Společnost Embracer Group nás opět nechala prostřednictvím finančních výsledků trochu nahlédnout do svého zákulisí. Dozvěděli jsme se například, jaké jsou oběti nedávno ukončené dlouhé restrukturalizace. Embracer zeštíhlil o 4532 zaměstnanců během uplynulého finančního roku. To znamená o víc než čtvrtinu lidí. Přišel o 44 studií a zrušil 80 projektů.
Šéf Embraceru Lars Wingefors říká, že restrukturalizační program je úspěšně dokončen a vytvořil silnější základy. Firma se podle něj musela rozloučit s řadou lidí, i když to byla obtížná rozhodnutí. Embracer se ale snažil takovým lidem celý proces co nejvíc usnadnit. Vedení samozřejmě věří, že po tomto transformačním období přijde opět éra prosperity.
Pokud jde o prodeje a konkrétní tituly, firmě se dařilo hůře než v předchozím kvartálu. Důvodem je nejen prodej některých týmů, ale i skutečnost, že za očekáváním zůstaly výsledky her jako Alone in the Dark a Outcast: A New Beginning. Žádná konkrétní čísla ani prodeje bohužel neznáme. Zjevně ale šlo o zklamání. A to navzdory tomu, že přijetí u hráčů bylo podle firmy v obou případech pozitivní.
Remasterovaná kolekce Tomb Raiderů si měla naopak vést nad očekávání. Star Wars: Battlefront Classic Collection naplnila očekávání i přes špatné ohlasy. Totéž trochu překvapivě platí pro nepříliš dobře hodnocený South Park: Snow Day.
I přes zeštíhlování má Embracer stále v rukávu celou řadu chystaných projektů. Těmi nejdůležitějšími pro nacházející období mají být Kingdom Come: Deliverance II, Killing Floor 3, Disney Epic Mickey: Rebrushed, Hyperlight Breaker, Gothic Remake a Titan Quest 2. Ale rovněž nejméně tři další důležité dosud neoznámené věci. Během tohoto finančního roku očekává Embracer, že vydá víc než 70 projektů.
Mimochodem podle webu Game Industry Layoffs bylo jen za letošní rok propuštěno už více než 10 tisíc lidí v herním průmyslu. Tedy skoro stejně jako za celý loňský rok.