branding
E3 2020 se může změnit ve festival celebrit a influencerů

E3 2020 se může změnit ve festival celebrit a influencerů

Pořadatel rozeslal návrh na reorganizaci nejslavnějšího herního veletrhu. Budí rozpaky

17. 9. 2019

V uplynulých měsících se opakovaně debatovalo o budoucí podobě nejslavnějšího herního veletrhu na světě. Akce E3 potřebuje podle některých hlasů nový svěží vítr, i když v minulosti právě snahy o její evoluci nepadly vždy na úrodnou půdu. Nyní je ve hře další návrh. A to poměrně radikální. Příští rok by se mohl prestižní herní svátek proměnit v jakýsi festival influencerů, celebrit a fanoušků. Změnilo by se i fyzické uspořádání veletrhu. Tento návrh rozeslal svým členům organizátor E3, kterým je ESA, neboli Entertainment Software Association. Materiál se dostal do rukou magazínu GameDaily.biz, který plánované novinky odhalil herní komunitě.

Namísto tradičních stánků přítomných vystavovatelů by západní hala výstaviště v Los Angeles připomínala jakési centrální náměstí s řadou tématických “čtvrtí”. Akce by se mělo účastnit mnohem víc osobností a influencerů, kteří si přirozeně nechávají za své aktivitě na místě platit. Veletrh by také měl přilákat o 10 tisíc víc běžných návštěvníků než doposud. Celkem by se tak jejich počet vyšplhal na 25 tisíc. To je obrovský skok.

Aby si však E3 udržela charakter odborné akce, první den by měli na výstaviště přístup jen lidé z byznysu a médií. Zbývající dva pak i běžní platící návštěvníci. V tomto smyslu by se tak E3 začala víc podobat německému Gamescomu. Klíčovou roli by ale v novém uspořádání hráli influenceři a celebrity. Příkladem by podle prezentace mohli být skuteční basketbalisté Los Angeles Lakers hrající před fanoušky nový ročník sportovní hry nebo herci soutěžící v nějakém turnaji.

S větším počtem návštěvníků by se pořadatelé chtěli vyrovnat za pomoci speciální aplikace, s jejíž pomocí by bylo možné zaregistrovat se na konkrétní titul v konkrétní čas. Organizátor proto věří, že lidé by nečekali ve frontách déle, ale naopak méně, čemuž se tedy s ohledem na zkušenosti z podobných akcí v minulých letech zdráhám uvěřit. Lidé ve frontách by navíc byli cílem nějakých marketingových akcí, které by je měly zabavit a současně představovat další obchodní příležitost pro herní firmy.

I když po nějaké reformě E3 volají i mnozí členové asociace, jsou na místě pochyby, zda by právě v takové podobě dostal veletrh nový patřičný impulz. Snaha otevřít akci většímu počtu hráčů se může zdát chvályhodná, nicméně E3 může narazit na podobný problém jako Gamescom, kterému se navzdory různým snahám a specializovaným prostorám v posledních letech nedaří skloubit formát odborné události a spotřebitelského veletrhu.

Navzdory snaze o zvětšení akce by navíc E3 zůstala stále relativně malým podnikem. Analytik Niko Partners Daniel Ahmad připomněl na svém Twitteru, že jsou tu mnohem masovější show. A je otázkou, zdá má vůbec smysl se jim přiblížit. Jen pro představu – Gamescom letos navštívilo 373 tisíc lidí, E3 pak jen 66 tisíc lidí. To však není nutně chyba, je to prostě místo pro odbornou veřejnost, která tu má možnost díky komornější atmosféře odvést očekávanou práci.

Další problém pro E3 představují moderní trendy a technologie. Velcí vydavatelé dnes mohou bez problému uspořádat vlastní akci a přenášet ji živě do celého světa. To bylo dřív nemyslitelné. Navíc se tak nevystavují riziku, že jejich novinky zapadnou v záplavě dalších oznámení od konkurence. Je na místě ptát se, zda se na tom něco může změnit v novém pojetí.

I proto se ESA potýká s nezájmem některých firem o veletrh E3 v posledních letech. Jako jeden z prvních velkých hráčů se od akce odtrhl gigant Electronic Arts a ve stejném termínu pořádá vlastní EA Play. Letos navíc bez tradiční konference. Tento rok také na E3 vůbec poprvé chyběla společnost Sony a její PlayStation. Microsoft sice zůstal technicky vzato veletrhu věrný, nicméně všechny své novinky už prezentuje ve vlastních prostorách vedle areálu výstaviště. Účastníky posledního ročníku také pobouřil únik osobních údajů, který se především ve Spojených státech stal předmětem silné kritiky.

Členové asociace mají přirozeně možnost tento návrh odmítnout a vrátit se k tradičnímu modelu veletrhu. Příští ročník se v každém případě uskuteční v Los Angeles Convention Center od 9. do 11. června.

E3 2020 se může změnit ve festival celebrit a influencerů

Připomeňte si historii veletrhu E3

I když se nám to dnes může zdát nepředstavitelné, do poloviny 90. let se videohry nemohly pochlubit podobnou masovou show. A tak se herní novinky představovaly na příbuzných veletrzích, jako je CES v nevadském Las Vegas. To mělo mimo jiné za důsledek, že se hry musely dělit o místo s dalšími produkty a mnohdy tak stály na okraji zájmu pořadatelů. Když tak třeba v roce 1991 uklidil CES hry mimo hlavní výstavní plochu do stanu, kam zatékalo, firmám začínala pomalu docházet trpělivost. Hry si zasloužily více pozornosti a více prestiže. [celý článek]

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru