O nové verzi samostatného VR headsetu Oculus Quest se mluví už poměrně dlouho, trpělivě jsme však museli počkat na potvrzení květnových spekulací, které přinesl redaktor Bloombergu Mark Gurman. Na základě nejmenovaných zdrojů a s odkazem na prototyp zařízení mluvil o nižší hmotnosti, pohodlnějším systému upínání a řadě technických i ergonomických vylepšení, což se nyní potvrzuje. Facebook však neuspořádal žádnou pompézní akci, na které by Oculus Quest 2 představil, ale informace nechal pravděpodobně vinou chyby uniknout z webového centra nápovědy pro Facebook Business. Jako jeden z prvních si plejády videí a hrstky oficiálních detailů všiml magazín Dark Side of Gaming, který shrnuje první detaily a poukazuje na skutečnost, že si Facebook téměř jistě schovával všechny informace na středeční Facebook Connect.
Čekat ale ve světle aktuálního dění tedy nemusíme, a ačkoliv stále neznáme datum uvedení ani finální cenu, první detaily zní poměrně slibně. V první řadě je nutné říct, že vycházíme pouze z videí, která se objevila na stránkách Facebook Bluperint a veškerý komentář k technické specifikaci je tudíž velmi vágní. Přesto jsme se dozvěděli, že Quest 2 poběží na platformě Qualcomm Snapdragon XR2, nabídne 6 GB operační paměti (o 2 GB více než u první revize) a přinese i displej s větším rozlišením. Oba aktéři promo videí mluví o rozlišení „téměř 4K“ a „až 50procentnímu nárůstu pixelů“, což by ve výsledku mohlo znamenat o trochu méně než je napůl rozříznuté 4K rozlišení, tedy 1920 × 2160 pixelů pro jedno oko. Na přesné vymezení si ale musíme ještě počkat.
Ve videích dále zaznívá, že je celý headset lehčí a díky vylepšeným gumovým popruhům lépe sedí na hlavě. Ergonomickou změnou pak prošly i typické ovladače, které v jádru zachovávají svůj původní tvar, ale zejména tlačítka na bocích úchopů působí tužším dojmem a vyloučeny nejsou ani další změny, které zatím nejsou z videí tolik patrné. Poslední důležitou věcí pro samotné ovládání aplikací a her je zahrnutí plnohodnotného sledování rukou a prstů, které je už však nějakou dobou dostupné i na první revizi a pro novou generaci tudíž bylo považováno za standard.
Pokud byste snad zatoužili natočit z vašeho hraní ve VR video pro sdílení na internetu, k dispozici bude také unifikovaný nástroj pro smíšenou realitu, který bude vyžadovat pouze kameru, klíčovací pozadí a výkonný počítač připojený do stejné internetové sítě jako Oculus Quest 2.
Zajímavé také je, jak se výrobci nového Questu postavili často zmiňovanému problému, že hraní ve VR zcela zamezuje jakémukoliv společenskému prožitku. Údajně jen na dvě kliknutí prý budeme moci obraz přes mobilní aplikaci streamovat i na televizi, takže ostatní v místnosti pohodlně uvidí obraz promítaný do brýlí. Podle dostupných videí by přitom nemělo docházet k žádné deformaci obrazu, ale je velmi pravděpodobné, že vše bude závislé na konkrétních aplikacích. A pokud byste snad zatoužili natočit z vašeho hraní ve VR video pro sdílení na internetu, k dispozici bude také unifikovaný nástroj pro smíšenou realitu, který bude vyžadovat pouze kameru, klíčovací pozadí a výkonný počítač připojený do stejné internetové sítě jako Oculus Quest 2. A když už je zmínka o PC, případně jeho propojení s headsetem, stejně jako první Quest bude umět i jeho nástupce komunikovat s počítačem za pomoci kabelu Oculus Link (a jiných ekvivalentů) pro spárování s dalšími tituly, například ze Steamu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Když se tenkrát psalo, že VR je “budoucnost“ hraní, zatím to je pravým opakem. Kromě HL Alyx tam nevyšla žádná podobná hra takových rozměrů abych nad tím začala uvažovat. Zatím v tom vidím pouze samé hříčky, ne HRY.
A v neposlední řadě, pohodlí sledování filmu, toto rozlišení by již mohlo postačovat, aby nerušilo (ve filmu, ve hře je to menší problém).
Vyplatí.