array(71) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(15) "1733670260:9383"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "9383"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(102) "Počáteční problémy byly zažehnány. Jen na Steamu souběžně hrálo přes půl milionu hráčů"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "162101"
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "216128"
}
["_pageview_20241208"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1189"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"1215252b-d356-4acb-9a54-36977be268a8","external_id":"5bb99c7f-38ee-513b-c208-d651f19c4d0a","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20241209"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "1147"
}
["_pageview_20241210"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "153"
}
["_pageview_20241211"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "36"
}
["_pageview_20241212"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "23"
}
["_pageview_20241213"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "7"
}
["_pageview_20241214"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["_pageview_20241215"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "10"
}
["_pageview_20241216"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "6"
}
["_pageview_20241217"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241218"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241219"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "12"
}
["_pageview_20241220"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "7"
}
["_pageview_20241221"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20241222"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["_pageview_20241223"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20241224"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20241226"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20241227"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20241228"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20241229"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20241230"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "7"
}
["_pageview_20241231"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["_pageview_20250101"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "3"
}
["_pageview_20250102"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250103"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
["_pageview_20250105"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
}
Vývojáři ze studia Grinding Gear Games zjevně před pár týdny učinili moudré rozhodnutí, když spuštění předběžného přístupu Path of Exile 2 odložili z 15. listopadu na 6. prosince 2024. S oznámením tehdy vysvětlovali, že potřebují více času na doladění některých věcí, zejména pak zajištění serverů kvůli očekávanému zájmu. Vývojáři byli prozíraví, jelikož se tento zájem začal projevovat ještě před vydáním, kdy hra vystoupala nahoru žebříčkem nejprodávanějších her na Steamu, a nakonec se stvrdil i samotným startem early accessu v pátečních večerních hodinách.
Spuštění neproběhlo zcela hladce, jelikož se hráči i vývojáři museli zpočátku potýkat s problémy s přihlášením, čekáním a nepřekvapivě se servery celkově, ačkoli byla snaha se na tuto zatěžkávací zkoušku připravit co nejlépe. Vývojáři pracovali až do poslední chvíle, což mělo za následek i zpoždění oproti původně plánovanému času spuštění ve 20:00 našeho času, a zároveň byli nachystání se ihned vrhnout do řešení nastalé situace, navíc o všem důkladně informovali. Díky tomu se postupně do hry dostávalo stále více hráčů, přesněji řečeno i za onu problémovou přihlašovací obrazovku. Poté to už netrvalo dlouho k překonání milníku 300 tisíc souběžně hrajících hráčů na Steamu, jak zaznamenala databáze SteamDB, během další hodiny pak Path of Exile 2 překonalo i 400tisícový milník a namířilo si to k půl milionové hranici. Tu nakonec hra pokořila v sobotu večer, den po vydání, a momentálně se může pyšnit maximem 539 149 souběžných hráčů na Steamu, kterého dosáhla ve 22 hodin našeho času. Uvidíme, zda nedojde k dalšímu posunu v průběhu neděle.
Zdroj: SteamDB
Jak už tomu v těchto případech a informování o počtech hráčů bývá, čísla máme bohužel dostupná jen ze Steamu. Zde už je každopádně hra na 15. místě v žebříčku her s největším počtem souběžně hrajících hráčů, přičemž může klidně zaútočit na pozici Apex Legends s 624 473 hráči. Nelze ovšem zapomínat na to, že Path of Exile 2 na PC vyšlo i skrze Epic Games Store a navíc je dostupné i na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series, skutečné počty hráčů tak mohou být ještě podstatně vyšší. Kromě toho je hra hojně sledována například i na Twitchi a dalších streamovacích platformách. Důležité rovněž je, že navzdory problémům při startu má Path of Exile 2 na Steamu velmi kladné celkové hodnocení a už více než 17 tisíc recenzí, z nichž je momentálně 81 % pozitivních.
Cesta hry ovšem teprve začala, pro hráče i vývojáře, tudíž nezbývá než čekat a sledovat, jaké budou další kroky a jak se jí bude dařit. Předběžný přístup Path of Exile 2 by měl trvat zhruba půl roku, jak vývojáři nedávno uvedli.
Ale nevím, jestli já jako casual hráč, který by chtěl něco víc cool a zajímavější než Diablo III, bych si PoE2 užil.
Nejste z marketingového oddělení Gridning Gear, že ne? 🙂