Příští generace Xboxu se zřejmě nechystá zaměřit na virtuální realitu. Naznačil to šéf herní divize Microsoftu Phil Spencer v rozhovoru pro magazín Stevivor. Podpora pro VR headsety tak sice není úplně vyloučená, ale pravděpodobně nebude na prvním místě, pokud bude vůbec hrát nějakou roli. Fanoušci konzole prý o ni ani neusilují. Spencer ale současně vysvětlil, proč on sám tomuto trendu příliš nefandí.
„Drtivá většina našich zákazníků ví, že pokud chtějí VR, existují místa, kam se mohou obrátit.“
S virtuální realitou má podle svých slov problém. “Je izolující a já hry považuji za společný zážitek. Nasloucháme tomu, co si naši zákazníci přejí. A nikdo nežádá o VR,” uvedl Spencer. “Drtivá většina našich zákazníků ví, že pokud chtějí VR, existují místa, kam se mohou obrátit,” prohlásil v narážce na aktivní PC scénu.
Důvodem nezájmu jsou nepochybně i peníze a ekonomickou rovinu Spencer rovněž přiznal. Nikdo podle něj neprodává miliony a miliony VR zařízení. Nakonec by se VR na Xboxu objevit mohlo, ale není to momentálně cílem Microsoftu. Zajímavé je toto stanovisko i s ohledem na vývoj v posledních měsících a letech.
Sony naopak virtuální realitě nadále velmi věří a stále fandí headsetu PlayStation VR, který míní podporovat a pravděpodobně i vylepšit v nadcházející generaci. PS VR má za více než tři roky na kontě navzdory slabší technologii díky atraktivní cenovce přes 4 miliony prodaných zařízení. Do VR segmentu se také po trhácích, jakým je československý Beat Saber, začínají aktivně tlačit velké blockbustery. Příkladem za všechny budiž minulý týden oznámený Half-Life: Alyx od Valve nebo Medal of Honor: Above and Beyond.
Vztah Microsoft k VR je navíc už několik let poněkud schizofrenní. Shodou okolností se v těchto dnech řeší i podpora virtuální reality pro nový Microsoft Flight Simulator. Původně s VR autoři překvapivě vůbec nepočítali, ale pozitivní odezva na E3 je přiměla změnit názor a dnes tým Asobo Studio tvrdí, že jde o jednu z jejich priorit. Přesto nemohou garantovat podporu této technologie při vydání hry.
O VR se také opakovaně mluvilo už v souvislosti s Xboxem One. V roce 2015 Microsoft oznámil partnerství Xboxu a společnosti Oculus Rift. Pak to vypadalo, že dá pro změnu přednost vlastnímu řešení v podobě rozšířené reality a HoloLens. V roce 2017 se zase mluvilo o podpoře headsetů Windows Mixed Reality na Xboxu One a ještě později o blíže nespecifikovaných bezdrátových headsetech. Ze všeho nakonec víceméně sešlo.
Samotný Phil Spencer dokonce o konzoli Xbox One X ještě před jejím uvedením na trh prohlašoval, že její pokročilý hardware je připraven podporovat VR s tím, že je to ten správný systém, jenž je schopen tuto náročnou technologii zvládnout. Spekulovalo se, že redmondský gigant nebyl spokojený s kvalitou VR a headsetu pro Xbox. Prví náznaky a koketování s VR se přitom objevovaly už od roku 2012.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.