Pouhý měsíc dělí fanoušky formule 1 od vydání dalšího ročníku oficiální videohry od vývojářů z Codemasters. Včetně nového příběhového režimu Braking Point byla představena už v polovině dubna, až do včerejšího večera jsme ale museli čekat na první záběry a bližší informace o novinkách, na kterých se pracuje poprvé pod dohledem společnosti Electronic Arts, která se stala novým majitelem Codemasters. Šanci zahrát si preview verzi dostali vybraní závodní youtubeři se svolením zveřejnit trojici 15minutových videí, v nichž mohou svým divákům hru představit a podrobněji probrat, v čem se nový ročník bude lišit od loňského. A nutno přiznat, že ve výsledku mě osobně víc těší informace o přepracované fyzice a novém kolizním modelu, nežli další zmínky o příběhu.
Dáme-li stranou zarážející skutečnost, že na oficiálním kanále série F1 žádné nové video s gameplay záběry nenaleznete, youtubeři jako Aarava, Alex Gillon či Tiametmarduk jsou velmi důslední a ve svých videí prozradí mnohem víc, než by dokázala jakákoliv tisková zpráva. Hru si mohli vyzkoušet v rámci preview akce, kterou pro ně vývojáři uspořádali a první dojmy jsou veskrze pozitivní. Částečně to vychází z toho, že i v letošním roce došlo k úpravě některých pravidel, které se logicky zrcadlí v chystané hře a přináší několik nových vlastností. Tím nejcitelnějším je nový tvar pneumatik, který má – stejně jako ve skutečnosti – přímý dopad na ovladatelnost monopostů a podle zmiňovaných hráčů je potřeba si na chování chvíli zvykat. Aarava pak během jízdy ve Spa vysvětluje, že formule má tendenci lépe se naklánět do zatáček a její pohyb je plynulejší, což jsou ale samozřejmě dojmy, které bude muset každý zhodnotit až v momentě, kdy dostane možnost F1 2021 sám hrát.
Stačí ve vyšší rychlosti přejet některý obzvlášť vysoký obrubník a náraz do podlahy může mít za následek zhoršení přítlaku celého vozu a ztráty cenných desetin v zatáčkách.
Další věcí, která v dojmech rezonuje, je rozšířený model poškození, po kterém hráči volají už několik let. Nebavíme se teď o vlastní deformaci jednotlivých částí monopostu při nárazu do bariéry, která patrně zůstane i nadále stejně nevýrazná, ale o zónách, které mohou být kolizemi a incidenty na trati přímo ovlivněny. Vše dobře demonstruje mapka monopostu v rozhraní, na níž jsou zadní část, boky a podlaha znázorněny zvlášť a jejich poškození přímo ovlivňuje chování formule. Stačí tedy ve vyšší rychlosti přejet některý obzvlášť vysoký obrubník a náraz do podlahy může mít za následek zhoršení přítlaku celého vozu a ztráty cenných desetin v zatáčkách. Poškození bočních částí pak může mít vliv na celkovou aerodynamiku a ačkoliv s pohonnou či rekuperační jednotkou v danou chvíli nic být nemusí, přesto můžete být přinuceni odstoupit ze závodu. Nastavení míry poškození ale jde stejně jako v minulých letech nastavit, takže nemusíte mít obavy, pokud nepatříte k příliš zkušeným hráčům.
Drobnou úpravou měly projít také zvuky jednotlivých formulí, včetně změn po případném poškození vozu, z dostupných videí to ale není příliš poznat a s přihlédnutím k posledním dílům žádné zázraky neočekáváme. Výrazněji se neposunula ani grafická část, i když bude poprvé moci těžit z výkonu nových konzolí a také na nich nabídnout rozlišení 4K při zachování kompetitivní frekvenci snímků. Mluví se rovněž o ray tracingu, jeho plošného nasazení do celé hry se ale zřejmě nedočkáme – efekty prý budou dostupné jen v cutscénách a opakovaných záběrech, nikoliv během vlastní jízdy, což je s přihlédnutím k mokrým závodům škoda. Codies si ale pravděpodobně rezervují prostor k viditelnějším změnám až na příští sezónu, která bude do velké míry řízena změnou podoby monopostů a úpravou dalších pravidel, takže budeme muset pravděpodobně ještě rok počkat.
Co se týče herních módů a v úvodu zmiňovaného Braking Pointu, zatím z něj nebyly zveřejněny žádné záběry. Jednotliví youtubeři ale popisují, že příběh je vyprávěn skrze pěkné animované filmečky a je evolucí náznaku příběhu z F1 2019. Hráči dostanou po sezóně strávené v F2 možnost podepsat smlouvu se stájemi Aston Martin, Alpha Tauri, Alfa Romeo, Haas nebo Williams a postavit se v královské třídě obávanému sokovi Devonu Butlerovi. Znovu ale nejde o informace, které bychom dosud neměli a stále tak zůstává velkou neznámou míra interakce a propracovanost aktivit mimo závodní okruh a paddock.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.