Magazín Kotaku a jeho prominentní autor Jason Schreier opět přinášejí porci mimořádně zajímavých zákulisních informací z důvěryhodných anonymních zdrojů. Podle Kotaku společnost Electronic Arts loni na jaře zrušila plánovaný spin-off série Star Wars Battlefront. Jednalo by se tak už o třetí hru z vesmíru Hvězdných válek, kterou vydavatel od roku 2017 zařízl.
Manažeři projekt odpískali v momentě, kdy bylo jasné, že nestihne dorazit na trh v plánovaném termínu.
Projekt s kódovým označením Viking měl vyjít už letos na podzim společně s novou generací konzolí. Manažeři jej ale odpískali v momentě, kdy bylo jasné, že nestihne dorazit na trh v plánovaném termínu. Jason Schreier v této věci vyzpovídal šest lidí obeznámených s děním v EA. Všichni pochopitelně vypovídali pod podmínkou anonymity.
Počátky projektu Viking sahají až do 2015, kdy se v San Franciscu ve dnes už neexistujícím studiu Visceral Games, které má na kontě třeba sérii Dead Space, ale i Battlefield Hardline, dva roky pracovalo pod vedení Amy Hennig na jiné Star Wars hře s krycím jménem Ragtag. Když na podzim 2017 gigant EA zavřel studio Visceral Games, assety vytvořené pro Ragtag zamířily do kanadského studia EA Vancouver, kde měly posloužit pro úplně novou Star Wars hru z otevřeného světa. V minulosti se už tento transfer rozebíral.
Nový projekt označený jako Orca byl ve vývoji během roku 2018, ale nakonec byl také zrušen. I o tomto neúspěšném snažení nás už Kotaku loni informovalo. Tehdy se řešilo, že tým EA Vancouver se namísto toho vrhne na menší tituly ze světa Hvězdných válek, které původní ambiciózní počin nahradí. A jedním z nich měla být právě i hra, která dorazí na trh před Vánoci 2020 a objeví se současně na konzolích nové generace.
Jak už bylo řečeno, Viking měl být spin-off Battlefrontu, ale s open world prvky. Projektu mělo přispěchat na pomoc i další studio. Tím byl britský tým Criterion Games, který už dříve pomáhal s Battlefrontem I a II i X-Wing VR Mission pro Battlefront. Původní autoři Burnoutu se nyní mimochodem místo stoho znovu vrací k závodní sérii Need for Speed.
Vedení Criterionu mělo ambiciózní vizi a chtělo se zaměřit na příběh a postavy. Vývoj napříč zeměmi a dvěma studii ale neprobíhal ideálně.
Tým EA ve Vancouveru mezitím zkoušel různé nápady a prototypy a Criterion se k Vikingovi brzy připojil, píše Kotaku. Tehdy se ale objevily na obzoru první problémy. Vedení Criterionu mělo ambiciózní vizi a chtělo se zaměřit na příběh a postavy. Vývoj napříč zeměmi a dvěma studii ale neprobíhal ideálně. Do projektu zjevně začaly vstupovat různé protichůdné ideje.
Brzy prý bylo jasné, že Viking nebude dokončen včas, tedy do roku a půl, a EA loni na jaře hru zrušili. Vedení prý nemělo zájem dopřát projektu více času, což je z pohledu běžných hráčů a fanoušků asi to nejnepochopitelnější – pokud by měl titul skončit na smetišti jen proto, že nevyjde v nějakém dříve naplánovaném období, které se ukázalo jako nerealistické. Vydavatel tehdy tento krok nijak nešířil. Viking byl potají vyvíjen a potají zrušen, aniž bychom měli o jeho existenci vůbec tušení. Až doposud.
Kotaku připomíná, že kanadské studio EA Vancouver zatím podporuje další týmy jako BioWare nebo Respawn na při práci na Anthemu 2.0 a Apex Legends. EA mají v tuto chvíli podle Jasona Schreiera ve vývoji další dvě Star Wars hry. Jednou je pokračování Jedi: Fallen Order, které má na svědomí Respawn, a druhou menší, na které pracuje studio EA Motive v kanadském Montréalu. I Motive dříve pomáhali s Battlefrontem a před odchodem do Googlu ho vedla Jade Raymond. Tento tým měl také pomáhat Visceral Games s projektem Amy Hennig.
Práva na Star Wars hry drží EA od roku 2013 a opakovaně se mluví o tom, že výsledkem této spolupráce není zdaleka taková záplava ambiciózních titulů, jak se původně prezentovalo a předpokládalo. Na druhou stranu společnost Lucasfilm, respektive mateřská firma The Walt Disney Studios opakovaně vyjádřila spokojenost s EA coby partnerem, ať už tomuto prohlášení věříme, anebo šlo jen o diplomatickou frázi. V každém případě gigant Disney opakovaně v posledních letech prohlásil a dokázal, že nemá zájem vyvíjet hry podle svých značek sám a hodlá pokračovat ve strategii licencování.
Desetiletý kontrakt Disney a EA vyprší nejdříve v roce 2024, jestliže nebude prodloužen. V rámci exkluzivní spolupráce jsme se dočkali her Star Wars Battlefront (2015), Star Wars Battlefront II (2017), Star Wars Jedi: Fallen Order (2019) a celé řady mobilních her. Už v roce 2011, tedy ještě před navázáním zvláštního partnerství, vyšlo MMO Star Wars: The Old Republic.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nevím, proč lidé nadávají na Disney, když to byl G. Lucas kdo SW prodal! 😀