branding
F1 22, Electronic Arts, F1 2022 nakonec zřejmě nenabídne supersporty

F1 2022 nakonec zřejmě nenabídne supersporty

Tom Henderson mluví o zásahu řídících orgánů F1. Podpora VR a mód F1 Life prý zůstávají

Zdroj: ilustrační foto, Codemasters
5. 4. 2022
Název: F1 22 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 1. 7. 2022

Ačkoliv nový ročník F1 od Codemasters zatím nebyl oficiálně oznámen, insider Tom Henderson už o něm stačil napsat dva články. Ten první, ze začátku března, mohl fanoušky mile překvapit náznakem bohatého obsahu, který měl zahrnovat vedle závodů monopostů formule 1 také plnohodnotnou sérii se supersportovními vozy. Hráči se k nim měli dostat skrze nový režim F1 Life, ve kterém mohli nahlédnout do zákulisí života jednotlivých pilotů a užít si vedle jejich práce také trochu zábavy. Podle druhého článku, který Henderson opět exkluzivně zveřejnil na stránkách magazínu Xfire, se však zdá, že část smělých plánů vzala za své a hra F1 2022 zůstane blíže svému tradičnímu pojetí.

Jak uvedl Henderson, jeho zdroje obeznámené se situací kolem připravovaného ročníku série F1 měly potvrdit, že závody v supersportech nebudou součástí multiplayeru. Právě v tomto módu se měla odehrávat pro hráče ona zajímavá změna a defacto rozšíření o novou závodní třídu, jenže Codemasters zřejmě narazili na limity své licence. „Důvodem této změny je, že Formule One Management – hlavní provozní společnost skupiny Formula One, požádala o zrušení režimu se supersporty,“ uvádí Henderson. Polemizuje také nad tím, zda zásah FOM přišel po jeho vlastním článku, na který měli mnozí členové komunity příznivců F1 živě a velmi hlasitě vyjadřovat svou nespokojenost, na každý pád ale měl být zásah proveden ve velmi pozdní fázi vývoje, takže souvislost není zcela vyloučena. Přesto by ale další třída vozů měla být dostupná ve zmiňovaném módu F1 Life, ovšem pouze pro hraní sólo a navíc zřejmě jen v omezených výzvách, pravděpodobně jako tomu bylo před lety v souvislosti s historickými monoposty.

Co se týče dalších součástí hry, Henderson upozorňuje, že se částečně změnil i přístup ke slibovanému cross playi. Ačkoliv tato funkce do F1 2022 poprvé v historii série dorazí, údajně ji vývojáři zpřístupní až nějaký čas po uvedení hry. Na druhou stranu by však stále měl platit příslib plné podpory VR hned s uvedením hry, ačkoliv Henderson blíže nespecifikuje, zda se informace týká pouze PC verze, nebo je platná i pro PlayStation. Dále Henderson počítá s tím, že hra projde několika dalšími dílčími změnami, většina prvků ovlivňujících hratelnost a celkový zážitek ze závodění by však měla zůstat identická jako loni. „Ovládání, úprava vozů, ERS, systém trestů, Podium Pass, kooperace (stále pro dva lidi), grafika, herní engine, servery, kariéra a režim My Team se oproti F1 2021 nezmění,“ uvádí Henderson, a pokud se tak skutečně stane, bude to mírné zklamání. Vezmeme-li v potaz dramatickou změnu designu a aerodynamických prvků vozů letošní sezóny, očekávali jsme zásah do fyzikálního modelu i vlastností vozu vycházejících například i z většího průměru pneumatik.

Stále se ale pohybujeme v úrovni spekulací, takže rozhodně není na místě vysílat směrem ke Codies kritiku před tím, než hru sami oznámí. Kdy se tak stane, Henderson netuší, už podruhé ale zmiňuje, že se jako nejpravděpodobnější termín vydání jeví červenec letošního roku.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru