branding
FIFA 21, EA Sports, EA Sports představuje next-gen verzi FIFY 21

EA Sports představuje next-gen verzi FIFY 21

Deformace míče, fyzika vlasů, lepší nasvětlení a nová kamera. PC verze se novinky netýkají

Zdroj: EA Sports
25. 11. 2020
Název: FIFA 21 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: Datum vydání: 9. 10. 2020

Od vydání next-gen updatů pro dvojici sportovních her od Electronic Arts dělí hráče jen několik dní. Madden NFL 21 a FIFA 21 se už 4. prosince posunou vstříc nové generaci a podle předchozích slibů nabídnou dosud netušenou míru detailů i vylepšení hratelnosti. Dlouhou dobu ovšem mohli hráči pouze hádat, co všechno se změní a odpovědi přichází až těsně před uvedením updatů. Maddenuž má svou next-gen prezentaci za sebou, hráče v Česku a na Slovensku ale téměř jistě mnohem víc zajímá FIFA, která se ve vylepšené verzi představila včera v podvečer. Na oficiálním webu hry představili vývojáři z EA Sports ty největší novinky, přidali k nim první trailer a v navazujících rozhovorech s vybranými médii poskytli další zajímavé detaily, které nejsou vždy jen potěšující.

Začněme ale dobrými zprávami, tedy připomínkou, že update pro obě hry od EA bude bezplatný. Pokud jste si hru pořídili na předchozí generaci konzolí, máte nárok ji na PlayStationu 5 či Xboxu Series X|S povýšit prostřednictvím samotného updatu. Myslet ovšem musíte na to, že aktualizaci není možné provést v případě, máte-li diskovou verzi pro PS4/Xbox One, ale do nové generace vstupujete s konzolí bez mechaniky. V takovém případě byste si museli hru koupit znovu a počítat také s vyšší cenou, kterou EA pro nativní next-gen hry nasazuje. Ať už ale vyřešíte formu aktualizace jakkoliv, můžete očekávat 60 fps a rozlišení až do výše 4K, což vývojáři uvádí zejména z toho důvodu, že Xbox Series S zvládne pouze 1440p. Obecně pak lidé z EA Sports pracovali na lepších texturách, systému nasvětlení, který přidává hře na uvěřitelnosti a pustili se i do hlubších detailů, spojených s animací míče, svalů nebo zpracováním vlasů.

Prodloužení některých animací zřejmě povede k pocitu, že je hra o trochu pomalejší, a navíc se může stávat, že než celý pohyb proběhne tak, jak animátoři zamýšleli, může hráče někdo faulovat či jinak připravit o míč.

„Technologie nové generace lépe vykresluje fyziku hráčů. Svaly se napínají po kopnutí do balónu, engine Frostbite se stará o autentickou reakci jednotlivých vláken vlasů na celý pohyb hráče a vylepšené obličeje nebo chování látky dresů posouvají hru na novou úroveń dynamické reality,“ zní prohlášení vývojářů z EA. Co se týče animace hráčů, smyslem bylo učinit veškerý pohyb plynulejší a zbavit se všech momentů, v nichž fotbalisté působili jako roboti. Jak ale upozorňují redaktoři britského Eurogameru, kteří byli účastni na online prezentaci novinek, vedené producentem Samem Riverou, prodloužení některých animací zřejmě povede k pocitu, že je hra o trochu pomalejší, a navíc se může stávat, že než celý pohyb proběhne tak, jak animátoři zamýšleli, může hráče někdo faulovat či jinak připravit o míč. Nepochybně tak i do prostoru kompetitivního hraní vstoupí nové trendy, na druhou stranu ale budou mít všichni stejné podmínky a přepracování animací se zdá být spíš záležitostí zvyku, nežli hrozící problém.

Eurogamer rovněž rozebírá ony detaily, vztahující se k deformaci svalů jednotlivých hráčů, případně samotného míče. I při pohledu z nové kamery, kterou vývojáři nazývají EA Sports Game Cam (wow!), nebudete mít šanci tyhle novinky docenit a jediné místo, kde si jich skutečně všimnete, budou opakované záběry. I z toho důvodu se zdají být také řeči o adekvátní fyzice jednotlivých vlasů vybraných fotbalistů jako mírně přestřelené, když v podstatě nemají se skutečným fotbalem nic společného. Na druhou stranu jsou ale špičkoví hráči současně i módními ikonami a zcela nepochybně existuje velké procento hráčů, včetně samotných fotbalistů, které právě takové novinky uvítají.

Na vstřelený gól tak nebude reagovat jen autor branky a několik jeho spoluhráčů, ale také celá lavička a pochopitelně i fanoušci.

Vraťme se ale ke hře a informacím přímo od EA – spadají sem například animace před výkopem a pochopitelně i oslavy. I tahle část, z níž se postupem let stala malá interaktivní minihra, prošla dramatickými změnami, když vývojáři chtěli ztvárnit hráče co nejživějším způsobem. Na vstřelený gól tak nebude reagovat jen autor branky a několik jeho spoluhráčů, ale také celá lavička a pochopitelně i fanoušci. Ti navíc dorazí vybavení novými chorály a vylepšenou grafikou, kterou budete moci docenit zejména při zápasech anglické, španělské a německé ligy. A aby byl pocit z virtuálního televizního vysílání víkendového fotbalového šlágru dokonalý, zapracovali v EA také na situacích, kdy hráči nastupují na stadion, případně mizí v jeho útrobách přes novinářské mixzóny a další vnitřní zázemí.

V souvislosti s novými konzolemi se pak pochopitelně počítá i se zrychlení nahrávacích časů a specifickými bonusy pro PlayStation 5. Adaptivní triggery ovladače DualSense budou hrát roli v momentě, kdy se pokusíte sprintovat s unaveným hráčem, u kterého ucítíte po stisku triggeru větší odpor, než u hráče odpočatého. Haptická odezva pak bude reagovat například na to, jakou nohou hráč vystřelil či přihrál, případně z jaké strany na něj dotírá soupeř. Jak silné budou efekty haptiky je ale momentálně otázkou a těším se, až je budeme moci sami vyzkoušet spolu s kartami aktivit, které na PS5 umožní skočit přímo z menu konzole do zvoleného typu zápasu

Na závěr pro vás ale máme nepříjemnou zprávu, která rozhořčí zejména ty z vás, kdo žádnou konzoli nevlastníte a FIFU hrajete na počítači. Tam se totiž nic z výše uvedeného alespoň v případě letošního ročníku nechystá. Vývojáři to ve vyjádření pro britský Eurogamer okomentovali tím, že chtějí zachovat hru na PC co nejpřístupnější ve smyslu hardwarových nároků a je tudíž pravděpodobné, že se next-genu na PC dočkáme až v nadcházejících letech. Nakonec, nebylo by to poprvé, kdy vývojáři z EA drželi zásadní rozdíly mezi verzemi pro konzole a PC – teprve od roku 2014 se i hráči na PC mohli těšit z nového enginu a vlasntostí, které roky před tím měli k dispozici hráči na PS3 a Xboxu 360.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru