array(47) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1736153111:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "3" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(102) "Autoři nechtějí narušit lore hlavní hry. Vysvětlili také, proč je tříčlenný tým ideální" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "1" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(6) "216933" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250106"]=> array(1) { [0]=> string(3) "766" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "218771" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"9dadd839-2e7c-4b35-9af0-e65e4726ac63","external_id":"24ba6ef5-6228-9c57-8b89-17286de8278a","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250107"]=> array(1) { [0]=> string(3) "270" } ["_pageview_20250108"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } }
Elden Ring Nightreign, Bandai Namco Entertainment, Elden Ring Nightreign se odehrává v alternativním světě

Elden Ring Nightreign se odehrává v alternativním světě

Autoři nechtějí narušit lore hlavní hry. Vysvětlili také, proč je tříčlenný tým ideální

Zdroj: Bandai Namco
6. 1. 2025
Název: Elden Ring Nightreign Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr:
Elden Ring Nightreign

Jedním z překvapení na loňských The Game Awards bylo odhalení hry Elden Ring Nightreign od FromSoftware. Spin-off Elden Ringu se zaměří na spojení obvyklých herních mechanismů soulslike her s kooperací a vezme hráče do alternativní verze oblasti Limgrave pojmenované Limveld. Už od představení víme, že je celý koncept založen na třídenním cyklu, během kterého se hráči postaví bossům vždy na konci dne. Víme také, že Nightreign bude možné hrát sólo, i když je titul od začátku koncipován jako kooperace. A poslední stěžejní informací je, že vývoj neřídí Hidetaka Mijazaki, nýbrž Džunja Išizaki. Právě on teď přináší několik nových detailů, které zazněly v rozhovoru s japonskou redakcí IGN a přidávají se také střípky z popisu hry v databázi singapurské ratingové komise, která udělila hře razítko 16+.

Vášeň pro kooperaci

Začněme rozhovorem, který magazín IGN přinesl na konci minulého týdne, upozorňujeme však, že se musíme spolehnout jen na strojový překlad, který přirozeně nemusí být stoprocentní. Designér Išizaki nicméně na úvod rekapituluje, že ve FromSoftware začínal coby level designér pro Dark Souls, na stejné pozici pracoval také na hře Bloodborne, kde ovšem figuroval rovněž coby designér soubojů. A právě tímto směrem pokračovala jeho cesta ve spojitosti s vývojem Dark Souls III a nakonec i Elden Ringem. V prvním projektu, který sám vede, chtěl skloubit nejen očekávanou hratelnost další hry z dílny FromSoftware, ale také svou lásku ke kooperacím, tím zároveň jednoduše popisuje, na co se mohou hráči těšit.

Co se tčýe Nightreign konkrétně, Išizaki vysvětlil, že nechtěli jakkoliv narušit lore, příběh a události základní hry, a proto přesunuli vznikající hru do alternativní verze původního světa. Jak už je uvedeno výše, lokace se jmneuje Limveld, nabídne však mnoho společných prvků s Limgrave ze základní hry. Časově se Nightreign odehrává po Fracture War, vývojáři ale tentokrát nevyužili práce spisovatele G. R. R. Martina a vše si pro své potřeby navrhli a připravili sami. Příběh se bude točit kolem osmi postav, z nichž si mohou hráči před zmiňovanými třídenními cykly vybrat, specialitou pak má být možnost projít si s každou z nich i události stojící v pozadí. Jinak řečeno, ačkoliv hra nabídne popis obligátní „backstory“, hráči se budou moci na jednotlivé postavy napojit i díky tomu, že si stěžejní části jejich historie sami zahrají.

Hledání rovnováhy

Išizaki rovněž vysvětlil, že kooperace pro tři, nikoliv čtyři hráče, je výsledkem optimalizace a testování. Vývojáři hledali balanc mezi možností vzájemné pomoci a dostatečné výzvy pro každého, a usoudili, že trojice je přesně ten počet, který oba světy nabízí v dostatečné míře. Součástí hry pak nemají být žádné asistenční prvky či možnost zvolit si obtížnost, a to z důvodu, který Išizaki popisuje jako důvěru v hráče a jejich schopnosti. Výsledkem snahy najít balanc a optimální nastavení je pak i onen zmiňovaný třídenní cyklus, který by měl v podobě „jedné hry“ zabrat hráčům přibližně 30-40 minut. Išizaki potvrdil, že se částečně nechali ovlivnit kulturou speedrunů, přišel však i s vysvětlením, že tímto způsobem dostanou hráči zkondenzované RPG, na které mohou po relativně krátké chvíli navázat zase s úplně jiným zážitkem a směřováním.

Designér také upřesnil, že bossové nebudou tři, jak zaznívalo dříve, ale celkově hráči narazí na osmičku tuhých nepřátel, která celý cyklus hry orámuje. Zajímavé je, že události konkrétní hry budou navázané na finálního bosse, což bude nepochybně i motivace k dalším a dalším hrám podle toho, jaký z bossů se na konci objeví. Vývojáři rovněž řeší otázku, zda by se již poražení bossové měli ve hře objevit znovu, a pokud se tak nakonec stane, vše proběhne podobně jako v hlavní hře, tedy hráči narazí na jejich posílené a novými sadami pohybů či útoků doplněné verze. Hráči by ale měli v plné míře pocítit nejistotu během každé hry, protože nastavení světa a všech hlavních atributů bude vždy podléhat náhodnému vygenerování. Velkou změnou nicméně je, že po odpočinku nedojde k oživení menších nepřátel a již vyčištěné lokace zůstanou prázdné. Ve hře se však zřejmě nebudeme tolik vracet, což je opět napojeno na onu půlhodinovou hratelnost.

První rating

Na závěr jsme si nechali informaci o věkovém ratingu, který hra obdržela v Singapuru. Na hodnocení upozornil magazín Twisted Voxel a stěžejní informací je, že je hra určená pro 16leté a starší hráče. Popis je pak veskrze technický a vyjmenovává například zbraně – meče, sekery, luky a šípy – stejně jako vyobrazení násilí, které však není přehnaně krvavé. Je samozřejmě zmíněna i magie, dynamické prostředí a také získávání odměn a hromadění herní měny. Na tomto místě ale musíme upozornit, že Elden Ring Nightreign není live service titulem, ale prémiovou hrou, ve které by se podle designéra Išizakiho ani neměl objevit prvek PvP. Jasněji bychom měli mít v únoru, kdy proběhne technický test, a pak po vydání hry na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series někdy v průběhu letošního roku.

# fantasy # hardcore # kooperativní # rpg # soulslike

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru