branding
Skate, Electronic Arts, EA přidala do testovací verze Skate loot boxy

EA přidala do testovací verze Skate loot boxy

Hráči se ale bouří zbytečně. Vývojáři žádný slib neporušili a nikdo to ani nenaznačuje

Zdroj: Electronic Arts
26. 1. 2023
Název: Skate Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Kolem Skate se v posledních hodinách rozběhla opravdu zvláštní kauza. V testovacím buildu hry, ke kterému má přístup omezená skupina hráčů, se totiž podle informací insidera Toma Hendersona objevily loot boxy. Kvůli této zprávě začali vidět rudě hráči a bohužel i někteří novináři, kteří o celé situaci informují zkratkovitě a nepřesně. V první řadě je nutné připomenout, že vývojáři ze studia Full Circle nikdy nemluvili o tom, že ve hře loot boxy nebudou, aby se objev testerů dal automaticky považovat za porušení nějakého slibu. Jak sami v rámci celé kauzy před několika hodinami připomněli, když mluvili o loot boxech, vyvraceli, že by měly být placené skutečnými penězi a obecně potvrdili, že ačkoliv bude nový Skate free to play hrou, nebude obsahovat žádné pay to win funkce, které by daly platícím hráčům nějakou herní výhodu.

To je výchozí bod, který neopomíjí ve svém článku ani Tom Henderson, jenž doslova uvádí, že je zcela logické očekávat nějakou formu monetizace. Loot boxů se to ale netýká a důvod, proč se objevily v alfaverzi, je jednoduše nutnost celý systém otestovat. Momentálně by tak mělo být možné loot boxy pořídit za herní měnu Stars, kterou budou hráči získávat za plněním výzev. Čím složitější bude, tím větší hráči připadne odměna. Dříve se rovněž mluvilo o měně Taps, na kterou narazili datamineři, kteří poprvé objevili zmínku o loot boxech v podobě tzv. Swag Bagů. Jejich domněnkou bylo, že právě tato měna, kterou hráč získává za provádění triků nebo zvyšování vlastní úrovně, bude sloužit ke směně za Stars a následný nákup loot boxů, což se ale dosud nepotvrdilo. Měna Taps sice ve hře je, ale ona nabízená směna tímto způsobem nefunguje a je otázkou, zda kdy bude, protože – jak už bylo řečeno – šlo pouze o to, co si mysleli hráči, nikoliv to, co by říkali vývojáři.

„Hráči se shodují na tom, že Taps nebo jinou formu měny bude nakonec možné zakoupit za reálné peníze,“ uvádí pak Henderson dále, čímž ale opět nenaznačuje, že loot boxy budou placené. Mluví jen o tom, že ve hře zřejmě bude prémiová měna, což je vzhledem k free to play zpracování téměř jisté. A i když vývojáři o monetizaci zatím příliš nemluvili, dá se očekávat, že bude probíhat skrze season passy nebo přímé nákupy kosmetických předmětů. Zpátky ale k loot boxům v aktuální alfaverzi Skate – momentálně se jejich cena pohybuje od 2 do 3 Stars s tím, že dražší bedničky obsahují zajímavější předměty. Těch je vždy 5 v celkově 16 dostupných loot boxech – tedy 80 předmětů – které navíc vidíte před otevřením a víte tudíž, co můžete získat. Jediné, co se Hendersonovi příliš nelíbí, je absence procentuálního vyjádření pravděpodobnosti na získání konkrétního předmětu, pokud tedy není rovnoměrně rozdělena na 20 procent pro každý z nich. Ani tady ale zatím neleží žádný problém a nezdá se, že by vývojáři porušili předchozí sliby.

Co víc, systém loot boxů ve Skate počítá i s tím, že získáte duplicitní předmět, a v takovém případě obdržíte třetí měnu Hype, která odpovídá například železu v Apex Legends, za kterou by mělo být dále možné získávat kosmetické předměty. Je samozřejmě otázkou, kolik loot boxů ve hře nakonec bude, jak časté budou ony duplicitní předměty a k čemu všemu bude možné Hype využít, pořád se ale systém jeví jako vcelku férový, nestavíte-li se proti mechanismu loot boxů už z přesvědčení. A aby toho ujišťování nebylo málo, ozvali se také vývojáři, kteří připomněli mnou zmiňovaná slova z úvodu, která zazněla v jednom z vývojářských deníčků. Tedy žádné pay to win prvky, žádné části mapy skryté za platební branou, žádné placené loot boxy a žádné placené výhody v hratelnosti.

Důvodem, proč kauzu rozebíráme tak detailně, není snaha slepě hájit Skate, ale spíše snaha uvést věci na pravou míru a zbavit diskuze hysterie, která se bohužel zakládá jen na překrucování a ignorování toho, co řekli vývojáři a co přesně uvedl Tom Henderson.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru