Kolem očekávaných letošních pokračování sérií Call of Duty a Battlefield je v posledních týdnech pořádně živo. V souvislosti s novou hrou od Activisionu a pravděpodobně vývojářů ze Sledgehammer Games se začíná mluvit o druhé světové válce. Zatímco v případě Battlefieldu 6 jsme tu koncem února měli poměrně dramatický vstup do spekulací od insidera Toma Hendersona, který namátkou tvrdil, že hra bude mít multiplayer až pro 128 hráčů, nabídne dynamické mapy a přesune konflikt do současnosti. Z blíže nevysvětlených důvodů ale musel všechna videa se spekulacemi o novém Battlefieldu 6 smazat a zařadit pomyslnou zpátečku, což fanoušci chápali jako potvrzení, že měl Henderson pravdu. Nyní navíc přichází další detaily o možné náplni nového Battlefieldu, a to přímo z oficiálního dotazníku, který v rámci průzkumu poslali lidé z Electronic Arts vybraným hráčům.
O všetečných otázkách vývojářů mluví ve svém pětiminutovém videu například YouTuber Lossy, reaguje na ně ale také zmiňovaný Tom Henderson, který následně dosazuje nové informace do kontextu předchozích podobných dotazníků. Aby nedošlo ke zmatení, otázky dorazily hráčům Battlefieldu a nedílně se s touto sérií pojí, nejde tudíž o nic obecného a s největší pravděpodobností se vše týká chystaného Battlefieldu 6. V první řadě testuje EA zájem hráčů o bezplatný, lépe řečeno free to play mód Battlefieldu v blíže nespecifikované podobě. Podíváme-li se však ke konkurenci, je zjevné, že i Electronic Arts bude chtít mít vlastní platformu, na které by se dalo do budoucna stavět, pokud začnou díly zmiňované série přicházet v pravidelnějším rytmu nežli doposud. Vyloučen ovšem není ani pokus přijít s jiným módem, který by nebyl přímou konkurencí Warzonu, což se ale patrně nedozvíme dřív nežli s oficiálními informacemi.
Spojení se sezónními výzvami a postupně se zpřístupňujícím obsahem je pro Battlefield logickou volbou, chtějí-li vývojáři udržet hru na živu minimálně do vydání dalšího pokračování.
Dále vydavatele Battlefieldu zajímá, zda by hráči stáli o pravidelné updaty stávajících map, případně změny jejich struktur a jednotlivých prvků. Jde samozřejmě o servis nad rámec přinášení map zcela nových, ke kterému se vývojáři většinou uchylují v případě, je-li potřeba něco opravit či vybalancovat, ani na tomto poli se ale žádné překážky vývojářům nekladou a každý může přistoupit ke změnám podle svého. Třetím bodem je dotaz na obligátní systém battle passu, který postupně uplatňuje jedna multiplayerová hra za druhou a dá se směle označit za nově ustavený standard. Spojení se sezónními výzvami a postupně se zpřístupňujícím obsahem je pro Battlefield logickou volbou, chtějí-li vývojáři udržet hru na živu minimálně do vydání dalšího pokračování. Pomoci by tomu mohl i systém gild či klanů (čet), do kterých by se mohli hráči postupně hlásit a tvořit velké, klidně i 100členné skupiny pro instantní hraní v maximálním možném počtu hráčů. Jako poslední se pak EA ptají na tzv. blueprinty zbraní, které opět konkurence hojně využívá a dává tak hráčům možnost dostat se k vylepšeným či kosmetický výrazně upraveným zbraním ze standardní nabídky.
It’s very unlikely that the questions are being asked because they want to add the features to the game. It’s likely because the features have already been developed and/or implemented, but the answers to the survey will dictate when marketing will announce features. https://t.co/4pu8OT3WVW
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) March 26, 2021
Jak výsledky dotazníku dopadly, přirozeně nevíme, Tom Henderson na svém Twitteru ale vyjadřuje přesvědčení, že EA se ve skutečnosti neptá za účelem, zda novinky do hry zapracovat, či nikoliv. „Je velmi nepravděpodobné, že by se na tyto otázky ptali jen proto, jaké prvky přidat do hry. [Dotazník] spíš přichází proto, že tyto prvky už existují a mohou být i implementovány a vývojáři jen chtějí vědět, jak je mají promítnout do marketingu,“ říká insider. Přidává i příklad, že kdyby hráči nebyli tolik nadšení z battle passu, zmínka o něm by se nemusela objevit v oznamovacím traileru hry, ale informace by dorazila až později, kdy by už měl Battlefield 6 vybudovanou hráčskou základnu a obsah pomalu docházel. Na druhou stranu ale musíme opět upozornit, že jde pořád jen o kvalifikované domněnky a jen čas ukáže, co v DICE a Electronic Arts opravdu chystají. Dozvědět bychom se to měli podle posledních spekulací novináře Jeffa Grubba už v květnu, na tenhle měsíc bychom si ale vsadili i na Vortexu…
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.