Taška, flaška, neuvážené bany, neexistující NPC, marné sliby Bethesdy. I takhle by se dal ve zkratce popsat příběh hry Fallout 76, který měl načít novou éru slavné a hráči RPG milované série, aby se všechno úsilí vývojářů proměnilo v ultra děsivou noční můru. Přesto nemá Bethesda dost a po všech přehmatech si znovu nabíhá hlavou proti zdi. Ačkoliv se o tom, že privátní servery nebudou zdarma, mluvilo už několik týdnů, nad finální podobou monetizace zůstává na první pohled rozum stát. Bethesda totiž představila program Fallout 1st, v rámci kterého přístup k vlastním serverům nabízí buďto za měsíční poplatek ve výši 13 dolarů, nebo roční platbu 100 dolarů. Podotýkáme také, že nutností je vlastnit základní hru, která se stále prodává v rozmezí 600-800 Kč na všech třech cílových platformách, a to je něco, co se hráčům v kombinaci s nově uvedeným předplatným ani trochu nelíbí.
„Od chvíle, kdy jsme spustili Fallout 76, neustále pracujeme na vylepšení a prohloubení zážitku v souvislosti s vaší zpětnou vazbou,“ začíná blogový příspěvek o předplatném na oficiálních stránkách Bethesdy. Uvádí se v něm, že Fallout 1st přichází zejména proto, aby splnil dlouhodobé volání po privátních serverech, které si mohou hráči užít ve skupince přátel. Služba byla spuštěna dnes a vedle možnosti rozběhnout a ukládat vlastní svět, přináší Fallout 1st i řadu dalších bonusů. Jmenovitě jde speciální a místem neomezený kontejner na materiál ke craftování. Dále speciální stan, který vytvoří bod pro rychlé cestování a naleznete v něm prostředky ke splnění základních potřeb, jako je spánek, nebo uložení věcí z inventáře. V každém měsíci, ve kterém budete mít předplatné aktivní, pak obdržíte 1650 Atomů (v ceně reálných 16 dolarů), společně s tím na sebe budete moci obléknout exkluzivní oblek rangera a nechybí ani balíček unikátních ikonek a emotů.
Všech ostatních sedm hráčů – takový je maximální limit – může do hry vstoupit standardním bezplatným způsobem a případně zakládajícímu pomoci s placením.
Co se týče privátních serverů, které logicky zůstávají tím nejdůležitějším, k čemu se prostřednictvím Fallout 1st dostanete, jde zejména o informaci, že předplatné musí mít jen ten, kdo svět zakládá a provozuje. Všech ostatních sedm hráčů – takový je maximální limit – může do hry vstoupit standardním způsobem a případně zakládajícímu pomoci s platbou. V takovém případě se už náklady mohou pěkně rozmělnit, s čímž Bethesda zřejmě počítá. Zároveň také slibuje, že se nabídka možností, jak nastavit a vést privátní server, bude v budoucnu měnit a rozšiřovat, a jedním z největších vylepšení bude zpřístupnění modifikací. Díky tomu může Fallout 76 chytit druhý dech a přivést zpět ztracené hráče, k čemuž ale i přes značné výhody členství zřejmě povede dlouhá cesta.
Jak už jsme naznačili výše, reakce hráčů je všeobecně negativní. Nerozumí, proč by měli platit za obsah ve hře, která není distribuována coby free to play a cena se jim zdá přemrštěná. V diskuzích na zahraničních herních webech se mluví o definitivní smrti Falloutu 76, o důkazu, že Bethesda už neví, kudy kam a skoro by se dalo říci, že jsou dny téhle ztrápené hry sečteny. A i když souhlasíme, že aktuální kroky zřejmě reputaci hry příliš nepomohou, nemůžeme označit předplatné za neférové či nevýhodné. Fallout 76 rozhodně není jedinou hrou, jejíž autoři chtějí přenést část nákladů za privátní servery na samotné hráče – české DayZ například požaduje 346 Kč za 30denní pronájem serveru pro 16 hráčů, platit se musí za vlastní servery v ARK a samozřejmě můžeme začít zmiňovat všechny další hry, nabízející dedikované servery, resp. provozovatele, které pak serverový prostor nabízí pro koncové zákazníky.
