Podobně jako řada jiných technologických či videoherních firem, také společnost Electronic Arts přistoupila k propouštění svých zaměstnanců. O krocích, které dle vyjádření generálního ředitele Andrewa Wilsona odstartovány už koncem loňského roku, informuje magazín Games Industry a přináší detaily o množství propuštěných lidí, důvodech i případných následcích. Podle Wilsona propouštění zefektivní práci, protože ruku v ruce s ní přichází také pečlivější vyhodnocování vznikajících či běžících projektů, což má být v souladu s nově nastavenou strategií. Co se týče konkrétních čísel, podle připomínky Games Industry zaměstnávala společnost Electronic Arts v loňském roce 12 900 lidí z celého světa, čili 6procentní snížení stavu, o kterém společnost oficiálně informuje, se týká přibližně 770 lidí.
„As we drive greater focus across our portfolio, we are moving away from projects that do not contribute to our strategy, reviewing our real estate footprint, and restructuring some of our teams“ – EA CEO Andrew Wilsonhttps://t.co/UZZjj1HR9U
— GamesIndustry (@GIBiz) March 30, 2023
Ve zprávě určené zaměstnancům, která se ale i s ohledem na jejich množství bez velkého překvapení dostala na veřejnost, zdůrazňuje Adnrew Wilson nutné zaměření na další vývoj her, kolem kterých se pohybuje aktivní komunita hráčů a maximální využití zapojených hráčů k vytváření dalších interaktivních příběhových hitů. „S tím, jak se snažíme více soustředit na celé naše portfolio, opouštíme projekty, které nepřispívají této strategii a restrukturalizujeme některé z našich týmů,“ řekl Wilson. Doplnil, že kohokoliv propouštět je nejtěžší práce manažerů a i proto k redukci zaměstnanců přistupuje vedení s maximální péčí a respektem. „Tam, kde můžeme, poskytujeme našim kolegům příležitosti k přechodu na jiné projekty. Tam, kde to není možné, nabízíme odstupné a další výhody, jako je zdravotní péče a služby spojené s kariérními změnami,“ dodává generální ředitel.
Propouštění by mělo být v tomto ohledu dokončeno do letošního září, a poté by už měly začít platit všechny nové interní postupy stran popisovaného zefektivnění.
Jak už bylo uvedeno výše, informace o blížícím se propouštění obdrželi zaměstnanci Electronic Arts už koncem loňského a začátkem letošního roku. Wilson ovšem připouští, že může přijít ještě jedna vlna propouštění, protože vedení hodlá pokračovat v komunikaci s dotčenými pracovníky i v novém fiskálním období, které začíná už 1. dubna. Zároveň společnost počítá s tím – a to i na základě již zveřejněného formuláře 8K o nákladech spojených s restrukturalizací, že jí popisované změny přijdou na 170 až 200 milionů dolarů. Vše by mělo být v tomto ohledu dokončeno do letošního září, a poté by už měly začít platit všechny nové interní postupy stran popisovaného zefektivnění. Co to přesně znamená pro jednotlivé projekty, zatím není známo, s ohledem na velikost Electronic Arts je ale pravděpodobné, že se v dohledné době objeví osobní názory propuštěných lidí, případně více detailů o tom, kdo se s Electronic Arts rozloučil.
Z dřívějších zpráv je už nicméně známo, že EA v únoru zasáhla do testovacího oddělení v Baton Rouge v Louisianě, které mělo na starost Apex Legends, odkud odešlo více než 200 zaměstnanců. Z druhé strany ale studio Respawn otevřelo novou pobočku, která bude řešit live service prvky Apexu, takže budoucnost hry je patrně na nějakou dobu zajištěna.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.