Pražské studio Beat Games dnes začíná psát novou kapitolu svého vlastního příběhu. Po celosvětovém úspěchu rytmické hry Beat Saber, otevření nových kanceláří a personálním rozšíření studia přichází důležitý milník v podobě nového majitele. Tím se stává společnost Facebook, která od dnešního dne zařazuje Beat Games pod střechu Oculus Studios, které spolupracují s third party vývojáři, vydávají jejich hry a poskytují jim technické rady a zázemí. Informace byla zveřejněna v noci na středu a přichází i se zajímavými detaily. Co je však nejpodstatnější, akvizice by se podle vývojářů neměla žádným, pro hráče negativním způsobem dotknout Beat Saberu; všechny oznámené plány platí a hře se naopak otevírají další možnosti.
„Beat Games se připojují k naší misi zpřístupnit hraní ve VR co nejvíce lidem po celém světě. Coby nezávisle fungující studio v Praze se stávají součástí Oculus Studios a budou pokračovat v objevování dalších způsobů, jak si mohou lidé užít rytmické a hudební hry ve VR. Nejdůležitější je, že všechno, co komunita miluje na Beat Saberu, zůstane nedotčeno,“ zní oficiální prohlášení. Tisková zpráva rovněž zdůrazňuje, že svým potenciálem zatím vývojáři pouze klouzají po povrchu a naznačuje, že dalšími prvky, které do Beat Saberu přibudou, budou mít charakter sociálních prvků, nových herních režimů a samozřejmě dalších skladeb ke hraní. Sami vývojáři na akvizici zatím reagovali pouze na sociálních sítích, kde slibují realizaci odvážných plánů a těší se na spolupráci s Facebookem.
Proč padla volba právě na Beat Games pak v tiskové zprávě odpovídá Mike Verdu z Oculus Studios v části věnované možným otázkám komunity – hlavním důvodem je již zmiňovaný potenciál, kterým se studio v uplynulých měsících prokázalo. „Nabízíme finanční zdroje a know-how, díky kterým mohou být Beat Games ještě lepší […] a zpřístupnit tak Beat Saber více lidem,“ zní stanovisko Facebooku, resp. Oculus Studios. Oba subjekty navíc nevylučují, že podobných akvizicí se může v budoucnu objevit více. Verdu se rovněž nevyhýbá ani dotazu stran toho, zda akvizice malé studio nezničí a tvrdí, že jde jednoduše o spojení nezávislého studia s lidmi, kteří mají stejný pohled na VR. Hned vzápětí ale naznačuje, že se pravděpodobně zpřísní přístup k modifikacím, když Verdu několikrát opakuje, že musí být v první řadě legální a neporušovat licence třetích stran. A i když je tento přístup zcela správný a pochopitelný, fanouškovské modifikace – v případě Beat Saberu zejména v podobě nelicencované hudby – jsou nedílnou součástí celkového zájmu o hru.
Big day today! We’re joining Oculus Studios as an independently operated studio in Prague! We’ve huge plans for the future and with the great support from our long-time friends at @facebook and @oculus, we can shoot for the stars! ✨ https://t.co/JWFODC5Qxj
— Beat Saber (@BeatSaber) November 26, 2019
I z tohoto důvodu se na konto akvizice neobjevují jen pozitivní reakce a přání k zářné budoucnosti. Hráči naráží zejména na problém s uživatelskými skladbami a nezdráhají se Beat Games prorokovat brzký konec jejich existence. Na podobné scénáře je ale v tuto chvíli příliš brzy a až případné zásahy do fungování hry či snaha uzamknout Beat Saber do jakékoliv formy exkluzivity mohou mít skutečný dopad.