array(45) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1737033441:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(106) "Vývojáři reagují na kritiku. Zlepší se útočná fáze, přesnost brankářů a rychlost přihrávek" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(6) "198462" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "220088" } ["_pageview_20250116"]=> array(1) { [0]=> string(4) "2480" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"63aff9a4-7860-40fc-99a7-ad8bf0dcdddd","external_id":"da4c31b2-5944-9908-0d60-4bc12953aa63","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } }
EA Sports FC 25, EA Sports, FC 25 se dočká velkých změn v hratelnosti

FC 25 se dočká velkých změn v hratelnosti

Vývojáři reagují na kritiku. Zlepší se útočná fáze, přesnost brankářů a rychlost přihrávek

Zdroj: Electronic Arts
16. 1. 2025
Název: EA Sports FC 25 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 27. 9. 2024
EA Sports FC 25

Vývojáři z Electronic Arts jsou připraveni významně zasáhnout do hratelnosti FC 25. Podle svých slov chtějí vyhovět hráčům a zareagovat na jejich zpětnou vazbu, kterou sbírali v uplynulých měsících. Změny se do hry promítnou již brzy a vývojáři o nich mluví jako o nejvýraznějším zásahu do hry uprostřed sezóny, jaký kdy pro sérii FIFA, resp. EA Sports FC přinesli. Novinky mohou hráči očekávat v podstatě ve všech aspektech hry s tím, že se lidé z EA zaměřili na vybalancování efektivity v útočné i obranné fázi, zaměřili se také na brankáře a pohrají si také s rychlostí či přesností některých typických pohybů či akcí, které hráči v zápasech využívají.

Chystané změny vývojáři detailně popisují na oficiálních stránkách hry a vše doplňují důvěrně známými technickými videi, na nichž je posun v hratelnosti jasně patrný. První úpravy se týkají změny rychlosti odchycení útočníka bránícím hráčem. Ačkoliv vývojáři připouští, že hráč s míčem je pomalejší než hráč bez něj, a tudíž má obránce šanci útočníka zpravidla dohonit a o míč jej připravit, může se tak ve hře dít mnohdy až příliš rychle. Do vyhodnocování takových statistik by tak měly výrazněji promluvit atributy rychlosti či tempa u jednotlivých hráčů a útočníci, kteří jsou skutečně rychlí, budou mít proti pomalejším obráncům stále výraznější výhodu. Tento, ale i všechny další zásahy, jsou pak samozřejmě nastavené podle nejlepšího svědomí vývojářů, až praxe ale ověří, jestli jde o lepší variantu, než jaká byla ta současná.

Další důležitou změnou má být chování umělé inteligence při útočení. Ačkoliv se osobně neřadím k hráčům, kteří by s fotbalem od EA trávili každou volnou chvíli, určité vzorce chování spoluhráčů řízených počítačem vídám už dlouhou řadu let. A nemluvím teď v pozitivním slova smyslu, řeč je například o neočekávaném zastavení či zpomalení spoluhráče nebo neochotě naběhnout do prostoru, který se logicky otevírá pro přihrávku. I přes to, že každoročně dochází k drobným změnám a úpravám, i v případě FC 25 si hráči podle vývojářů stěžovali na plynulost a určitou strnulost spoluhráčů v některých fázích útoku. Po chystaném updatu by měli lépe využívat volné prostory a hlavně rychleji vyhodnocovat celou situaci, což by mělo vést i k viditelným změnám v pohybu hráčů. Měli by rovněž umět rychleji na krátkou chvíli vystřídat pozici podle vývoje situace a momentálního rozestavení a systémově tolik nelpět na tom, že je daný hráč například defenzivní záložník, a tudíž zůstane zatažen i ve výhodné situaci.

Vývojáři rovněž zasáhli do fyziky v kombinaci se získáváním míče od protihráče. Podle hráčů se až příliš často stávalo, že hráč sice úspěšně soupeře připravil o míč, ale vinou kombinace rychlosti, směru a situace na trávníků mohl o míč zase obratem přijít a protivník v akci pokračoval. K takovým situacím by už tedy nemělo docházet tak často jako doposud, a to díky úpravě vlivu některých atributů, které jsou spojené s každým z hráčů v FC 25. Zásah si ale vyžádala i umělá inteligence a vyhodnocování zmiňované fyziky, která mnohdy hrála rozhodující roli v tom, zda hráč skutečně míč získal, nebo o něj vzápětí přišel.

Jednou z posledních významných věcí je vylepšení brankářů, specificky v zákrocích na bližší tyč při střele z ostrého úhlu. Často se totiž stávalo, že brankář nebyl schopný dostatečně efektivně vykrýt úhel střely a nedokázal na střelu zareagovat. Výsledkem tak byly laciné branky, které ale hlavně na pohled nepůsobily přirozeně. Update by proto měl brankáře naučit lépe si krýt bližší tyč branky a hlavně skočit kýženým směrem tak, aby nepadaly laciné góly.

Vše výše uvedené ještě doplní mírné zrychlení přihrávek a zlepšení přesnosti, nikoliv ve snaze učinit z FC 25 roboticky přesnou hru, ale jako reakce na frustraci, kterou hráči směrem k vývojářům vysílají. Motivací ke změně je snaha odměnit hráče, kteří rychle uvažují a svoji hru založili na svižných přihrávkách, což podle některých ohlasů není momentálně možné aplikovat stoprocentně. Všechno ale mají vývojáři i nadále sledovat a přirozeně zasahovat do hry podle potřeby. I na plánovaný update samozřejmě očekávají zpětnou vazbu a zavazují se k tomu, že ji budou vyhodnocovat stejným způsobem i v budoucnu.

# fifa # fotbal # sport

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru