Společnost Annapurna Interactive oznámila, že vydá nápaditou logickou first person hru Maquette. Titul nabídne svět ve světě a další originální způsob, jak si zahrát při řečení hádanek s odlišnou perspektivou a měřítkem. Do skutečného světa se totiž promítne vše, co učiníte v jeho maketě, která je součástí celé scény. Diorama a velký svět jsou spojené, ale ve svůj prospěch samozřejmě využíváte jejich odlišné proporce a věci, které sem umisťujete. Zní to možná krkolomně, ale stačí se podívat na trailer a budete mít hned jasno.
Novinka od studia Graceful Decay byla odhalena už na GDC v roce 2011, což je opravdu neskutečně dlouho.
Hra by měla vyjít podle vydavatele již “brzy”, ale konkrétnější termín nám neposkytuje a momentálně titul míří jen na PC. Co je ale zajímavější, novinka od studia Graceful Decay byla odhalena už na GDC v roce 2011, což je opravdu neskutečně dlouho. Tehdy podle dobových reportáží vzbudila velký ohlas a při prezentaci si vysloužila několikrát potlesk obecenstva. O to neuvěřitelnější je, že se na tak dlouho od té doby ztratila hráčům z obzoru.
Hratelnost a základní nápad se za tu dobu nezměnil, ale stylizace titulu a jeho estetika je odlišná. Původně hra vypadala jako prototyp v pravém slova smyslu a neměla žádnou grafiku. Jednotlivé hádanky navíc nyní propojuje příběh o lásce a ztrátě. Po deseti letech ve vývoji je pozoruhodné, že si původní myšlenku dávno někdo “nevypůjčil” a zůstala stále tak atraktivní.
I když faktem je, že samozřejmě existují některé podobné tituly. Velkou pozornost si vysloužil třeba loňský Superliminal. Ještě blíž má ale Maquette možná ke hře Manifold Garden, která vyšla rovněž loni. Tu i Maquette totiž inspiroval nizozemský umělec Maurits Cornelis Escher, jenž jenž se proslavil kresbami s paradoxy perspektivy.
Maquette má hráčům pomoci prozkoumat velikost každodenních problémů prostřednictvím zamilovaného příběhu, v němž občas ty nejmenší starosti mohou představovat nepřekonatelné překážky. Výsledkem bude nepochybně přemýšlivá hra plná alegorie. Maquette má hráči umožnit řešit hádanky kreativně, každá ze sedmi kapitol přitom bude unikátní a nabídne interaktivní puzzly i nezvyklou architekturu.
Od prezentace na GDC v roce 2011 má být hra prvně k vidění v těchto dnech na akci PAX East v Bostonu.
Soundtrack bude inspirovaný San Franciscem, odkud pochází i nezávislý tým Graceful Decay. Maquette je jeho debutem, ale na hře se podílí lidé z celého světa. Původní nápad dostal Hanford Lemoore. Od prezentace na GDC v roce 2011 má být hra prvně k vidění v těchto dnech na akci PAX East v Bostonu.
Možná přesně netušíte, co si máte o Maquette myslet, ale portfolio Annapurny mluví samo za sebe. Tento vydavatel má nos na nezvyklé, ale povedené hry s uměleckými ambicemi. V jeho portfoliu najdete tituly jako Outer Wilds, Ashen, Florence, What Remains of Edith Finch nebo Gone Home.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.