Minulý týden zveřejnil magazín IGN první ukázku ze hry Sonic Frontiers, na kterou se nepochybně těšilo mnoho fanoušků. Dáme-li stranou prostý fakt, že Sonic patří k velmi oblíbeným a dlouholetým sériím, zájem byl v uplynulých letech poháněn i dvojicí úspěšných filmů a vše nasvědčovalo tomu, že nás čeká malá modrá revoluce. Jenže jak už jsme vás informovali ve článku i novinkovém souhrnu, video způsobilo v řadách fanoušků šok, a nikoliv v dobrém slova smyslu. Kvůli řadě nedodělků, pustému světu nebo značnému množství magnetických překážek se na vývojáře ze Segy vyrojila kritika a neustala ani po druhém videu, ve kterém lidé z IGN prezentovali souboj.
Naopak, vlna nesouhlasných komentářů se začala sdružovat pod hashtagem #DelaySonicFrontiers, který fanoušci na Twitteru začali přiřazovat ke příspěvkům s apelem směrem k vývojářům, aby zvážili současný stav hry, klidně si vzali čas navíc, ale hlavně na konci přinesli kvalitní titul. Důvody jsme částečně vyjmenovali i my, hráčům nicméně nejvíc vadí spoustu bezcílného běhání pustým světem, nesoulad grafického zpracování, jednoduchost hádanek, nevzhledné kolejnice v oblacích a v případě novějšího videa o souboji také prkenné animace a celková neplynulost zážitku. A i když se přirozeně najde mnoho komentářů, v nichž hráči vývojářům jen nadávají, spoustu hráčů zkrátka nedokáže pochopit, na co se právě dívají a staví aktuální podobu hry do kontextu s tím, že finální verze měla vyjít už v loňském roce.
#DelaySonicFrontiers If a one year delay was able to massively improve Halo infinite, I’m sure an extra year of development can improve Sonic Frontiers.
— GamerToon (Proud Bad guys enjoyer) (@skunk_toon) June 1, 2022
Celé dění tak začíná v mnohem připomínat situaci, v níž se před více než třemi lety ocitl první film. I ten hráči ostře kritizovali kvůli podobě Sonica, který byl všechno, jen ne ten Sonic, kterého znali z her či animovaných seriálů. Tehdy režisér Jeff Fowler kapituloval a potvrdil, že se Paramount Pictures bude řídit přáním fanoušků a podobu hlavního hrdiny upraví. Vše si sice vyžádalo několik měsíců navíc, ale výsledkem byl jeden z nejúspěšnějších filmů podle her, což nyní pohání také optimismus hráčů. Ani v tomto ohledu ale nepanuje shoda a například zakladatel velkého fanouškovského portálu Sonic Stadium Sven Joscelyne pochybuje, že Sega bude na celou iniciativu jakkoliv reagovat. Na svém Twitteru uvedl, že podle něj změna nepřijde kvůli základům celého konceptu a zpracování. „Zdá se, že Sonic Frontiers má být hyperrealistická a na souboj zaměřená hra s ježkem Sonicem, která se nechává inspirovat filmy. Využívá Sonicovy atletické dovednosti, nikoliv fyziku a narůstající momentum,“ říká Joscelyne. Trochu tvrdě pak fanouškům vzkazuje, že s tímto přístupem nemusí souhlasit, ale podle jeho názoru je výsledná hra přesně tím, co chtěli lidé ze Sonic Teamu vytvořit a právě tento koncept dokončí. „Smiřte se s tím,“ ukončuje pak znalec celé série i pozadí jejího vývoje.
#DelaySonicFrontiers won’t work because, for me, main concern is about its entire concept & gameplay approach; a delay to kill bugs & add content isn’t going to address that.
For what it is setting out to be, I think #SonicFrontiers has a chance of being polished up come Winter
— Svend (@Dreadknux) June 4, 2022
Uvidíme tedy, co ještě IGN v průběhu června ukáže, případně jaké stanovisko zaujme Sega. Připomínáme, že Sonic Frontiers má dorazit v průběhu letošních Vánoc a ukázky pochází z nehotové verze hry. To všechno jsou objektivní fakta, která je nutná vzít při kritice v potaz, ani my ale zatím nejsme přesvědčení o tom, že zrovna tohle je ta hra, kterou hráči v roce 2022 od Segy očekávali.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.