array(54) {
["_edit_lock"]=>
array(1) {
[0]=>
string(15) "1744817628:9383"
}
["_edit_last"]=>
array(1) {
[0]=>
string(4) "9383"
}
["onesignal_meta_box_present"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_send_notification"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_modify_title_and_content"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["onesignal_notification_custom_heading"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["onesignal_notification_custom_content"]=>
array(1) {
[0]=>
NULL
}
["nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_nadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e4aaf081"
}
["podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(90) "Podle bývalého scenáristy spolu jejich týmy v BioWare nevycházely. To vedlo k rozkolu"
}
["_podnadpis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b768e50af082"
}
["alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_alternativni_vypis"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5c87e33428d16"
}
["youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_youtube"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88296e59a70"
}
["sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "yellow"
}
["_sipka"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b8ef4780759d"
}
["seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "0"
}
["_seznam_rss"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5e00ae3f6f092"
}
["karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_karta"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76921533353"
}
["recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_recenzovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76931623120"
}
["skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_skore"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b7698f3f97ee"
}
["testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_testovana_verze"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b852d98f5dc9"
}
["plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_plusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76966215002"
}
["minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_minusy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76968715004"
}
["hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_hodnoceni"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76987c0f80b"
}
["galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b76944bc8b60"
}
["galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie2"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88191610d51"
}
["galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_galerie3"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b88192210d52"
}
["boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(0) ""
}
["_boxy"]=>
array(1) {
[0]=>
string(19) "field_5b853d1b80254"
}
["_pageview_20250414"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "22"
}
["_thumbnail_id"]=>
array(1) {
[0]=>
string(6) "230267"
}
["_pageview_20250415"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "319"
}
["response_body"]=>
array(1) {
[0]=>
string(337) "{"id":"a330bf7e-4364-4bb4-a7f7-6f719753bcf7","external_id":"0bd267f0-fd4b-a0c3-4fe6-31487fbda3bd","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}"
}
["status"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "200"
}
["_pageview_20250416"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "865"
}
["_pageview_20250417"]=>
array(1) {
[0]=>
string(3) "228"
}
["_pageview_20250418"]=>
array(1) {
[0]=>
string(2) "37"
}
["_pageview_20250419"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "8"
}
["_pageview_20250420"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "9"
}
["_pageview_20250421"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "4"
}
["_pageview_20250422"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "2"
}
["_pageview_20250423"]=>
array(1) {
[0]=>
string(1) "1"
}
}
Studio BioWare loni vydalo Dragon Age: The Veilguard, které úplně nedopadlo podle očekávání fanoušků ani EA, a nyní pracuje na novém Mass Effectu, i když se nedávno muselo potýkat s propouštěním, které hráče příliš neuklidnilo. V současnosti není příliš jasné, jak přesně po těchto zásazích studio funguje, scenárista a spolutvůrce Dragon Age David Gaider nicméně na BlueSky v reakci na několik dotazů zavzpomínal na dobu, kdy v BioWare působil a vznikaly zde hry obou významných sérií současně. Podle Gaidera spolu týmy obou her zrovna nevycházely a EA navíc mělo upřednostňovat Mass Effect před Dragon Age. Svými příspěvky se tak trochu i vrátil ke svému vyjádření z roku 2023, kdy popisoval svůj odchod v roce 2016 a tamní situaci, která ho k tomuto kroku přiměla.
„Víte, o BioWare musíte vědět, že dlouhou dobu to byly v podstatě dva týmy pod jednou střechou – tým Dragon Age a tým Mass Effectu. Fungovaly jinak, měly jinou kulturu, skoro jako by to byla dvě samostatná studia. A ta spolu nevycházela,“ napsal v jednom ze svých příspěvků Gaider, když se pustil do vysvětlování. Společnost si toho byla prý vědoma a roky se to snažila řešit, především ale tím způsobem, že často přesouvala vývojáře mezi oběma týmy. To podle Gaidera problémy nevyřešilo a sám byl pak překvapen, jak moc vážné to je až ve chvíli, kdy skončil u projektu Dylan, což bylo označení Anthemu. Po vydání Dragon Age Inquisition si Gaider připadal vyhořelý a chtěl něco jiného, o čemž zpětně tvrdí, že byla chyba. V tu dobu se připravoval Mass Effect Andromeda, ale nechtěl se přesouvat do Montrealu, proto nakonec skončil u druhého právě vyvíjeného projektu. Tam si měl rychle uvědomit, že v týmu nebyl žádaný a často mu vytýkáno, že věci dělá příliš jako Dragon Age, což na tomto místě nebylo vnímáno dobře. Kromě toho Gaider zmiňuje, že si tamní vývojáři mysleli, že to byl on, kdo změnil styl hry a vyprávění, i když on měl jen následovat instrukce. Původní koncept Anthemu pracoval s hard sci-fi zasazením ve stylu Vetřelce, on ho měl však přetvořit více do science fantasy ve stylu Star Wars.
„EA vždycky dávalo přednost Mass Effectu, jejich marketingový tým ho měl raději. Byl moderní. Byl akční.“
„Nebudu zacházet do podrobností o problémech, řeknu jen, že bylo jasné, že tenhle tým nechtěl dělat RPG. Vlastně byli velmi proti RPG. Přesto po mně chtěli, abych mávl kouzelným proutkem a vytvořil příběh hodný kvalit BioWare, aniž by mi dali jakýkoli nástroj, který bych k tomu potřeboval,“ píše Gaider. Došlo mu, že tohle nebude fungovat, ale přesto vedení řekl, že to vydrží a bude se snažit, ale jen pokud na něj čeká něco, kde by mohl mít coby kreativní ředitel větší slovo. Chtěl se posunout, ale prý byl bez zaváhání odmítnut, a dokonce mu mělo být řečeno, že mimo BioWare nebude mít úspěch. A tak skončil, dle svých vlastních slov. To bylo těžké, jelikož nevěděl, kam půjde a co bude dělat, ale vědět jistě, že musí pryč. V jedné z odpovědí pak ještě doplňuje své vnímání obliby obou značek u EA. „Když jsem byl v BioWare, EA vždycky dávalo přednost Mass Effectu, jejich marketingový tým ho měl raději. Byl moderní. Byl akční,“ popisuje Gaider. Podle něj si EA nikdy nevědělo s Dragon Age rady, a když překonalo Mass Effect, nic se nedělo.
Gaider opustil BioWare v roce 2016 a připojil se ke studiu Beamdog, ze kterého odešel po dvou letech. Nakonec se v roce 2019 stal kreativním ředitelem v nově založeném australském nezávislém studiu Summerfall, které v roce 2023 vydalo svou první hru Stray Gods: The Roleplaying Musical.