Bez ohledu na to, zda vás hry od Ubisoftu baví, nebo jste už stále se opakujícím konceptem za poslední roky přejedeni, jedno se novým ukázkám z Far Cry 6 upřít nedá. Vývojářům se podařilo opět posunout úroveň grafického zpracování, a ačkoliv máme alespoň prozatím možnost jen sledovat videa, například detaily zbraní či obličeje působí opravdu skvěle. Tým z Toronta se navíc chlubí tím, že hráčům bude k dispozici dosud největší mapa v historii série, což prý nebude vyjádřeno jen ohromujícím počtem kilometrů čtverečních, ale také spoustou aktivit a zajímavých míst, vyplňujících celý prostor. Zákonitě tak přichází otázky, jak si s největším dílem série podaří předchozí generace konzolí, která je i s přihlédnutím k aktuálním okolnostem ve světě co do počtu hráčů tou nejdůležitější. Ubisoft si je toho ale podle rozhovoru pro magazín Video Games Chronicle plně vědom a dělá kroky, aby i na PlayStationu 4 a Xboxu One nenarazili hráči na žádné technické problémy.
„V dalších týdnech a měsících určitě začneme hru ukazovat na vícero platformách. Ačkoliv nemohu komentovat žádné detaily ohledně specifikací a podobných věcí, můžu říci, že jak na předchozí, tak na nové generaci Xboxu a PlayStationu běží hra dobře,“ říká gameplay designér David Grivel z Ubisoftu Toronto. Dodává, že hlavní rozdíl bude v podporovaném rozlišení a frekvenci snímků, kde se nové konzole pochopitelně dostanou až ke 4K a 60 fps, což starší generace nebude moci nabídnout. Jinak je ale podle Grivela tým velmi opatrný a je cítit, že po problémech, s nimiž přišel Cyberpunk 2077, nechce žádný vývojář ani vydavatel zopakovat chyby CD Projektu RED. „Brzy ukážeme víc detailů a poskytneme víc informací. Ale ano, budeme se starat o všechny platformy, jak starou generaci, tak novou a dokonce i o PC, Stadii, Lunu a další,“ uklidňuje Grivel.
Rozdíly budou značně viditelné a nepochybně se stanou předmětem vášnivých debat, kterým nechce zavdat Ubisoft příčinu a i po vlastních přešlapech s prezentacemi nastoluje co nejupřímnější postoj.
Nechává však prostor k vlastní interpretaci, zda ve skutečnosti nemluví pouze o přístupu, s nímž bude Ubisoft o Far Cry 6 na Xboxu One a PlayStationu 4 mluvit. Být otevřený vůči hráčům a objektivně informovat o stavu hry na sedm let starých zařízeních, by měla být samozřejmost, nikdo však nemůže chtít, aby na těchto platformách hra běžela uspokojivě, když se nabízí srovnání s novou generací. Rozdíly budou značně viditelné a nepochybně se stanou předmětem vášnivých debat, kterým nechce zavdat Ubisoft příčinu a i po vlastních přešlapech s prezentacemi nastoluje co nejupřímnější postoj i za cenu, že budou hráči podobu Far Cry 6 na předchozí generaci konzolí kritizovat. Dovolit si to ale francouzský vydavatel může zejména proto, že nové konzole nejsou ve větším měřítku dostupné, a pokud hráči chtějí chystaný titul hrát na konzolích, zřejmě jim nezbyde nic jiného než sáhnout po old-gen verzích.
Nemělo by jim to ale bránit v objevování světa, o kterém byla řeč v úvodu. Právě Grivel v citovaném rozhovoru vysvětloval, že se vývojáři neženou za čísly, ale chtějí hráčům nabídnout víc prostoru k zábavě. První krok učinili v tom, že tentokrát zpracovávají celou jednu zemi, včetně hlavního města Esperanza. Má jít o největší městské prostředí, které se kdy ve Far Cry objevilo a stále půjde jen o malou část ostrova. „Velikost sama o sobě ale nic neznamená, protože pokud je mapa prázdná, nedává žádný smysl. I proto jsme chtěli zaručit, aby měli hráči dostatek správného obsahu, tedy různé typy aktivit, misí a někdy i minihry,“ říká Grivel. Tou největší změnou oproti předchozím dílům má však být pozice hlavního hrdiny spojená s možností pohybovat se po ostrově coby nikým nepodezíraný civilista. Bude tedy stačit schovat zbraň a užít si ostrov Yara beze strachu, že po vás začne ihned někdo střílet, na druhou stranu se ale máme podle Grivela připravit na to, že přelety nad ostrovem už nebudou tak bezproblémové, jako tomu bylo v předchozím díle. Země je pod vojenskou kontrolou, a to se skrze výstřely flaků bude týkat i vzdušného prostoru.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.