Před pár dny jsme psali o nemilém zjištění, že Glen Schofield a další vývojáři letos společně společnosti Electronic Arts nabízeli Dead Space 4, ale ta neměla zájem. Ze stejného rozhovoru se Schofieldem, Christopherem Stonem a Bretem Robbinsem na kanálu Dan Allen Gaming se nicméně dozvídáme i další zajímavou věc, na kterou upozornil například magazín mp1st. V roce 2008 se společně s prvním Dead Space chystala v EA na vydání i parkourová akce Mirror’s Edge od studia DICE. A společnost EA se tehdy rozhodla z hlediska marketingu upřednostnit ji, zatímco Dead Space si musel vystačit s menším rozpočtem, jak během povídání prozradil Robbins.
Stalo se tak na základě „falešných“ interních testovacích recenzí, jimiž se společnosti snaží odhadnout, jak se bude titulům posléze dařit u skutečných kritiků a hráčů. Z těchto recenzí vycházelo Mirror’s Edge podstatně lépe a podle nich aspirovalo na devítkovou hru a hodnocení kolem 90 %, zatímco Dead Space mělo v rámci těchto recenzí obdržet skóre jen kolem 70. Právě tyto výsledky pomohly společnosti EA v rozhodnutí o přidělení rozpočtu na marketing, načež snížili rozpočet pro Dead Space a zdvojnásobili ten pro Mirror’s Edge.
Obě hry skutečně vycházely v podobné době, jelikož Dead Space dorazil na trh 13. října a Mirror’s Edge pak 11. listopadu 2008. Samozřejmě nelze říct, že by se v EA nějak extrémně mýlili a že by Mirror’s Edge nedopadlo dobře, pravdou však je, že skóre na Metacritic ve skutečnosti hlásá „jen“ 79 bodů. Původní Dead Space zde má paradoxně 89 bodů, čímž se přiblížil oné devítkové hře, jakou EA vidělo v Mirror’s Edge. Robbins si ve výsledku myslí, že jim to vlastně mohlo pomoci, jelikož měli skvělou hru, kterou lidé víceméně objevovali sami.
Série Mirror’s Edge se dočkala další hry a zároveň rebootu v podobě Mirror’s Edge Catalyst v roce 2016, od té doby se kolem ní nic neděje. Kolem série Dead Space bylo též dlouho ticho, jelikož druhý díl vyšel v roce 2011 a třetí díl v roce 2013, pak jsme museli čekat dlouhých 10 let, než došlo na remake vydaný v lednu 2023. Nižší rozpočet na marketing původní hry každopádně nezabránil tomu, aby se stala kultem. Bohužel ani skvělé hodnocení, což platí i o remaku, evidentně nezaručuje, že série opět neskončí u ledu.
Dead Space Remake je vynikající – práce se zvukem nemá v jiných hrách konkurenci. Dle VG Insights se prodalo 1.38 mil kopií. Pokud je pro EA tato částka nedostačující jen poukazuje na fakt jak neefektivní firmou EA je.
Zvuk je fajn. Ale že by to zvedlo ze židle… To zase ne. V Calisto protocol byly jednotlive zvuky často zpracované mnohem lépe ačkoliv herně hra byla samozřejmě o dost horší.
Jasne? Me to teda jasne vubec nepripada. Najdu hororovky s prumernym hodnocenim. A rovnez casual hry, ktere sbiraji devitky a desitky. Je to spis kus od kusu, kdyz nepocitam, ze neco je obcas vic trendy nez neco jineho.
jasne ze horor zaujme vic ? To ani omylem. Ve sve dobe hral mirrors edge snad kazdy a byla to krasna a unikatni hra kterou si mohl zahrat kazdy. Hororovku si kazdy rozhodne nezahraje. Kdyz se podivas ciste jen na hodnoceni, tak klidne mohl mit dead space lepsi hodnoceni ale ten dosah jiste nebyl tak obrovsky. Takze za me je zcela logicke ze marketing sel prevazne do mirrors edge.
Obě hry byly docela komerční zklamání ve své době, určitě to nebylo tak, že by Mirror’s Edge hrál každý na to jak právě velkou marketingovou kampaň měl.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Že mě to u těchto pitomců, vůbec nepřekvapuje😄😄😄