Jinými slovy – je zcela bez diskuze, že bychom od Bethesdy spíše očekávali ústupky, například v podobě omezené variantě privátních serverů zdarma. Je však rozumné předpokládat, že právě na tuto nabídku skupiny vytrvalců čekali a společná investice se jim nebude jevit jako příliš velká překážka. Fallout 76 i s tím ale zůstává obrovskou kaňkou v historii celé série, navíc momentálně umocněnou nadšeným přijetím The Outer Worlds, ke kterému zklamaní hráči vzhlíželi s velkými nadějemi a nebyli původními autory Falloutu: New Vegas zklamáni.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Doufam ze se Bethesde povede Starfield a nasledne TES VI, rad pak vsem tem blbeckum co ted jedou v hejt vlacku pripomenu co je to chovat se jako idiot az to budou hrat od rana do vecera.
Podle mne moc koukáte do for lidí co si pořád jen stěžují, všechno kritizují, ale hry nehrají a nejsou ani součástí komunity F76. Protože já ano, mám přístup do privátních diskuzí kam chodí lidi co to skutečně hrají (není jich málo a jsou to často vynikající znalci Falloutů, všech od jedničky) a tam se tedy diskutují zcela jiné věci a témata (a kritizují úplně jiné chyby, které logicky potkává ten, co to hraje a nikoliv nesleduje na youtubu a odsuzovacích videích).
A víte co, jdu si to předplatit. Mám předplacený Vortex, proč si nepředplatit i F76. A ostatní ať si kritizují, ale přál bych jim ať si taky najdou nějakou hru, kde najdou dobré lidi, se kterýma je radost hrát.
Pak ten křik na internetu nedává smysl, protože tohle není primárně příběhový Fallout, což říkal jaksi i Tod Howard už na počátku, ale on-line survival s prvky RPG elementů.
Ale ano, kdo hledá singl RPG, má nyní třeba ten Outer Worlds, který vypadá velmi dobře. NIcméně se dá ale stejně říci, kdo si žádá dobrý příběh, jsou zde i knihy.
A ta poznámka o tom, kam na internetu chodit se koukat co na to říkají hráči – to je dost těžké, kde vlastně najít ty, co k tomu skutečně mají co říct a co si prostě přijdou odplivnout. Já jsem došel k závěru, že čtete hodně obecných diskuzí – protože třeba u čerpání informací o ledničkách a věcech z atomshopu obecně chybí podstatná informace a to ta, že Atomy se vydělávají hraním a ano, že se dají i koupit. Je to stejné, jako zlaté cihličky v RDR2-online. Kdo hraje, má je, pokud nehraje, může si je dokoupit. Nabourává to podstatně pak tu informaci o tom, že F76 je PaytoWin, nebo že skin na brnění stojí jako datáč k Zaklínači (no ale v zaklínači nešlo vydělat si hraním na ten datadisk, že :).
Kdo hraje pravidelně, platit nemusí. Hráči té hry to právě vědí.
Naříkání nad breakpoint na všech webech – vyjadřoval jsem se na hrej. Na ostatních webech jsou to další jiní hráči, kteří to taky hrají a líbí s ejim, ačkoliv nikde nikdo nepopírá chyby, které tento titul obsahuje.
Je zajímavé, že mi zrovna ty něco vyčítáš, protože tebe akorát znám když nenávidíš nějaký titul nikoliv na základě vlastní zkušenosti, ale firmy co ho vydává. Jsi neskutečně nenávistný a neobjektivní a drzí v tom, že si dovoluješ mluvit za celou komunitu a mne označovat jako že „naříkám“.
Já naopak vstupuju do diskuzí pouze tam, kde je potřeba přidat nějaké důležité informace, které mám i díky tomu že tu hru skutečně hraju. V Breakpointu mám 100 hodin, takže vím o čem mluvím.
Tobě se nelíbí, že se zastávám hrám, které zcela iracionálně nenávidíš a současně vůbec neznáš. Vím co myslíš tím, že nerespektuju cizí názor – u tebe to znamená, že když vyplodíš nenávistný příspěvek, nesmí ti ten tvůj vesmír nikdo rozporovat. Jsi to naopak ty, kdo neumí jakýkoliv jiný pohled na věc, včetně ten od informovanějších lidí, akceptovat.
Já na tebe nikdy nereaguji, protože není na co, jak jsou tvé vyjádření hloupá a nenávistná. Jen asi dvakrát jsi napsal něco rozumného.
„Celkem vysoké hodnocení [The Outer Worlds], New Vegas byl poslední Fallout který mě ještě hodně bavil. Že je slabší příběh? Čert to vem, pořád radši vyzkouším tuhle Obsidianí gamesu než něco od Bethesdy [blijící smailík]. A měsíc na to Death Stranding od Kojimy – po herním suchu se začíná blýskat na lepší časy.“
Takže asi tolik k názoru na současnou Bethesdu/Fallout VS The Outer Worlds.
Jablka, rajčata a bagr.