Úplný závěr včerejší prezentace EA Play Live přinesl velké překvapení. Vývojáři Deran Chung a Chris „Cuz“ Parry s velkým nadšením oznámili, že se fanoušci doslova prokomentovali k pokračování série Skate, na kterém se po dlouhých letech naléhání ze strany fanoušků začíná konečně pracovat. Ovšem bez ohledu na to, že neznáme název nové hry a neviděli jsme z ní zhola nic, internetové diskuze doslova vybuchly nasdšením a fanoušci si už v hlavě stihli vytvořit obraz dokonalé skateboardové hry, která srazí na kolena chystaný remake Tony Hawk’s Pro Skater, Skater XL i Session. Jenže i když si opravdu hodně přejeme, aby pokračování Skate dostálo vysokým očekáváním, nic z výše uvedeného nemusí platit, začnete-li si klást správné otázky.
První z nich musí směřovat k Chungovi s Parrym. Oba se na vývoji série Skate v minulosti podíleli – Deran Chung coby specialista přes grafiku, videa a hudbu, Chris Parry především jako producent. Je tedy rozhodně příjemné vidět, že EA angažaovala dva veterány, na což i fanoušci v diskuzích reagují pozitivně, neznáme však okolnosti, které oba zmíněné vývojáře svedly dohromady. Parry totiž z Electronic Arts odešel po vydání Skate 3 v roce 2010 a po krátké pauze nastoupil do studia Kabam. To se specializuje na mobilní hry a má ve svém portfoliu tituly jako Shop Titans, Mini Guns: Omega Wars, ale také licencované záležitosti Transformers: Forged to Fight či Contest of Champions s hrdiny od Marvelu. Ovšem jinými slovy řečeno, na produkci her pro PC a konzole se Parry už sedm let nezaměřuje a z jeho profilu na LinekdInu není v tuto chvíli patrné jasné, jestli odešel zpět do EA, nebo bude s vývojem jen na dálku pomáhat.
Ani tak ale nelze vyloučit, že by se mohlo jednat například o free to play titul, což sice nemusí být ve všech případě úplně na škodu, ale určitě si uvědomujete, co se s takovým přístupem pojí.
Hra by totiž měla podle dosavadních indicií vznikat ve studiu PopCap, který patří Electronic Arts a kde právě Deran Chung plnil roli game directora u akční série Plants vs. Zombies, jmenovitě u obou dílů Garden Warfare a loňského Battle for Neighborville. Angažování PopCap Games by se proto zdálo v úvahách jako logické, vzhledem k tomu, že od vydání jejich poslední hry uběhl necelý rok a žádná další nebyla dosud oznámena. Pokud by se tedy mělo jednat o plnohodnotné pokračování Skate, které je zatím mylně označováno jako Skate 4, pak mají v PopCapu možnost zapojit do vývoje přibližně 250 zaměstnanců, kteří se podíleli na posledních Plants vs. Zombies a kteří by skateboardový AAA projekt měli zvládnout. Ani tak ale nelze vyloučit, že by se mohlo jednat například o free to play titul, což sice nemusí být ve všech případě úplně na škodu, ale určitě si uvědomujete, co se s takovým přístupem pojí. Odtud pak navíc nejsou příliš vzdálené scénáře na multiplayerovou či obecný online ekosystém zaměřenou záležitost, a ani tato představa fanoušky zrovna netěší.
A pak je tu samozřejmě ta pro fanoušky nejhorší alternativa, že všechny řeči o návratu Skate směřují k tomu, o čem v květnu mluvil profesionální skateboardista Jason Dill v podcastu The Nine Club. Ačkoliv na jeho tvrzení lidé z Electronic Arts nijak nereagovali, Dill tvrdil, že se mu před časem vývojáři ozvali s nabídkou, aby se stal součástí mobilní verze Skate 3. To měl však razantně odmítnout a poradit EA, ať se na mobilní hru vykašlou a udělají radši Skate 4. Můžeme se však v tuto chvíli pouze domnívat, nakolik jsou tyto spekulace věrohodné a zda vůbec s včerejším oznámením souvisí. Pokud ano, po rozjuchaném příslibu návratu série ve velkém stylu by to pro fanoušky bylo zdrcující zklamání…
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.