V roce 1999 ve Spojených státech odstartovalo MMORPG EverQuest, které do Evropy dorazilo s více než ročním zpožděním. Jedna z prvních skutečně úspěšných 3D on-line her se zapsala do srdcí milionů fanoušků po celém světě. Pamětníci, ale i úplní nováčci mají nyní možnost připomenout si, jak to vše na začátku vypadalo. Klasický EverQuest se vrací díky iniciativě fanoušků nazvané Project 1999: Green. Nicméně na rozdíl od World of Warcraft Classic zde má vše na starost šikovná komunita, která právě dnes spouští vlastní server v úplně původní verzi. Na tomto úkolu fanoušci pracovali 10 let. To vše přitom se souhlasem autorů.
Hráči mají nasát kouzlo originálu i se všemi nedostatky a archaismy, včetně původních mechanismů a rozhraní.
Aby byla iluze opakování historie dokonalá, bude hra procházet stejnými updaty a stejným tempem jako originál. Díky desetiletému úsilí komunity se tak můžete vrátit o 20 let nazpět. V první vlně server nenabídne žádné updaty ani rozšíření. Hráči mají nasát kouzlo originálu i se všemi nedostatky a archaismy, včetně původních mechanismů a rozhraní. Smyslem je zachytit a napodobit období od března 1999 do prosince 2001. Nevýdělečný bezplatný server má podporu vývojářů ze studia Daybreak Game Company.
Je velmi sympatické, že Daybreak Game Company aktivity fanoušků podporuje a nebrání jim za podmínky dodržení určitých podmínek. Tuto písemnou dohodu uzavřely obě strany už před čtyřmi lety. Autoři hry si naopak projekt chválí s tím, že na jejich titulu neparazituje a nepoškozuje je. Sami by na to podle svých slov neměli energii a naopak vývojáři ústy výkonné producentky Holly Longdale povzbudili své kolegy z dalších společností, aby také spolupracovali podobným způsobem s komunitou.
Existuje spousta důvodů, proč mi tahle zpráva a celý příběh přijde vzrušující. Podíl komunity, která se snaží oživit vzpomínky. Snaha přiblížit historii nováčkům. Ale ze všeho nejzajímavější mi na tom asi přijde skutečnost, že jde o jedinečný způsob, jak si zopakovat něco, co ve světě neustále se vyvíjejících MMO považujeme za neopakovatelné. Jako by šlo na moment skutečně zastavit a vrátit čas nazpět a on-line hry bylo možné zakonzervovat podobně jako jiné staré klasiky.
Na nostalgii hráčů nesází jen Blizzard, ale i další firmy a jejich MMO. Namátkou můžeme zmínit třeba The Lord of the Rings Online, které začalo loni na podzim lákat na takzvané legendární servery. Ty mají hráče přenést zpátky do roku 2007, kdy titul debutoval. Nešlo nicméně o tak autentický výlet proti proudu času, protože se vrátil jen příběh, staré questy a lokace. Změny rozhraní, opravy chyb a další úpravy odrážely nadále aktuální verzi.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.