisté snaží střetu vyhnout například nadskočením. Ačkoliv je z historického hlediska nutné brát všechna marketingová videa před vydáním hry se značnou rezervou, jakýkoliv posun na tomto poli je vítaný a přidá hře na uvěřitelnosti. Společně s tím by si pak měli hráči lépe nabíhat do volných prostorů, což se ale podle prezentace bude zřejmě týkat jen několika vybraných superhvězd. Komentář videa zmiňuje konkrétní jména některých hráčů a dá se očekávat, že pokud do zápasu nastoupíte s celkem nižší kategorie, ničeho překvapivého se od spoluhráčů nedočkáte.

Určitou změnu však vidíme v upravených přihrávkách do běhu, které se zdají být v konkrétních situacích dynamičtější a pravděpodobně otevřou další taktickou vrstvu.

Vývojáři se zřejmě i proto snaží rozšířit možnost krátkodobě ovládat jiného hráče, nežli toho s míčem, a za doprovodu nové grafiky ho lépe nasměrovat k zakončení nebo přijetí přihrávky. Ani z rozsáhlého popisu na stránkách hry se ale nezdá být „nový“ systém výrazně inovovaný a dochází jen k mírné evoluce toho, co hráči série notoricky znají. Určitou změnu však vidíme v upravených přihrávkách do běhu, které se zdají být v konkrétních situacích dynamičtější a pravděpodobně otevřou další taktickou vrstvu. Jak vývojáři uvádí, v minulosti jste mohli dát krátkou a dlouhou přihrávku, FIFA 21 ale bude do těchto dvou veličin zapojovat víc proměnných a brát v úvahu větší spektrum schopností jednotlivých hráčů. Opět ale můžeme jen těžko posoudit, jak se změny projeví v zápasech, což se týká i dalších aspektů, jako je bránění, upravené hlavičkování a obligátní změny týkající se fyziky míče.

S tou se pojí také několik nových kliček a opět mírně rozšířený systém driblinku, který bude možné nejvíce uplatnit v režimu Volta. I v tradičních zápasech ale slibují vývojáři z EA vyslovená kouzla s míčem, u nichž se pro jistotu odvolávají na několik skutečných záběrů, aby si někdo nemyslel, že to FIFA 21 přehání. Jak na to budou reagovat obránci, není v tuto chvíli úplně patrné, lidé z EA potvrzují, že i na tomto místě do kódu hry sáhli, zjemnili souboje tělo na tělo a nemělo by docházet k situacím, kdy obránce útočícího hráče doslova přejede a pošle k zemi. Podle krátkého videa níže také přibyla hrstka nových animací, když bránící hráč tlačí tělo mezi míč a soupeře, ani tady ale nemůžeme mluvit o žádné revoluci. Naopak se znovu plně odhaluje, že bez ohledu na zlepšení v mnoha ohledech, bude FIFA 21 zřejmě jen dalším výplňovým dílem, než přijde v souvislosti s novými konzolemi skutečný pokrok. V závěru pak ještě připomínáme, že ačkoliv na PS5 a Xboxu Series X obdrží hra vylepšení i některé nové funkce, PC verze bude portem z PS4, potažmo Xboxu One. Nejhůře na tom ale zůstane FIFA 21 pro Switch, kde hráči obdrží v rámci „legacy“ přístupu skutečně jen obligátní update soupisek.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru